Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naastrehvimaks näib linnavalitsuse PR-trikk

    Aeg-ajalt tuleb Tallinna linnavalitsus välja ideega hakata piirama pealinnas naastrehvide kasutamist. See idee kaob aga linnajuhtide peadest kahjuks sama kiiresti, kui sulab kevadine lumi.

    Olen naastrehvide kasutamise vähendamist toetanud ning viimase tosina aasta jooksul sellest ka mõnel korral kirjutanud. Kahjuks ei saa ma aga Tallinna linnavalitsuse vastavatesse ettepanekutesse suhtuda tõsiselt.
    Viimati kirjutasin sel teemal 2008. aasta kevadel. Siis tuli naastrehvide keelustamise ideega avalikkuse ette tollane Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš. Ta kordas oma ettepanekut ka sama aasta sügisel. Pärast seda see idee aga unustati. Ka seekordne Tallinna linna ettepanek on surnult sündinud.
    Naastrehvide teema tõstatamine näib linnavalitsuse PR-võttena, mille eesmärk on viia meedia fookusest mõni kriitilisem ja olulisem teema. Ma ei usu, et linnajuhid tegelikult soovivad naastrehvide kasutamist vähendada.
    Linnavalitsuse ajalehe Pealinn vahendusel saime eelmisel nädalal teada, et Tallinn kavatseb teha riigile ettepaneku kehtestada kohaliku maksuna naastrehvimaks ning pikemas perspektiivis soovitakse naastrehvide kasutamine linna territooriumil üldse ära keelata. "Maks võiks tulla 3-5 aasta jooksul ja seda tasutakse naastrehvi ostmisel," ütles Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.
    Naastrehvi täiendav maksustamine kohaliku maksuna on absurdne. Kuidas teha vahet rehviostjate vahel? Kas sunnime kaupmehi küsima ostjalt elukohatõendit? Või kui maksustame täiendavalt ainult Tallinnas rehvimüügiga tegelevad ettevõtjad, siis kuidas keelata pealinna autoomanikul osta naastrehve Viimsist või Keilast.
    Sama jabur tundub ka Tallinnas naastrehvide kasutamise keelustamise idee. Eesti on liiga väike taoliste piirangute jaoks.
    Arvan, et linna ettepanek on tehtud teadlikult provokatiivne, et see leiaks meedias rohkelt tähelepanu. Kui naastrehvide kasutamise vähendamise soov oleks tõsine, siis ei üritataks seda teha kohaliku maksu või ühe omavalitsuse piires naastude kasutamise keelamisega. On palju paremaid võimalusi lamellrehvide kasutamise populariseerimiseks. Piitsa asemel võiks kasutada präänikut.
    Pakun linnajuhtidele kolm lihtsalt teostatavat ning omavahel haakuvat ideed lamellrehvide kasutajate arvu kasvatamiseks.
    Esiteks, linnavalitsus võiks varasügisel talverehvide soetamise eel korraldada igal aastal lamellrehvide kasutamist ärgitava kampaania. Raha leidmine taolise teavituse tegemiseks ei ole keeruline. Tuleb loobuda valimiseelsetest Keskerakonna värvides toimuvatest munitsipaalkampaaniatest ja kulutada see raha mõistlikumalt. On fakt, et naastrehvid lõhuvad linnatänavaid, ja kui linn suudaks oma kampaaniaga mõjutada osasid sõidukiomanikke lamellrehve eelistama, siis poleks tegemist mahavisatud rahaga.
    Teiseks, sellise kampaania korraldamine eeldab ka linnavalitsuses meelemuutust ehk kõigil linnaasutuste autodel tuleks hakata kasutama lamellrehve.
    Kolmandaks, selleks, et kampaania leiaks suurema kõlapinna ning autoomanikes tekiks lamellrehvide kasutamise vastu huvi, tuleb pakkuda välja mõni präänik. Näiteks võiks lamellrehvide kasutajatele olla Tallinna tasulise parkimise piirkonnas auto parkimine teatud aja tasuta või siis märkimisväärselt soodsam.
    Teehoiule tuleb kasuks, kui naastrehvide kasutajate arv Eestis väheneb ja Tallinn võiks olla just see piirkond, kus lamellrehvide kasutajate hulk kõige kiiremini kasvab. Vale on aga üritada seda saavutada uue kohaliku maksu kehtestamisega või pealinnas naastrehvide keelustamisega. Linnal on meeldivamaid mõjutusvahendeid, kuid millegipärast neid ei soovita kasutada. Põhjus on tõenäoliselt selles, et tegelikult naastrehvide kasutamine linnajuhte ei häiri.
    Naastrehvide keelustamine või täiendav maksustamine on vähemalt viimase kaheksa aasta jooksul olnud linnajuhtidele üks valveteemadest, millega kevadel avalikkuse ette ilmuda ja üritada naastrehvide kasutajad linnatänavate lagunemises süüdlaseks teha.
    Tekst oli teisipäeval, 8. aprillil eetris Vikerraadios päevakommentaarina (toim)
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Vene gaasitootjad saavad Euroopalt uue löögi
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.