Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas jääpurikas on rohkem süüdi kui lumevall?

    Lumi on tabanud meid ootamatult selgi talvel. Ja kuna meie linnavõimudel on kombeks pigem uskuda legendi, et ega mitmel aastal järjest selline talv ei ole, siis on paratamatult ohus kõik liiklejad. Mida aga ütleb seadus? Kes vastutab minu kannatada saanud auto eest?

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister on 2003. aasta algul jõustanud tee seisundinõudeid käsitleva määruse, mille järgi lumevalli kõrgus ristmikel ja ohutussaartel võib olla kuni 70 sentimeetrit. Maanteeameti sõnul tuleneb lumehange maksimumkõrgus sellest, et suurema osa autojuhtide pead on sõidukis istudes teest umbes meetri kõrgusel. Sel juhul näeb juht üle 70 cm lumevalli kenasti. Normist kõrgemad vallid piiravad aga ristmikel vaatevälja.
    Paraku on lumevallid praegu suureks ohuks igal pool, takistades nii autojuhtide kui ka jalakäijate liiklemist. Võimatu on näha üle või läbi kahe meetri kõrguse lumevalli. Ja nii lihtne see polegi. Seaduse järgi peab autojuht enne paigalt liikuma hakkamist, manöövri või sõiduki seismajäämise alustamist veenduma, et see on ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid ning teel töötajaid. Kui oled üksi, siis kas kutsuda kohale päästeamet, kes sind abistab?
    Teeomaniku või -valdaja kohustus on hoida tänavad sõidukõlblike ja läbitavatena. Teoreetiliselt saab teeomaniku või -valdaja liiklusõnnetuse korral vastutusele võtta juhul, kui liiklusõnnetus on otseses seoses lumevalliga või selle kõrgusega, näiteks kui selle tõttu oli piiratud nähtavus. Tavaliselt käib hüvitamisprotsess nii, et kindlustusfirma (avarii põhjustaja, liikluskindlustusettevõte) hüvitab kahju kannatanule ja esitab seejärel kahju tagasinõude teeomanikule või -valdajale.
    Praktikas aga asi ei toimi, sest teevaldaja apelleeribki eelpool välja toodud punktile – veendu, et enne paigalt liikuma hakkamist, manöövri või sõiduki seismajäämise alustamist on see ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid ning teel töötajaid.
    Lõpetuseks jääb õhku rippuma küsimus, et kui jääpurikate ja kukkunud lume tekitatud kahju nõutakse tavaliselt välja hoone omanikult, siis miks ei peaks teehooldusnõuete rikkumise puhul vastutama teevaldaja? Kindlasti peab teemat arutama laiemalt, sest tegu on kahe väga sarnase asjaga, vaid selle erinevusega, et ühele kahjukannatajale hüvitatakse ja teisele mitte. Samuti oleks süü tõendamise ja hüvitamise kohustuse korral lumekoristuski palju paremal järjel ning lapsed saaksid turvaliselt kooliteed käia.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.