Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vigade paranduse eest pole keretäit vaja

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Automaksu väljavõtmine maksukobarast oli õige samm. Mis on kiiruga valesti tehtud, tulebki ära parandada, leiab Äripäev juhtkirjas.

    Vastne koalitsioon on saanud piki päid ja jalgu kobareelnõuga kiirustamise eest. Kriitika on olnud õigustatud, aga mõningad tunnustavad sõnad on seni ajakirjanduses jäänud ütlemata.
    Äripäeva meelest on hea, et vastne valitsus oma vigu tunnistab ja neid parandada püüab. Kandev etteheide Reformierakonna juhitavatele valitsustele on ju olnud tagasiside mittearvestamine ja teerullipoliitika elluviimine. Nüüd võtab valitsus kriitikat kuulda, aga millegipärast see ikka ei kõlba. Leitakse hoopis, et ilmselt ei tea valitsus, mida ta üldse tahab, ei saa asjadest aru ja sahmib niisama siia-sinna.
    Vigast seadust pole vaja
    Automaksu väljavõtmine maksukobarast edasiseks arutamiseks ja täpsustamiseks, kokkuvõttes paremaks tegemiseks on ­õige samm. Äripäev kirjutas viimati juhtkirjas, et tõenäoliselt nähakse automaksust loodetavat tulu sama palju kui oma kõrvu, sest omanikuvahetust – millega riigilõivu tasumine esialgse plaani kohaselt seotud olnuks – ei ole otseselt kohustuslik autoregistrikeskuses fikseerida. Suur osa kor­rakuulekaid kodanikke seda ilmselt ikkagi teeks, aga kui see tähendab märkimisväärset väljaminekut, siis suureneb kindlasti kiusatus see tegemata jätta.
    Niisiis pole mõtet seaduseks kirjutada muudatust, mis päriselt tööle ei hakka. Samuti pole mõtet teha sellist seadust, mis ajab ülearu tigedaks kõik need, keda see puudutab.
    Automaks on värskest maksukobarast vahest kriitikat pälvinud enim – ja seda põhjusega. Esiteks pole valitsusel olnud selget ettekujutust, mida üldse maksustada, kas auto võimsust või heitmeid (alguses otsustati maksustada esimesest ja siis jälle teist); teiseks on olnud läbi mõtlemata plaan, kuidas plaanitav maks laekuma panna, ning muudki detailid.
    Küsitavusi on rohkemgi
    14 miljonit eurot lisatulu, mis riigieelarvesse automaksu laekumisest plaanitud, on muidugi väike summa – eriti võrreldes selle lärmi kõvadusega, mis maksu ümber löödud. Ent inimestele, keda see või teine maksumuudatus isiklikult puudutab, on kahtlemata oluline, et muudatuse vajalikkus, eriti kui see rahakotti augu lööb, oleks argumenteeritud, mõistetav ja tunduks ka õiglane.
    Sellist olukorda, kus kõik maksud kõigile õiglased tunduvad, ei ole loomulikult võimalik saavutada. Kuid ­automaks oli tõepoolest üks verivärske maksukobara tooremaid osi. Neid on uue valitsuse maksuplaanis teisigi, näiteks stabiilsete dividendimaksjate maksusoodustus. See riigieelarvesse eeldatavalt juba oluliselt suuremat tulu tooma kavandatud muudatus ei ole aga kõnealuse maksukobara osa.
    Sammu tagasi astus koalitsioon juba ka ühisdeklaratsioonide asjus, mis kavatseti esimese hooga otsemaid ajaloo prügikasti saata. Abikaasade tulusid ei käsitleta küll ikkagi enam ühisena, kuid laste huviringide, koolituskulude ja eluasemelaenuga seotud mahaarvamised jäävad alles.
    Kõiki huvigruppide soove täita pole muidugi võimalik mitte ühelgi valitsusel. Seega tuleb Keskerakonnagi valitsusel lõpuks ikkagi otsused ära teha ja neid põhjendada. Et see käib opositsiooni sattunud endise valitsuspartei parastava huilgamise saatel, on paratamatu.
    Kui lõpuks saab maksumuudatustest kokku mõtestatud tervik, millest paistab välja ka mõni suurem plaan kui vaid pelk riigieelarve täitmine, siis saab hakata tibusid lugema. Sinna on praegu veel üksjagu maad minna.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.