Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskerakonna valimine on kõigile tasuta!

    tasuta sõitFoto: Anti Veermaa

    Maakondlike bussiliinide tasust vabaks muutmisest kõige suurem kasu saaja paistab olevat Keskerakond ise.

    Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kirjutas oma arvamusloos Äripäeva veebis, et uue koalitsiooni planeeritud 21 miljonit eurot täiendavat toetust ühistranspordi paremaks pakkumiseks tähendab maakondlike bussiliinide tasust vabaks muutmist ehk tasuta transpordi korraldamist.
    Äripäev tuletab meelde, et sellist asja nagu tasuta ei ole endiselt olemas, on vaid erinevad taskud, kust raha võetakse. Pealegi tõotab kava maksumaksja rahaga turumajandusse sekkuda töötada pigem väljakäidud eesmärkidele vastupidiselt. Turumajandus ei ole küll see, mille pärast bussipilet praegu paljudele maapiirkonnas elavatele inimestele kallis on.
    Minister Simsoni ja tema erakonnakaaslasest maaeluministri Tarmo Tamme toodud argument bussipileti kõrgest hinnast kui tööelu ja sotsialiseerumise takistusest võib olla õige, aga selle jaoks kõige tõhusama ravimina on valitsus lõpule viimas haldusreformi. Mõnesaja elanikuga vallas on vähesele nõudlusele võimatu odavat teenust pakkuda, aga eelduste kohaselt peaks valdade ühinemise tulemusena omavalitsustel nüüd vastav ressurss tekkima.
    Tasuta liinide tekitamine tõmbab kindlasti tagasi igasuguse lootuse näha alternatiivseid liine teenindamas väiksemaid ja paindlikuma trassi- ja peatusevalikuga ettevõtteid. Kui omavalitsuste põhiaur läheb tasuta liinidele, ei jää eriti mänguruumi, et liinivõrk tegelikele vajadustele reageerida suudaks.
    Omaette ohtu sisaldab majandusministri kava rongiliiklusele, mis riigile niigi kulukas, aga muutub senisest koormavamaks, kui riik teise käega porganditele konkurendi ehitab. Maakonnaliinid konkureerivad vähemalt mõne peatuse ulatuses ka linnaliinibussidega, mis linnadele tähendab otseselt saamata jäävat piletitulu.
    Mitte unustada valimisi
    Ja muidugi korruptsioonioht, sest tõotab selline täielikult kinni makstud tuuritamine maakonnas kindlat ja pikka tulu ning selle nimel võivad käiku minna ka ebaausad ja keelatud võtted. Midagi ei ole teha, majandusministri erakond on ise see, kes korruptsioonilippu kõrgel hoiab ja seda ettevaatlikumalt tuleb Keskerakonna sellistesse kavadesse suhtuda.
    Maakonnaliinide tasust vabaks muutmise argumendina toob minister välja, et niigi maksab riik 2/3 bussiveole kuluvatest summadest ning nüüd hüvitaks ka viimase kolmandiku ehk piletitulu. Majandusministri suurimaks väljakutseks peaks siiski olema tasuta bussiliinide asemel üldine majanduse turgutamine ja küll jaksavad omavalitsused ka oma ja kohalike ettevõtjate abiga rahva parimal moel ringi liigutada.
    Tallinna näidet tasuta ühistranspordi eduloona saab kasutada, kuna tõepoolest on pealinn suutnud igal aastal endale mõni tuhat elanikku mujalt Eestist juurde meelitada. Siiski ei ole sellest muutunud oluliselt paremaks ühistranspordivõrk, ei ole oluliselt suurenenud ühistranspordi ­eelistamine autodele ning tipptundidel on endiselt autoga Tallinnas kiirem ja mugavam liikuda. Maavanemate valmisolekule kohemaid riigilt täiendav rahasüst vastu võtta reageeris minister Simson kõhklevalt ja viitas järgmisele eelarveaastale.
    Võib-olla on selleks ajaks selge, et tugevamaks muutnud omavalitsused tulevad ise oma elu korraldamisega paremini toime ja ministril on vaja tasuta juttu üleval hoida vaid sügiseste omavalitsuste valimisteni, kus see tõotab tubli häältesaagi tuua.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.