Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TransferWise vs. TavexWise: kas märkate sarnasust?

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Äripäev tervitab kahe käega konkurentsi, kuid me ei saa aru, miks peab seda tegema hea maitse piiril laveerides.

    Revolutsiooni edu saab hinnata tema järgijaid vaadates  – you judge the success of the revolution by its followers – tviitis TransferWise’i asutaja Kristo Käärmann reedel. See oli tema kommentaar hetk varem veebi jõudnud Äripäeva loole oma uuest konkurendist, TavexWise’ist, mille asutas Tavid just eesmärgiga konkureerida maailmas läbi löönud kaasmaalastega. 
    TransferWise’i ärisegmenti minek on Tavidi poolt loogiline samm – Tavid pakkus ka enne makseteenuseid ning koondas need nüüd ühtse ettevõtte alla. Ettevõtte majandusaasta aruande sõnul tehti seda seepärast, et nii finantsinspektsioonil, järelevalvajal kui ka klientidel oleks selgepiirilisem ülevaade.
    Kuid seda kõike oleks võinud teha ka teisel viisil, mitte põhimõtte "mis pole keelatud, on lubatud" piire katsudes.
    Esmalt pole vaja panna uuele ettevõttele pilkupüüdvalt sellist nime, mis on otseselt variatsioon konkurendi nimest. See jätab mulje soovist turul nii palju segadust tekitada, et vähemalt mõned võimalikud TransferWise’i kliendid ikka endale meelitada. Mängu "Leia kümme erinevust" meenutavad kõrvuti pannes ka kahe ettevõtte  veebisaidid: neil on silmatorkav visuaalne sarnasus ja ülesehitus.
    Sellist asja vaadates tekib paratamatult küsimus: kas siis seadused sellist asja ei reguleeri? Kui keegi teeks homme veebisaidi, millel ilutseb peaaegu et teie ettevõtte nimi, ja kus on sarnases kirjastiilis ning värvilahenduses pakutud sarnast toodet (näiteks tekiks turule tuttava kujundusega majandusuudiste sait Päripäev), siis tõmbaksite esimeste emotsioonide lahtudes ilmselt hinge ja hindaksite kainelt olukorda.
    Millised on uustulnuka kavatsused – kas see juhtus pigem kogemata või teadlikult? Kui tõsine on oht, et teie äri tegelikult selle all kannatab? Kui suured on sarnasused kõrvaltvaataja jaoks? Kui palju kuluks asjaga tegelemisele energiat, võrreldes võimaliku kasuga?
    Kui otsest kaubamärgi vargust ei paista, siis tuleb segadusega leppida. Enamasti ei juhtugi midagi hullu ja teiseks peab vaidlema minnes väga täpselt teadma, et endal kõik registreeritud.
    Näiteks hiljuti tekitas kõmu ökojäätise La Muu ja Tere kaubamärgi LaMumuu sarnasus. Kuigi algul tundus, et Tere on ökojäätise nime pihta pannud, tuli välja, et viimane esitas taotluse tegelikult esimesena.
    Vaevalt, et TransferWise viitsib selle asja pärast TavexWise’iga õigusemõistjate ette jagelema minna. TransferWise’i asutajate reaktsioonid näitavad pigem, et jäljendajad tekitavad uhkust: ainult suuri tegijaid kopeeritakse.
    Kuid tagasi konkurentsi juurde. Kui otsene mahaviksimine kõrvale jätta, peab iga start-up arvestama, et tema konkurentsieelis on ajutine. Lahendus on uus vaid hetke ja kui sa seda juba stardimomendil edasi ei arenda, teeb seda keegi teine. Nii on ka Taxify ja Uberi näide klassikaline "kord Vestmann all ja Piibeleht peal", ainult selle vahega, et neilgi on omakorda peatselt terve meri konkurente. TransferWise’il oli samuti konkurente ennegi, nagu leedukate TransferGo.
    Üksi ega kahekesi ei jää turule keegi. 
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.