Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla strateegia – hilinemine

    Tesla Model SFoto: epa

    Kuigi mitmel puhul on väidetud, et hilinemine ehk tähtaegadest üle minemine võib näidata seda, et Tesla pole just efektiivseima organiseeritusega ettevõte, on neid, kes leiavad, et just see on talle edu toonud.

    Musk ise kergitas oma strateegialt katet möödunud nädalal, mil ta käis välja Model 3 väljalaskekuupäeva: 1. juuli 2017. Pärast kuupäeva nimetamist lisas Musk kohe ka kommentaarina, mida ta tegelikult nimetatud kuupäevast arvab. „Kas me ka tõesti jõuame alustada seeriatootmist järgmise aasta 1. juulil? Loomulikult mitte,“ lausus ta. „Selle nimel, et me jõuaksime tootmisega päriselt alustada järgmise aasta lõpus, oleme me seadnud endale eesmärgi seda teha järgmise aasta keskpaigas. Seda selleks, et hoida inimesi pinge all, nii ettevõttesiseselt kui -väliselt,“ selgitas Musk.
    Muski bluffimine kuupäevadega on teiste ettevõtetega võrreldes omanäoline just seetõttu, et ta ütleb selle ka avalikult välja. Seetõttu ei saa tähtaegadest üleminemist pidada valetamiseks. Seda võib taaskord illustreerida näitega möödunud nädalast, kui Musk väitis, et Tesla tahab elektriautode aastase tootmise praeguse 50 000 auto tasemelt viia 500 000 autoni. Ja seda vaid kahe aastaga! Ehk siis aastal 2018 peaks Tesla tootma 500 000 autot aastas.
    Tegu on märkimisväärse muudatusega just ses mõttes, et mõni aeg tagasi käis Musk välja idee, et 500 000 elektriauto tootmise tase saavutatakse aastaks 2020. Juba siis väitis Wall Street, et mees on ülemäära optimistlik.
    Mängib investoritega
    „See on investoreid silmas pidades väga agressiivne ning valmistab neile pettumuse,“ lausus UBS AG analüütik Colin Langan.
    JPMorgan Chase’i analüütik Ryan Brinkman märkis, et Tesla taolise hilinemisstrateegia taga võib näha ettevõtte soovi rohkem kapitali kaasata.
    „Me üldiselt pooldame agressiivseid eesmärke,“ sõnas RBC Capital Marketsi analüütik Joseph Spak. „Siiski, Tesla tahab oma aktsiatesse investeerijatelt, et nood saaksid aru ettevõtte keerukast tootmistegevusest. See tekitab nii kõrgenenud ootusi kui samas ka hirmu,“ jätkas Spak.
    Erinevalt Teslast kipuvad mitmed teised ettevõtted kasutama just vastupidiseid meetodeid ehk jõuavad toote valmis enne ametlikku valmimistähtaega ning püüavad sel moel investoreid meeldivalt üllatada.
    Strateegia puudused
    Muski strateegial on ka mitmeid miinuseid. Kui ettevõte on seadnud tähtaja liiga varajaseks, võib see omakorda tähendada, et töölised on liialt kurnatud ning see võib ettevõttele kätte maksta ajal, mil ta seda kõige vähem ootab.
    Samuti võib ülemäära optimistlik eesmärk mõjutada negatiivselt aktsia hinda. Viimane leiab Tesla puhul ka tõestust. Kui ettevõte käis möödunud nädalal 2018. aasta tähtaja välja, leidsid paljud investorid, et see on liiga ambitsioonikas ning aktsia hind langes.
    Eelneva vastuargumendiks saab välja tuua aga asjaolu, et kuigi aktsia hind kukkus, leidis enamik autoentusiastidest, et Teslasid hakatakse tulevikus palju rohkem müüma. Näiteks käis Spak välja suisa stsenaariumi, et aastal 2020 müüakse 620 000 Teslat. Seda on aga rohkem kui Muski mainitud aastane tootmiskogus.  
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suurbritannia jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elcogen ehitab Tallinna külje alla uue tehase
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.