Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi ja Leedo sõja kaotaja oled sina

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Riigi ja suurettevõtja Vjatšeslav Leedo aastatepikkusel vägikaikaveol kaotaja on maksumaksja ja saartele sõitja, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Riigi käpardlikkus parvlaevaliikluse korraldamisel tekitab kiusatuse väita: andke see asi ometi Leedo kätte. Tema ajal kõik toimis, no milleks tõmmelda, las ometi ettevõtja toimetab! Siiski pole kogu see lugu nii ühemõõtmeline.
    Riigi ja suurettevõtja Vjatšeslav Leedo aastatepikkusel vägikaikaveol on selge kaotaja: see on maksumaksja ja saartele sõitja. Tema maksab kinni Regula ostmise Leedolt tagavaralaevaks – et riik suudaks igal juhul täita parvlaevaliikluse tagamise kohustust. 45 aasta vanuse aluse eest, mille Leedo maksis 20 aastat tagasi 2 miljonit eurot, tasus riigiettevõtte Tallinna Sadam tütarfirma TS Laevad 4–6,5 miljonit eurot (Leedo nõudel ei tohi ettevõte täpset hinda avaldada).
    Maksumaksja taskust on võetud need dotatsioonid, mida Leedo ettevõte on pikkade aastate jooksul läbipaistmatuid skeeme kasutades riigilt parvlaevaliikluse korraldamiseks saanud. Maksumaksja rahakoti nimel on küll käinud kogu see võitlus Leedost lahtisaamiseks, mida alustas reformierakondlasest majandusminister Meelis Atonen, kes astus lüüasaanuna tagasi. IRLi majandusministri Juhan Partsi ja sotsiaaldemokraat Urve Palo ajal riik mingi toimiva pikaajalise lahenduseni ei jõudnud. 
    See annab nüüd Leedole võimaluse väita, et tema lahendab praegu koos reformierakondlasest majandusministri Kristen Michaliga Partsu ja Palo põhjustatud probleeme. 60 miljoni euro kokkuhoid kümne aastaga, mida Palo Leedo pakkumist tagasi lükates lubas, tuleks tõepoolest praeguse seisuga üle rehkendada.
    Neli sidrunit jääb kummitama
    Praegu varjamatu kahjurõõmuga poliitikuid mõnitav Leedo sai oma kunagised soodsad lepingud riigiga eeldatavasti tänu lähedastele suhetele parteide ja poliitilise eliidiga, mida ta asus avalikult altkäemaksuvõtmise süüdistustega pommitama alles siis, kui suur tükk käest libisema kippus.Leedo kohtus vande all antud tunnistus, et temalt küsis nelja miljoni euro suurust altkäemaksu Tallinna Sadama praegu kriminaal­uurimise all olev endine juhatuse liige Allan Kiil, lisab vägagi kõneka pusletüki Tallinna Sadama korruptsioonisaagasse, millega Reformierakond on riigiettevõtte pikaajalise juhtimisdominandina niigi tähelepanuväärselt lähedalt seotud. Kriminaalasja Leedo ütluste põhjal ei algatatud, küll aga kutsus kaitsepolitsei Leedo ülekuulamisele.
    Kaks tõbe vaevab Eestit
    Tallinna Sadama korruptsioonisaaga läbipõimumine praamiliikluse korraldamise hädadega viitab kahele Eestit pikka aega valusalt vaevanud probleemile, mille kiireloomulisi lahendusi poliitilise tahte akuutse puuduse tõttu silmapiiril ei terenda.
    Üks on erakondade lõputu rahavajadus, mille varjatud rahuldamise dekriminaliseeris riigikogu juba 2010. aastal, kaks aastat enne Reformierakonna musta raha skandaali puhkemist. Selle üks peategelane Kristen Michal korrastab praegu majandusministrina riigiettevõtete juhtimist.Teine on riigi saamatus oma ettevõtete juhtimisel. Estonian Airi loomise järel sünnitatud, täna Nordica nime all lendav riiklik lennukompanii on üks selle hoiatavamaid maksumaksja raha põletamise näiteid.
    Ehkki soov parvlaevaliiklust korrastada on lähtunud dotatsiooni läbipaistmatu kasutamise skeemi läbiraiumise soovist, kipub riigi kui omaniku kirjeldamatu käpardlikkus ühelt ja parteide rahavajadus teiselt poolt kogu ettevõtmist rumalal moel nullima.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.