Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: kui seksikas ikkagi on Uber?

    Indias nii nagu nii mõneski teises regioonis on Uberi vastased koguni tänavatele protestima tulnud.Foto: EPA

    Taksoteenuseid pakkuv San Francisco ettevõte Uber Technologies on löömas lained iga nurga alt - olgu need siis positiivsed või negatiivsed uudised. Küsimus tekib vaid, miks ootavad investorid nii agaralt Uberi börsidebüüti, arutleb Äripäeva loodud investor Toomas.

    Läinud aasta lõpus hakkas tunduma, et ei möödu päevagi ilma mõne uudiseta Uberi kohta. Viimasel ajal on need uudised kippunud olema aga negatiivsed ja üksteise järel kuuleme piirkondadest, kus Uberil on enda teenuste osutamine jälle ära keelatud. Viimane neist kehtestati Prantsusmaal, kus Uberi juhte ähvardab lausa kaks aastat vangistust ja 300 000 eurot trahvi. Lisaks Prantsusmaale üritatakse või on juba piiratud Uberi tegevust Hispaanias, Hollandis, Inglismaal ja Saksamaal.
    Uberil paistab probleeme olevat igal pool, isegi koduturul USAs, täpsemini Californias. San Francisco ja Los Angelese linn kaebasid firma kohtusse autojuhtide taustauurimiste tõttu. India pealinnas New Delhis on Uber täiesti keelatud pärast seda, kui ühte nende juhti süüdistatakse naiskliendi vägistamises.
    Loodetavasti on varsti Uber Eestiski teenusena kättesaadav, esimesel sajal juhil oli võimalus end detsembris kirja panna. Saab näha ka, millise reaktsiooni see Eesti seadusandjates või taksonduses tekitab.
    Kõik see ja enamgi veel ei takistanud aga Uberil detsembri alguses kaasamast 1,2 miljardit dollarit, mis viis nende turuväärtuse 41,2 miljardi (!) dollarini. Eelnenud rahakaasamise ringiga võrreldes hüppas Uberi valuatsioon kuue kuuga 126%. Hullumeelsed numbrid firma kohta, mis teenib prognooside kohaselt järgmise aasta lõpuks 2 miljardit dollarit netokäivet ehk millest 80% saavad firma iseseisvad autojuhid. Uber ise võtab teenuse vahendamise eest 20% reisi maksumusest.
    Ja kuigi Uber tegutseb juba umbes 250 linnas, siis paistab, et praegused investorid vaatavad binoklitega kaugesse tulevikku. Ilmselgelt ei saa mingi taksofirma olla väärt 40 või enam miljardit dollarit. On kuulda olnud, et Uberi juhtkond müüb investoritele visiooni, kuidas tulevikus saab neist hiigelsuur logistikaettevõte nagu UPS või FedEx. Lisaks paistavad praegused investorid uskuvat, et Uber saab jagu ka seaduslikest takistustest välisriikides.
    Olen Uberi kui teenuse fänn ja kasutaja. Tavaliselt Uberit kasutades saan taksosõidu pealt säästa kuni 50%. Siia otsa tasub lisada veel väga mugava tellimis- ja maksmissüsteemi ja fakti, et Uberi autod on puhtad, uued ja reklaamivabad. Ja taksojuhid tõsimeeli pingutavad, et olla viisakad ja sõbralikud, sest klient peab neid sõidu lõppedes viie palli skaalal hindama.
    Investorina hoian ma sellest firmast aga väga kaugele. Juba praegu on nende valuatsioon kümneid kordi tegelikkusest kõrgem ning börsile jõudes saab aktsial olema sedavõrd tugev surve, et see kukub selle all üsnagi kindlasti kokku. Meenutame või Facebooki või Grouponi debüüte. Lisaks tundub, et Silicon Valleyst tulevadki hullumeelsete valuatsioonidega firmad. Uberist 50 km lõunas asub Facebook ning 70 km kaugusel on Tesla.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.