Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: tegin rahutul ajal kiire otsuse

    Odavlennufirmade aktsiad on atraktiivsed. Foto: Reuters/Scanpix

    Kuigi Brüsselis toimunud pommiplahvatused teevad mind väga kurvaks, siis tegin investorina kiire otsuse ja ostsin kaua radaril olnud ettevõtte aktsiaid.

    Olen Euroopa odavlennufirmasid silmanurgast piielnud juba mõnda aega. Radaril on peale iirlaste Ryanairi olnud ka Easyjet ning norrakate Norwegian Air Shuttle. Augustis kirjutasin, et magasin oma lennu maha, kuid põhjendasin oma tõsist huvi sektori vastu.
    Täna siis tegin kiire otsuse. Ostsin Londoni börsilt 4000 euro eest 303 Ryanairi aktsiat hinnaga 13,08 eurot tükk. Iiri lennufirma aktsia hind kukkus hommikupoolikul Brüsselis toimunud plahvatuste järel üle 4%. Jaanuari tipust 15,35 eurolt on aktsia hind langenud juba üle 14%. Oluliselt pikemasse kukkumisse ma aga ei usu, kuna suure tõenäosusega lennuliiklus taastub ja reisijad eelistavad edaspidigi odavlennufirmasid. Ryanairi puhul on tegemist pikaajalise investeeringuga ning kavatsen ajapikku positsiooni suurendada.
    Ettevõtte lennukas kasv
    Sellel ostul on mitu põhjust. Esiteks on Ryanairi ärimudel end aastatega tõestanud ning ettevõttest on kasvanud Euroopa suurim odavlennufirma. Uus põlvkond noori kasvab peale, kes eelistavad mugavusele odavat hinda, ning soovivad reisida nii palju kui võimalik. See peegeldub selgelt ka Ryanairi reisijate arvus, mis kasvas tänavu veebruaris aastataguse ajaga võrreldes lausa 28%. Alates mullu sügisest on kasv ületanud igal kuul 20%. Paistab, et ettevõte on pühendunud ka oma teenuse paremaks muutmisele ning töötab suure hooga välja uusi kliendiprogramme.
    Lennufirmadele on meelepärane ka odav nafta, millele lähiaastatel suurt tõusu ei prognoosita. Ryanair on lubanud, et lõikab langenud hindadest võimalikult palju kasu, kuna kütusekulud moodustavad firma kogukuludest 40%. Möödunud aasta lõpus suudeti juba vähendada kütusekulu reisija kohta 10%.
    Viimases kvartalis näitas Iiri lennufirma ka ülitugevat kasumikasvu. Nimelt hüppas kasum aastaga 110%, 103 miljonile eurole. See oli ka põhjus, miks aktsia hind aasta alguses tugevalt rallis. Mõni aeg tagasi avalikustati ka uus 800 miljoni eurone aktsiate tagasiostuprogramm. Sellega koos on ettevõte viimase kaheksa aasta jooksul aktsionäridele tagastanud üle 4 miljardi euro.
    Ryanairi aktsiaFoto: Äripäev
    Tõusuruumi jagub veel
    Nagu ma mainisin, siis olen süvenenud lennundussektori viimastesse analüüsidesse. Spetsialistid näivad uskuvat, et kui keegi Euroopa lennufirmadest on üldse pikaajaliselt konkurentsivõimeline, siis on see just Ryanair. Lisaks meeldib mulle Ryanairi karismaatiline juht Michael O'Leary, kes on pidevalt pildil ega pelga ettevõttele tähelepanu tõmbamise nimel mõnikord ka rumalusi teha.
    Eelnevalt loetletud põhjused on muutnud Iiri odavlennufirma aktsia kalliks, kuid usun, et sel on veel tõusuruumi. Enne ostuorderi sisseandmist heitsin ka kiire pilgu Bloombergi terminali. Uudisteagentuuri küsitletud 27 analüütikust koguni 21 soovitab lennufirma aktsiat osta, viis hoida ja vaid üks müüa. Aktsia 12 kuu hinnasihiks on analüütikud määranud 16,89 eurot, mis teeb tänaselt hinnalt tõusupotentsiaaliks üle 28%.
    Loodetavasti on neil õigus ja aktsia jätkab oma lendu. 
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.