Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspressil suurem käive, väiksem kasum

    Ekspress Grupi tegevjuht Mari-Liis RüütsaluFoto: Andras Kralla

    Tänavu kolmandas kvartalis kasvatas Ekspress Grupp käivet nelja protsendi jagu, kuid puhaskasum kahanes kümnendiku võrra.

    Ekspressi käive kasvas kolmandas kvartalis möödunud aasta sama ajaga võrreldes neli protsenti, 12,7 miljoni euroni. Samal ajal kahanes kontserni ärikasum seitse protsenti, 1,0 miljoni ning puhaskasum 10 protsenti, 0,8 miljoni euroni. Puhasrentaablus vähenes aga 6,2 protsendilt 5,4 protsendile.
    „Aasta ei ole toonud kontsernile siiani olulisi üllatusi, nii meedia- kui ka trükiteenuste turul jätkub tugev konkurents. Tuleb järjepidevalt katsetada uusi tooteid ja võimalusi, et kliente jätkuvalt köita. Selline lähenemine on aidanud suurendada kontserni käivet ning annab hea kasvubaasi, kuid lühiajaliselt toob kaasa kulude kasvu ja väiksema kasumlikkuse,“ ütles Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu tulemusi kommenteerides. Tema hinnangul ongi need just tehtud investeeringud tulevikku, mis praegu veel kasuminumbritel suuremana paista ei lase.
    Kiire kasv lõunanaabrite juures
    Kontserni rõõmustavad eelkõige online-valdkonna tulude kasv, iseäranis Läti ja Leedu Delfi puhul – vastavalt 15 ja 17 protsenti. Lätis jõudis kolmanda kvartali käive 0,9 miljoni euroni, mida on jupp maad vähem kui eelmisel aastal, kuid mis on Ekspressi andmetel tingitud ühekordsetest allahindlustest. Leedus kasvas käive 2,6 miljoni euroni.
    Online-valdkonna tulude osakaal kontserni kogutuludest on paisunud 31 protsendini. Hästi läheb ka Õhtulehel – selle kolmanda kvartali käive kasvas 7 protsenti, 1,1 miljoni euroni. „Eesti turul käitub stabiilselt ka trükimeedia ja seda nii reklaami kui ka sisu ostvate lugejate vaates. Meie ajalehtede tiraažid püsivad stabiilsemana kui naaberturgudel,“ ütles Rüütsalu. Ekspress asus tegema investeeringuid Ajakirjade Kirjastusse, kus Rüütsalu sõnul on kasum saanud seetõttu „väikese tagasilöögi“ – käive langes 9 protsenti, 2,1 miljoni euroni.
    Trükiteenuste keeruline aeg
    Nukram on olukord ka Ekspress Grupi trükiteenuste ettevõtte Printall ASiga: seal käib Rüütsalu sõnul „raske võitlus iga kliendi pärast“. Hinda survestavad eelkõige Leedu ja Läti trükikojad. Printalli käive kukkus möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 4 protsenti, 5,4 miljoni euroni. „Viimase aasta jooksul oleme liikunud aktiivsemalt Kesk-Euroopa suunal, mis võimaldab konkureerida suurematel turgudel,“ ütles Rüütsalu plaanide kohta.
    Kolmandasse kvartalisse jäid Ekspressil mitu äri laiendavat tehingut: nii soetati Läti digitaalse välireklaami müüja ACM LV SIA. Augustis pandi seljad kokku mitme tuntud kinnisvarafirmaga ning loodi ühiselt OÜ Kinnisvarakeskkond, mis hakkab pakkuma konkurentsi kv.ee keskkonnale.
    Paber vajub, reklaam kasvab
    Ekspressi aasta esimese üheksa kuu konsolideeritud käive kasvas ligikaudu poole miljoni euro võrra, 39 miljoni euroni. Finantskulud vähenesid 0,2 miljonile eurole ning ka puhaskasum jäi möödunud aastale alla, kahanedes 2,5 miljonilt 2,4 miljonile eurole. Siin vast näebki kõige enam trükiteenuste osa mõju ettevõttele. Positiivse poole pealt on Ekspress Grupp vähendanud kohustuste koormat mulluse perioodiga võrreldes miljoni euro võrra 22 miljonile.
    Suuremate trendidena on sel aastal märgata paberi- ja trükiteenuste müügi osakaalu märgatavat vähenemist: kui veel kolm aastat tagasi moodustas see enam kui 40 protsenti Ekspressi müügitulust, siis mullu (esimese üheksa kuuga) oli see 35 protsenti ning tänavu on osakaal kahanenud 32 protsendi peale. Seevastu on tublisti suurenenud reklaamikäibe osakaal – 36 protsendilt 40 protsendile.
    Kokkuvõttes on Rüütsalu optimistlik: “Kontserni finantspositsioon on viimase aasta jooksul oluliselt tugevnenud. Tänu laenulepingu muudatustele, millega lõppesid igakuised laenu tagasimaksed, saame veelgi aktiivsemalt investeerida uutesse ettevõtetesse ja kasvatada äritegevuse haaret,“ ütles Rüütsalu.
    Aktsia tõusu ootel
    Ekspressi aktsial on üsna stabiilne aasta seljataga, pendeldades 1,26 ja 1,37 euro vahel. Kui suvel näitas väärtpaber tõusu, siis suve teises pooles pöördus aktsia langusesse ning viimase kuuga on kaotatud enam kui kolm protsenti väärtusest. Teisipäevase kauplemispäeva lõpetas aktsia 1,28 euro tasemel.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.