Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äris võidab see, kellel on teistest paremad ideed

    Iga äri tulevik sõltub sellest, kui oskuslikult suudetakse aja ja nõudlusega kohanduda.

    Kaubanduskeskuste äris läbilöömiseks tuleb pakkuda kliendile järjest rohkem lisaväärtust ning leida võimalusi eristumiseks. Austada klienti, hoida teda ning osata olla arengus kliendi vajadustest kogu aeg kas või kukesammu võrra ees. Konkurents on tihe ning tiheneb veelgi. Võidab see, kel paremad ideed, kes on kärme nende elluviimisel ja kellel on piisavalt ressursse ideede teostamiseks.
    Kaubanduskeskustel tihe konkurents. Tallinna viis suuremat kaubanduskeskust – Viru, Järve, Kristiine, Ülemiste ja Rocca al Mare – konkureerivad pealinna neljasaja tuhande elaniku vajaduste rahuldamisel ja soovide ennetamisel. Lisaks püüab viisik ligikaudu poolteise miljoni Tallinna aastas külastava kodu- ja välismaalase tähelepanu. Järgnevaks 2–3 aastaks on Tallinna kaubanduskeskuste maastik selgelt välja joonistunud ning uute lisandumine ei ole tõenäoline.
    Viimased kaks aastat on olnud jaekaupmehele ebasoodsad. Peamine väljakutse on olnud üle elada masu ja selle järelmõjud. Kõik Tallinna keskused said sellega edukalt hakkama. Tuleviku suhtes süstib positiivsust, et eelmise aasta lõpu skeptilised, põhiliselt euro tulekuga seondunud ennustused lükkas tegelik elu tänavu esimeses kvartalis ümber. Kardetud tagasilööki ei kaasnenud. Põhjuseks ajaline kokkulangevus mitme hea majanduskeskkonna sõnumiga ning jätkuv inimeste kindlustunde kasv. Ei ole põhjust karta, et käibe kasv ja ostuaktiivsus eelolevatel kuudel väheneksid, tarbimine peaks vähemalt samas tempos jätkuma. Siiski jääb võimalus, et tegu on nn surnud kassi põrkega.
    Olukorras, mil turg on suhteliselt stabiilne, on lähiaastate perspektiivis uute kaubanduskeskuste turuletuleku võimalused tagasihoidlikud. Ent kindlasti mitte olematud. Esimest raputust võib väljakujunenud Tallinna jaekaubandusturul pakkuda juba mõne aasta pärast avatav nn Smuuli ärikeskus. Selle projekti kohta on avaldatud arvamust, et kuna Tallinnas on kaubanduspind ühe elaniku kohta juba üle Euroopa keskmise ja Eesti elanike ostujõud on Euroopa keskmisega võrreldes suhteliselt tagasihoidlik, siis ei ole võimalik Tallinna ehitada veel lisaks 50 000 ruutmeetrit kaubanduspinda, mis annaks omanikule ka sissetuleku. Tuleb siiski tunnistada, et kui asukoht on õigesti valitud, idee piisavalt hea ja keskus omanäoline, on ka kliendihuvi garanteeritud. Tõsi, turul toimuks klientide ümberjagamine olemasolevate keskuste arvel.
    Selge, et igasuguse keskuse asukoht kindlustab klientuuri piirkonniti, ent üha enam on märgata trendi, et aastal 2011 ei rahuldu klient kontseptsioonikoopiatega eri linnaosades, vaid on nõus atraktiivse keskkonna ja uudse kontseptsiooni nimel liikuma ka kaugemale. Samuti väärib näiteks Põhja-Tallinna linnaosa korralikku kaubanduskeskust, mis võiks olla väljakutseks arendajatele lähiaastatel. Pikemas perspektiivis võib kindlasti leida sobivaid kohti rohkemgi ka keskmistele või isegi suurtele kaubanduskeskustele.
    Tallinna kaubanduskeskuste puudus on vähene eristavus. Kõigil on võrdlemisi sarnane kaupluste valik, kõik pakuvad suures osas samu kaubamärke ja teenuseid, põhimõtteliselt toimivad koguperekeskustena suhteliselt kindlate  linnaosade elanikele. Keskused positsioneerivad ennast ühetaoliselt, kui suurepärase ostuelamuse ja hea tuju pakkujad, perekondlike väärtuste austajad. Need positsioonid on põhiliselt hõivatud.
    Sellises olukorras saavutab edu see, kes suudab klientidele tuntavat lisaväärtust pakkuda, olgu see siis hinnaeelis, nagu suurtel ja ülisuurtel linnatagustel keskustel, või siis keskkond kesklinna keskuste puhul. Keskuste positsioneering ehk see, milliste kaupade ja teenuste müügile ja kuidas keskendutakse, on ülioluline. Sisekujundus, muusika, lõhnad, värvid, võimalused puhata, aega veeta on kesklinnas tihtilugu tähtsamadki kui kaubavalik ja kaupmees. Kaubanduskeskused on kesklinnas üha enam konkureerimas kodu, meelelahutusasutuste, isegi tööga. Klient mõtleb sagedamini südame, mitte peaga.
    Nõudlik ja üldjuhul ka ratsionaalne tarbija väärtustab emotsioonide erinevaid aspekte – hinnaargumendist olulisemaks on muutumas kvaliteet, päritolu (kodumaine on tähtis argument), keskkond, milles teenust või kaupa pakutakse ja loomulikult see, kuidas teenindatakse. Emotsionaalne faktor on ostmisel üha olulisem ning sellest ei saa üle ega ümber ka keskuste ja kaupluste miljöö kujundamisel.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.