Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tesla katsetab taas akuvahetusega
lmselt ei saa elektriauto laialt levinud argisõidukiks enne, kui laadimisele kuluv aeg jõuab järele sellele, mis tavalisel sõidukil bensiinijaamas paagi täitmiseks kulub.
Foto: USA Patendi- ja Kaubamärgiamet
Üks viis probleemi lahendada on loomulikult kiirlaadijad, ja see tehnoloogia areneb kiiresti. On siiski ka teine viis - akuvahetus. Septembris Teslale väljastatud patent annab teada, et hoolimata oma kiirlaadimisvõrgu Supercharger laiendamisele kaalub USA autotootja ikka veel ka akude vahetamist, kirjutab autoveeb Car and Driver.
Enne, kui Tesla akuvahetust proovis, oli start-up Better Place plaaneerinud süsteemi, kus tühi aku vahetatakse laetu vastu samamoodi nagu lisatakse mobiiltelefonidele kõneaega. Lõpuks jäi Better Place'i ilus plaan paari minutiga auto laetud akuga varustada siiski üürikeseks - vajaliku taristu kulud olnuksid ettevõttele liialt suured.
Tesla Model S ehitati aga sarnase akuvahetamissüsteemiga sobivaks. Värske, täislaetud aku autosse vahetamiseks pidi kuluma vaid üheksakümmend sekundit. Kolm aastat tagasi katsetas Tesla Californias ka akuvahetuse pilootprogrammi, ent siis pidas Tesla selle teenuse nõudlust liiga väikeseks.
Viimati USA patendiametile esitatud joonistelt paistab silma järelhaagisele paigaldatud mobiilne akuvahetamise mehhanism, mille juures on ka elektrienergia hoiustamise süsteem. Kõigepealt ajaks kaadervärk sõiduki otseks, seejärel toimuks auto tõstmine ja akude vahetus. Protsess vajaks vaid üht või kaht paari töökäsi.
Et Tesla kõneisik keeldus Car and Driverile uut plaani kommenteerimast, on ebaselge, miks ettevõte on tehnoloogiat uuesti uurima asunud. Ilmselt oleks mobiilsest süsteemist kasu looduskatastroofide ja pikkade elektrikatkestuste ajal või lihtsalt omavalitsustes, kes kiirlaadija suurele elektritarbimisele positiivselt ei vaata.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.