Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: milliseid tingimusi esitavad ühisrahastusplatvormid?

    Milline on ühisrahastusse investeeriva investori profiil?Foto: PantherMedia/Scanpix

    Tarbimislaene vahendavad ühisrahastusplatvormid pakuvad investorile võimalust rahastada lihtsalt ja kiirelt inimeste krediidivajadusi, üritades seejuures olla alternatiiviks pankadest leitavatele teenustele.

    Olen varem öelnud, et ühisrahastus kätkeb endas mitmeid ohte ning mina sinna hoolimata ahvatlevatest tootlustest investeerida ei kavatse. Otsustasin sellegipoolest uurida, millist tüüpi investoritel tasuks valdkonnas õnne proovida ning kuivõrd vastan nendele kriteeriumidele mina.
    Kui suurelt alustada?
    Läti ühisrahastusplatvormi Mintos tellitud uuringus tuuakse välja, et inimeselt-inimesele laenamine on efektiivsem ning teenus mugavam ja ligipääsetavam. Seda peamiselt seetõttu, et investeerimist on võimalik alustada väikeste, isegi 10euroste summadega.
    Eestis tegutseva Bondora tegevjuhi Pärtel Tombergi arvates aga nii pisikeste summadega investeerimisest ei piisa, sest portfellis võiks hajutatuse eesmärgil olla minimaalselt 200 laenulepingut. „Alustada tuleks vähemalt 1000 euroga,“ on ta veendunud. Samuti ei tohiks Tombergi arvates ühisrahastusse paigutada rohkem kui 20 protsenti oma varast, kuid tehtud investeeringuid võiks pidevalt suurendada.
    Mintose kogutud andmed näitavad, et vähemalt kolmandik ühisrahastusplatvormidel kauplejatest on valmis laenudesse paigutama maksimaalselt 1000 eurot. Tõsi, ülejäänud kaks kolmandikku täidaksid Tombergi poolt välja toodud soovitusliku kriteeriumi, kuna on valmis hiljem juurde investeerima. Samuti pole probleemi investeeringute hajutamisega, sest 49 protsenti investoritest kasutab juba praegu rohkem kui kolme ühisrahastusplatvormi ning ainult kolmandik on viimase aasta jooksul finantseerinud laene suuremas mahus kui viiendik oma varadest.
    Probleem kogemusega
    Mintose uuringust, milles osales rohkem kui 500 investorit 40 maailma riigist, selgub, et ainult 16 protsendil investoritest on enam kui kolme aasta pikkune ühisrahastuse kogemus. Ligi pool ehk 45 protsenti investoritest on kasutanud inimeselt inimesele laenamise võimalusi üks kuni kolm aastat ning koguni 39 protsendil on valdkonnaga vähem kui aastane kokkupuude.
    Tombergi hinnangul võiks aga ühisrahastusse raha paigutada kogenud investorid, kes on valdkonnas tegutsenud vähemalt kolm aastat ega karda vähesest likviidsusest tulenevaid probleeme. Eelkõige seda, et investeeritud summasid ei saada soovitud ajal tagasi.
    Tekitab küsimusi
    Kuigi minul 1000eurose investeeringu tegemisega probleeme ei tekiks, tabasin end mõttelt, et riskide hajutamine ning nimetatud soovituslik miinimumsumma võivad teatud juhtudel omavahel vastuollu sattuda. Kui investor soovib riske maandada näiteks kolme erineva ühisrahastusplatvormi vahel, tähendab see, et tegelikkuses vajab ta valdkonda sisenemiseks juba 3000 eurot, mis Mintose uuringule tuginedes võib kuni pooltele praegustele rahapaigutajatele üle jõu käia.
    Samuti ei pruugi paljudel olla kolmeaastast valdkondlikku investeerimiskogemust, sest ühisrahastus on oma tugevat arengupotentsiaali näidanud veel liiga vähe aega. Tõsi, ka minul pole varasemat kokkupuudet ühisrahastusega ning võib-olla seetõttu olen ka tüüpilisest investorist skeptilisem ning konservatiivsem, aga ma ei kipu veel nii pea ka seda kogemust omandama.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.