Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TransferWise vs. TavexWise: kas märkate sarnasust?

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Äripäev tervitab kahe käega konkurentsi, kuid me ei saa aru, miks peab seda tegema hea maitse piiril laveerides.

    Revolutsiooni edu saab hinnata tema järgijaid vaadates  – you judge the success of the revolution by its followers – tviitis TransferWise’i asutaja Kristo Käärmann reedel. See oli tema kommentaar hetk varem veebi jõudnud Äripäeva loole oma uuest konkurendist, TavexWise’ist, mille asutas Tavid just eesmärgiga konkureerida maailmas läbi löönud kaasmaalastega. 
    TransferWise’i ärisegmenti minek on Tavidi poolt loogiline samm – Tavid pakkus ka enne makseteenuseid ning koondas need nüüd ühtse ettevõtte alla. Ettevõtte majandusaasta aruande sõnul tehti seda seepärast, et nii finantsinspektsioonil, järelevalvajal kui ka klientidel oleks selgepiirilisem ülevaade.
    Kuid seda kõike oleks võinud teha ka teisel viisil, mitte põhimõtte "mis pole keelatud, on lubatud" piire katsudes.
    Esmalt pole vaja panna uuele ettevõttele pilkupüüdvalt sellist nime, mis on otseselt variatsioon konkurendi nimest. See jätab mulje soovist turul nii palju segadust tekitada, et vähemalt mõned võimalikud TransferWise’i kliendid ikka endale meelitada. Mängu "Leia kümme erinevust" meenutavad kõrvuti pannes ka kahe ettevõtte  veebisaidid: neil on silmatorkav visuaalne sarnasus ja ülesehitus.
    Sellist asja vaadates tekib paratamatult küsimus: kas siis seadused sellist asja ei reguleeri? Kui keegi teeks homme veebisaidi, millel ilutseb peaaegu et teie ettevõtte nimi, ja kus on sarnases kirjastiilis ning värvilahenduses pakutud sarnast toodet (näiteks tekiks turule tuttava kujundusega majandusuudiste sait Päripäev), siis tõmbaksite esimeste emotsioonide lahtudes ilmselt hinge ja hindaksite kainelt olukorda.
    Millised on uustulnuka kavatsused – kas see juhtus pigem kogemata või teadlikult? Kui tõsine on oht, et teie äri tegelikult selle all kannatab? Kui suured on sarnasused kõrvaltvaataja jaoks? Kui palju kuluks asjaga tegelemisele energiat, võrreldes võimaliku kasuga?
    Kui otsest kaubamärgi vargust ei paista, siis tuleb segadusega leppida. Enamasti ei juhtugi midagi hullu ja teiseks peab vaidlema minnes väga täpselt teadma, et endal kõik registreeritud.
    Näiteks hiljuti tekitas kõmu ökojäätise La Muu ja Tere kaubamärgi LaMumuu sarnasus. Kuigi algul tundus, et Tere on ökojäätise nime pihta pannud, tuli välja, et viimane esitas taotluse tegelikult esimesena.
    Vaevalt, et TransferWise viitsib selle asja pärast TavexWise’iga õigusemõistjate ette jagelema minna. TransferWise’i asutajate reaktsioonid näitavad pigem, et jäljendajad tekitavad uhkust: ainult suuri tegijaid kopeeritakse.
    Kuid tagasi konkurentsi juurde. Kui otsene mahaviksimine kõrvale jätta, peab iga start-up arvestama, et tema konkurentsieelis on ajutine. Lahendus on uus vaid hetke ja kui sa seda juba stardimomendil edasi ei arenda, teeb seda keegi teine. Nii on ka Taxify ja Uberi näide klassikaline "kord Vestmann all ja Piibeleht peal", ainult selle vahega, et neilgi on omakorda peatselt terve meri konkurente. TransferWise’il oli samuti konkurente ennegi, nagu leedukate TransferGo.
    Üksi ega kahekesi ei jää turule keegi. 
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Üha enam inimesi käib tööl autoga, ühistransport ja jalutamine jäävad kaugele maha
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.