Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kumb on kuningas: klient või müüja?

    Eestis on tihti tunne, et klient peab ostmise nimel rohkem pingutama kui müüja müümise nimel, samal ajal kui läänemaailmas peetakse head müügioskust elementaarseks ärisuhte aluseks. Millest on selline erinevus tingitud?, küsib tänases Äripäevas TÜ Eesti Mereinstituudi projektijuht Maret Saat.

    Lugu elust enesest: hiljaaegu läksime magamistuppa sobivat lampi otsima. Tartu Sisustus-e-kaubamajas jäid vaateaknalt silma mõned lambid, kuid kahel esimesel korral ei õnnestunud meil müügimeest tabada. Poeuksel oli silt, et tullakse kohe tagasi. Kolmandal katsel pääsesime poodi ka sisse, kuid müügimees ütles, et tal ei ole kohe aega meile lampi müüa. Paarikümne minuti pärast lubati lamp siiski ära osta. Selgus, et maksta saab vaid sularahas ja ostutšekk saadetakse hiljem e-mailile.  Koju jõudes ilmnes, et lamp on defektiga. Järgmisel päeval saime aega poest läbi minna, et lubatud olematu ostutšeki kohta küsida. Nagu targemad lugejad ilmselt juba ette näha võivad, ei olnud müügimeest hetkel seal. Jätsime talle kirja ning, toredaks lõpetuseks, saime veel samal päeval e-maili teel tšeki kättegi. Nüüd siis peab järgmise sammuna minema lampi umber vahetama.
    Nii kummaline kui see ka ei ole, on lugejal kindlasti endalgi sarnane kogemus. Eestlasele on veel võõras see mõtteviis, et müügimees on professionaalne konsultant, kelle eesmärgiks on hea teenuse pakkumine. Müügis ei saa eestlaslikku tagasihoidlikkust vooruseks pidada, vaid tuleb aru saada, et selleks, et paremini raha teenida, peab õppima rohkem väärtust pakkuma.Mida saab teha firmajuht, et klienditeenindaja müügioskust ja üldist taset tõsta?
    Mündil on alati kaks poolt. Paljudel juhtudel võib olla kehva teeninduse põhjuseks kindlasti töötaja laiskus või suhtumise probleem, ent vähemalt sama palju saab olukorda mõjutada ettevõtja. Usun, et probleemi tuum võib olla selles, et töötajal on liiga vähe omanditunnet: võibolla pole töötajale selgitatud, mis on firma eesmärgid ja kuidas firma edu aitab ka temal edukaks saada.
    Reeglina inimesed tahavad õiget asja teha ja kasulikud olla, kuid nad kas ei oska või ei saa aru või ei tunne, et nendest firmas midagi oleneb. Firma kipub olema omaniku nägu, nii heas kui halvas mõttes: kui firmaomanik ei suuda kohelda töötajat kui partnerit, on ka töötajal raske kliendiga partnerlussuhteid luua.
    Siinkohal, et mitte näida liiga kriitiline, pean kindlasti kiitma ka ühte suurepärase klienditeeninduse ning müügipersonaliga ettevõtet, kes viimasest ajast meelde tuleb: Hansabussi Business Line. Naeratav koolitatud reisisaatja, mugavad nõudepeatused kesklinnas ning traadita internet on kõik, mis on tarvis selleks, et klient pileti eest 2 korda rohkem maksaks kui konkureerivates bussifirmades. Suurepärane näide sellest, et ettevõtjad on aru saanud, et väikesed emotsionaalsed lisaväärtused on väärt sama paju kui teenus ise.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.