Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Barentsi meri paistab norralastele kullaauguna

    Naftaplatvorm

    Kuigi naftafirmade kvartalitulemustest võib järeldada, et madala musta kulla hinna tõttu saadud finantspaugust on nad tasapisi taastumas, tundub siiski üsna hullumeelne, et võidujooks Arktikasse on alanud. Jälle.

    Ilmselt pole kellelegi üllatus, et süvamerepuurimine on naftakompaniidele väga kulukas. Seetõttu on paljud suurfirmad, näiteks Shell ja BP jätnud paljud taolised projektid sinnapaika ning naasnud odavamate ning kindlamate puurimismeetmete manu. Küll aga ei tee sama Norra naftafirmad: riigi valitsuse plaanides seisab, et Lundin Petroleum ning OMV puurivad Barentsi merre sel aastal 15 uut puurkaevu. Ka nende firmade ehk tuntum konkurent, Statoil, ei jää maha ning plaanib puurida 5 kaevu.
    USA president Donald Trumpki tahab teadupärast süvamerepuurimist aktiviseerida selleks, et majandustegevust ergutada. Võrreldes ameeriklastega on norralased aga ses osas eelisseisus: Barentsi meri on tänu Golfi hoovusele suure osa ajast jäävaba, erinevalt näiteks Alaskast või Gröönimaast. Viimaste puhul muuseas andis paar aastat tagasi alla Royal Dutch Shell ning loobus oma projektist. Lisaks on tänu madalale veele Barentsi meres puurimine odavam.
    Norra naftadirektoraadi andmeil on Barentsi merest puurimisest palju oodata: seal võib olla kuni 17 miljardit barrelit naftat ja gaasi, mis on umbes 65% Norra avastamata potentsiaalsetest naftavarudest.
    Statoil, Lundin ning OMV on alates 2010. aastast Barentsi merest kokku leidnud veidi enam kui miljardi barreli jagu naftat. Itaalia naftafirma Eni viis eelmisel aastal Barentsi merele oma esimese naftaplatvormi. Statoil plaanib oma lõpliku investeerimisotsuse teha sel aastal.
    Oht ebaõnnestuda
    Mõistagi ei tähenda Barentsi mere naftaprojekt, et ükskõik kuhu puur lüüakse, sealt hakkab ka naftat purskama. Statoili andmeil on tõenäosus naftat leida üks kuuest ehk põhjust lootuseks on.
    Küll aga on selge, et kui asi vett vedama läheb, on kahjud väga suured. Norra valitsuse poliitika naftafirmade osas on väga leebe, näiteks tehakse heldeid maksusoodustusi maardlate avastamisele ja investeeringutele. Samuti paneb riik projektidele ise õla alla. Samas nafta leidmise korral rakenduvad aga ettevõtetele üsnagi suured maksud.
    Eelnev omakorda tähendab aga seda, et kui naftat ei leita ning ettevõtetele uurimis- ja puurimistöödel soodustusi ning toetusi jagatakse, jääks riik mitme miljardi suurusesse kahjumisse.
    “On väga suur tõenäosus, et need investeeringud on luhtunud kulutused,” hoiatas Norra investor Jens Ulltveit-Moe, vahendab Bloomberg. Statoil ja Norra energiaministeerium sellega ei nõustu.
    “Me jääme nulli, kui naftabarreli hind on 35 dollarit,” on Statoil väitnud. Ühtlasi olla Statoili Barentsi mere puurkaevud ühed odavamad. “Ausalt öeldes on see pigem müüt, et asjad on nii kallid,” teatas ettevõte süvamerepuurimise kohta.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.