Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa autotootjad suure löögi all

    BMWFoto: AFP

    Analüütikute sõnul kujunevad USA presidendi Donald Trumpi kehtestatud tariifid Euroopa autotööstusele tõsiseks peavaluks.

    “Euroopa Liidust pärit autodele võivad uued tariifid mõjuda märkimisväärselt. USA pakub neile suurimat ja kõrgeimat marginaali. See võib omakorda tähendada, et järgmisel aastal kukub Euroopa autotootjate kasum 7-10% võrra,” kommenteeris Tressis Gestioni peaökonomist Daniel Lacalle, vahendab CNBC.
    Euroopa Liit on maailma suurim autode eksportija, samas kui USA on suurim autode importija. Eurostati andmeil importis USA 2016. aastal 254 miljardi euro väärtuses autosid, samas kui Euroopa puhul jäi sama näitaja kõigest 77 miljardi euro juurde.
    UBS-i hinnangul peaksid suurima obaduse saama just Saksa autotootjad. UBS-i peaökonomist Ricardo Garcia tõdes, et ilmselt ei maksa Saksa autotootjatel ekspordikasvu oodata. USA tariifide mõju peaks tema kalkulatsioonide kohaselt olema Saksa SKP-le järgmisel aastal umbes 0,2%. Euroopa Liidu majandusele tervikuna aga umbes 0,1%.
    UniCrediti ökonomist Erik Nielsel ütles kommentaaris CNBC-le, et Saksa autotööstus saab suure löögi ning sealjuures on oluline, et seda lööki ei anna pehmendada ka ühe kindla poliitikamuudatusega.
    Selle aasta esimeses pooles käis Euroopa Liit USA-le välja investeerimiskokkuleppe, mille alusel vähendataks erinevatele toodetele (sh autodele) kehtestatud tariife. Ettepanek võeti aga tagasi, kui Trump kehtestas juuni alguses nii-öelda metallitariifid.
    Euroopa Liidu kaubandusvolinik Cecilia Malmström tõdes, et kuigi Euroopa Liit on kehtestanud juba varasemalt autodele veidi kõrgema tariifi kui USA seda Euroopa Liidu autodele teinud on, ei maksa unustada, et muudele kaupadele, näiteks veoautodele, jalanõudele või rõivastele on USA tariifid kõrgemad. Ta lisas, et Euroopa Liidu võimuses pole üleöö kaotada USA autodele kehtiv 10protsendiline tariif, sest vastavalt Maailma Kaubandusorganisatsiooni reeglitele peaks Euroopa Liit tariifi kärpima kõigi maailma riikide suhtes. “Ja ma ei usu, et kõik Euroopa Liidu liikmesriigid on valmis seda tegema,” lisas ta.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Suurbritannia keskpank jättis intressimäärad muutmata
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Keskpanga monetaarpoliitika komitee liikmetest hääletas seitse intressimäärade hoidmise poolt ning kaks nende langetamise poolt. Eelmisel koosolekul hääletas kärpe poolt vaid üks komitee liige.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Paavo Nõgene aktsionäride koosolekult: lisaemissiooni hetkel ei plaani
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.
Kuigi Tallinki aktsionäride üldkoosolekul esitas ettevõtte juht Paavo Nõgene aktsionäridele ettepaneku, et nõukogu võiks järgneval kolmel aastal suurendada aktsiakapitali, ei ole Nõgene kinnitusel täiendav aktsiaemissioon hetkel plaanis.