Microsoft ostis 18aastase noormehe idufirma

14. august 2016, 16:30
Microsoft
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160814/BORS/160819874/AR/0/AR-160819874.jpg

Microsoft ostis idufirma, mida juhib 18aastane noormees, kirjutab CNN Money.

Microsofti Xboxi meeskond teatas neljapäeval, et ettevõte ostis ära arvutimänguritele otseülekandeid pakkuva internetiportaali Beam. 18aastane Matt Salsamendi asutas ettevõtte üksnes 8 kuud tagasi ning firmas töötab 24 inimest. Tehingu tingimusi pole veel avalikustatud.

Ost toetab maailma ühe levinuma mängukonsooli Microsoft Xboxi kasvustrateegiat. Tehnoloogiagigant kirjutas blogipostituses, et ettevõte väärtustab Beami võimet ühildada mängimist ja vaatamist ning see muudab Xbox Live’i sotsiaalsemaks ja lõbusamaks.

Interaktiivne osalus

Veidi kiitsakas ja artikuleeritud noormees tõmbas omale tähelepanu juba TechCrunch Disrupti idufirmade võistlusel. Ta rääkis, et „traditsioonilised platvormid ei anna vaatajatele võimalust mängust osa võtta“.

Beam laseb vaatajatel aga reaalajas interaktiivselt mängu sekkuda. Nad saavad muuta mänguri relvi, kontrollida keskkonda ning hoiatada teda potentsiaalsete vaenlaste eest. Vaatajatel on seda võimalik teha sisuliselt ilma viiteajata – sellega erineb Beam teistest platvormidest, kus aega kulub mitu sekundit rohkem.

Beam võitis TechCrunchi võistluselt 50 000 dollarit. Selle aasta juunis said Salsamendi ja kaasasutaja James Boehm Thiel Fellowsi stipendiumi. Nimelt maksab investor Peter Thieli organisatsioon stipendiumi võitnud noortele ettevõtjatele kahe aasta jooksul 100 000 dollarit, et nad saaksid ülikooli pooleli jätta või edasi lükata ning ettevõtlusele keskenduda.

Unetud ööd

Salsamendi on ettevõte ülesehitamiseks näinud aga kurja vaeva. „Mäletan väga hästi neid sadu õhtuid, mida ma selle peale kulutasin. Kirjutasin sadu tuhandeid ridu koode. Beta-versiooni testimisele kulutati miljoneid tunde,“ kirjutas Salsamendi oma blogipostituses.

„Ma teadsin, et see, mida me ehitasime, oli unikaalne ja põnev. Microsofti huvi tuli väga õigel ajal,“ ütles Salsamendi CNN Moneyle. „Meil on võimas platvorm, tugev kogukond ja nüüd on aeg kasvada.“

Ta lisas, et müügiotsus oli parim võimalus, sest ettevõtte fookus on seatud peamiselt Xboxi kasutavatele kogukondadele. Beami kasutab juba 100 000 inimest.

Peale selle tahetakse oma töökollektiivi laiendada. „Meil tuleb juurde palju inimesi, kes aitavad meil kasvada,“ kirjutas ta. „Ma loodan, et kohtute nendega peagi.“

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. August 2016, 16:22
Otsi:

Ava täpsem otsing