Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmaautode lühike lõpp

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Töö- ja ärikeskkond on muutunud nii palju, et vanade võtetega firmaautode probleemi ei ravi. Unustaks õige need firmaautod?

    Sellal kui töökeskkond muutub ja meie koos temaga, on firmaautodega seotud probleemid pikkade aastate jooksul samaks jäänud. Ka ei ole aastate vältel põhimõtteliselt muutunud lahendused, millega püütakse firmaautode kasutamist reguleerida ja maksustada. Värskeim näide on maksuameti “naabrivalve” üleskutse, mida nii sotsiaalmeedias kui ka meedias on üldiselt mõistetud kui pealekaebamise üleskutset, ja sellisena on see naeruväärseks kuulutatud.
    Äripäeva meelest ravitakse firmaautode haigust valest otsast. Käitumispsühholoogid teavad hästi, et viljakas võimalus muuta inimeste käitumist on teisendada keskkonda ehk tingimusi, milles inimesed tegutsevad – tihtipeale selgub, et inimesed näitavad oma helgemat poolt just siis, kui jätta neile jäikadesse raamidesse surumise asemel väärikas valikuvõimalus.
    Sellepärast soovitab toimetus kaaluda mõtet, et firmaauto kui selline on ehk üleüldse oma aja ära elanud mõiste ja nähtus. Piiri tõmbamine tööasjade ajamise ja eraelu vahele osutub keeruliseks ja tänamatuks tööks, mis paneb ebamugavasse olukorda igaühe, kes nähtusega seotud või püüab seda mõistuspäraste raamidega väljastpoolt piiritleda. 
    Tänavuse aasta alguses näitas IT-ettevõtja Andre Põlm Äripäevas ilmunud arvamusloos, kui keeruline on seda piiri tõmmata. Sellal kui ettevõtted korraldavad oma tööd järjest enam selles võtmes, et jätta igale töötajale rohkem oma aja organiseerimise vabadust, võib kahe kohtumise vahepeal spordisaalist läbi põikav ettevõtja osutuda kurjategijaks, kui ta teeb seda nn firmaautoga. Mäletatavasti püüdis maksuamet kaks aastat tagasi firmaautosid just spordiklubide parklatest ja häbimärgistas neid igati. Oli sellest kasu? Muidugi mitte. Maksuamet sai sellest ise ka aru ja tõmbas tagasi.
    Koomikast traagikani
    Firmaautode kasutamise reguleerimiseks välja pakutud lahendused on piirnenud teistegi küsitavate, koomiliste meetmetega – asjaosaliste endi jaoks olnuks nende rakendamine pigem küll traagiline. Käesolevast aastast pärineb mõte ettevõtluses kasutatavad autod märgistada teist värvi numbrimärkidega, jutuks on olnud ka kleepsud.
    Sõidupäevikud olid aga päriselt olemas ja tagantjärele ei arvesta keegi kokku, kui palju aega ja närve, st raha nende täitmise peale kulus. Kuna maksuhaldurile on sinna kirja pandud andmete õigsuse kontrollimine samuti ajamahukas ja tegelikult ka lihtsalt võimatu, kvalifitseeruvad sõidupäevikud klassikaliseks mõttetu meetme näiteks, mille kontrollimise peale kulub oluliselt rohkem ressursse, kui on saadav kasu.
    Aga mida siis teha, küsite. Firmaautod on olemas ja osa neid kasutavaid inimesi ajab nendega isiklikke asju, st kuritarvitab nende käsutusse antud töövahendit. Ettevõtted, mida luuakse firmaauto soetamise, mitte majandustegevuse eesmärgil pole ka päriselt kadunud. 
    Hea lahenduse eeldus on mõistmine, et mõistliku piiri tõmbamine era- ja töökasutuse vahele on võimatu – ja ka mõttetu. Töökeskkond ja tööharjumused on pöördumatult muutunud. Üks viidatud loos välja pakutud võimalus on näiteks firmaautode maksustamise sidumine ettevõtte käibega. Teine on ettevõtete maksustamisele mitte kuuluvate autode kvoot. Kolmanda, neljanda ja Xnda lahenduse võite saata aadressil [email protected] – Eduka Eesti konkurss käib ja võiduloo peaauhind on endiselt kümme tuhat eurot. 
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.