Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: miks on investorid nii laisad?

    Investor ToomasFoto: Anti Veermaa

    Ka minul õnnestus täna toimunud Tallinki aktsionäride korralisel üldkoosolekul käia ja ausalt öeldes pettusin. Pettusin, sest investorid ei paista erilist huvi tundvat firma käekäigu vastu.

    Eesti suurima börsifirma aastakoosolekule tuli kohale kõigest 71 aktsionäri, aga saalis olles tundus see number isegi väiksem. Tallinkil on kokku umbes 11 000 aktsionäri, mis tähendab, et kohal oli vaid 0,6% kõigist aktsionäridest. Mäletan veel aega, kui Tallink tegi oma börsidebüüti ja raadios kurdeti, kuidas Eestis pole nii suurt ruumigi, kuhu kõik aktsionärid kokku koguda. Seda mure ilmselgelt ei ole tekkinud ning väiksed osavõtunumbrid pole eriline uudis ühelegi börsifirmale. 
    Koosolek ise oli igati korrapärane ja ilma eriliste sündmusteta. Kohal olid kõik juhatuse ja nõukogu liikmed, eesotsas juhatuse esimehe Janek Stalmeistri ja nõukogu esimehe Enn Pandiga. Juhtus ka naljakas seik, kui alguses koosolekut juhtinud vandeadvokaat Raino Paron unustas firma juhte tutvustades Stalmeistri ära ja hiljem oma viga korrigeerides kutsus saalisolijate seas esile kerge naerupahvaku. 
    Päevakorrapunkte tulid detailsemalt selgitama Stalmeister ja juhatuse liige Andres Hunt ning nagu arvata oli, kõik päevakorras olnud punktid võeti probleemideta vastu. Pärast hääletustulemusi avanes aktsionäridel võimalus esitada Tallinki juhtidele küsimusi ja siin läks minu meel kurvaks. 
    Viis küsimust
    Aktsionäride üldkoosolek on investorite aasta parim võimalus suhelda firma juhtidega, esitada neile küsimusi ja saada firmast parem pilt. Kuigi kohal oli 71 aktsionäri, kasutasid vaid vähesed võimalust firma käekäigu kohta põhjalikumalt uurida. Kokku tuli viis küsimust – kaks optsiooniprogrammi, üks pardakulutuste, laenude ja võimaliku lennundussektorisse liikumise kohta. Laenud on Tallinki puhul endiselt kuum teema, eriti nüüd, kus laenuraha on odav. 
    Stalmeister ütles, et seni mõjutavad neid miljardi euro suuruse võlakoorma juures lukku löödud intressimäärad, mis praegusel hetkel on kallid. Sama võib ka Norra börsil emiteeritud võlakirjade kohta öelda, kuid ta rõhutas, et see võimaldas laevafirmale suuremat finantspaindlikkust, vabastas rahavoogu ja avas tee dividendide maksmisele. 
    Vesteldes hiljem väikeaktsionäridega, mainis üks koosolekul sõnavõtnu, et Tallink peaks praegu kindlasti madalaid intressimäärasid ära kasutama ja laenud uute laevade soetamiseks on omal kohal. Mis dividendi puutub, siis siin investorid mõistavad, et Norra võlakirjade emissiooniga võetud kohustus mitte maksta üle poole aastakasumist dividendina pärsib väljamakset, kuid 2018. aastal peaks olukord ehk roosilisemaks minema, kui võlakirjad aeguvad. 
    Minu selge üleskutse aktsionäridele on tulla aastakoosolekutele kohale. Tulge huvituge firma käekäigust, millesse te olete tuhandeid ja rohkem eurosid paigutanud. Lisaks aitaks aktsionäride aktiivne kaasalöömine muuta neid tihtipeale igavaid koosolekuid palju huvitavamaks.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.