Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: magasin soodsa lennu maha

    Teravate väljaütlemiste poolest tuntud Ryanairi juht Michael O'Leary on hoidnud ettevõtet õigel kursil.Foto: EPA

    Ei ole midagi hullemat kui soodsast lennust maha jääda. Ometi just nõnda õnnetult läks minuga, sest jätsin õigel ajal ostmata Euroopa odavlennufirmade aktsiad, kurvastab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Minu radaril on mõnda aega olnud Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair Holdings ja sellele turuosalt järgnev EasyJet. Silmanurgast olen aga jälginud ka norrakate odavlennufirma Norwegian Air Shuttle’i käekäiku.
    Kui juba mõnda aega kuuleb ülepäeviti uudiseid sellest, kuidas tavalennufirmad kärbivad kulutusi ja üks töötajate palgastreik ajab teist taga, siis odavlennufirmade lendude täituvus on olnud imehea, kallimatelt konkurentidelt napsatatakse kliente ja üha enam panustatakse ärireisijate püüdmisele. See kõik kajastub ka aktsiate hinnagraafikutes.
    Sektorilt võimas aktsiaralli
    Sektori kõige suurema tõusu on teinud iirlaste Ryanairi ja Oslo börsil noteeritud Norwegiani aktsiad. Viimase poolaasta jooksul on mõlema ettevõtte aktsiad rallinud üle 30% ja 12 kuu lõikes ligi 100%. EasyJetil on vastu panna 12 kuu lõikes 40% suurune tõus.
    Ei pea olema majandusprofessor, taipamaks, et lisaks ajas aina kasvavale reisihuvile on nii Euroopas kui ookeani taga üheks peamiseks tõusumootoriks olnud kukkunud toornafta hind.
    Võrreldes praeguse hinnatasemega, maksab lõviosa lennufirmadest kütuse eest siiski oluliselt krõbedamat hinda. Näiteks Ryanair on kuni järgmise aasta märtsini ette fikseerinud 90% oma kütusevajadusest, makstes 91 dollarit barrelist ehk pea kaks korda enam hetke spot-hinnast. Kütusekulu moodustab sektori kogukuludest ligi kolmandiku. Mõnel juhul enamgi.
    Tulevik on lootusrikas
    Reisisõbrast investorina kuulub Euroopa lennufirmadest minu suurim sümpaatia just Ryanairile, mis paistab omas nišis konkurentide seas positiivselt silma. Ettevõtte ärimudel on end aja jooksul õigustanud ja kindlasti on võita ka hiljutisest otsusest parandada klienditeenindust.
    Samuti laienetakse piisavalt agressiivselt ja numbrid annavad kinnitust üha suuremast reisijate arvu kasvust – ainuüksi juulis veeti 10,14 miljonit reisijat, mis on kontserni teatel ühe kalendrikuu kohta lennutranspordi ajaloos ainukordne.
    Ettevõtte esimese kvartali kasum kasvas neljandiku võrra, 245,1 miljonile eurole ning kogu aasta numbrid peaksid vastama kõige positiivsematele prognoosidele. Pikaajalise investori jaoks on ka suures plaanis seis soodne, sest ametlike prognooside järgi peaks kogu sektoris lennureisijate arv järgneva paarikümne aastaga enam kui kahekordistuma.
    Ryanairi aktsia puhul teeb viimase aasta kiire tõus siiski ettevaatlikuks ja see on konkurentidega võrreldes muutunud märgatavalt kallimaks. Et lennufirmade aktsiad on olnud ajalooliselt üsnagi volatiilsed, ootan praegu rahuliku südamega paremat ostukohta. Minu ostunimekirjas on ettevõttel igal juhul kindel koht olemas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.