Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas teeme Soomele ära või teeme koos Soomega?

    Sel nädalal tuli uudis, et jaanuaris läheb Soome väliskaubandusminister Alexander Stubb koos Urmas Paeti ja mõlema riigi ettevõtjatega Indoneesiasse. Ekspordituru otsimiseks ja investeeringute hankimiseks mõeldud kahe riigi ühine roadshow on esmakordne nii Soomele kui ka Eestile.

    Tegemist on väärt ettevõtmisega, kuid siit võiks veel edasi minna ja teha koostööd nii ettevõtlust puudutavate seaduste kui ka laiemalt ettevõtluskeskkonna kujundamisel ning muuta nii kaks riiki ühiseks investeerimispiirkonnaks.
    Eesti on saavutanud teatud atraktiivsuse-eelise Soome ees ettevõtete reinvesteeritud tulu mittemaksustamisega. Aga mitte ainult. Konsultatsioonifirma Excedean partner Mikael Orkomies toob Kauppalehtis välja, et Tallinnas on Helsingist poole odavamad büroo- ja tootmisruumide rendihinnad ja hotellitubade maksumused.
    Uus auto maksab Eestis viiendiku vähem, aastavahetusel Soomes kerkiv autoaktsiis kasvatab vahet veelgi. Bensiin on peaaegu viiendiku odavam. Lõunasöök Helsingis maksab pea kaks korda Tallinna omast enam (ei pea ju Raekoja platsile sööma minema). Koristusteenus samuti.
    Palgatase on Eestis märgatavalt madalam. Töölise kuupalk kuni neli korda Soome omast allpool, 900 eurot 3000 vastu. Märkimata ei saa jätta, et Eestis on nõrk ametiühing, mis streikidest häiritud Soome ettevõtjale vägagi meeltmööda. Ettevõtte asutamine on meil kiire.
    Eks see on ka tinginud, et ettevõtted voolavad Soomest siia, mitte vastupidi. Eestis tegutseb tuhandeid Soome firmasid, Soomes vaid 60 Eesti firmat. Soodsama eraisikute maksustamise tõttu on juba üle 3000 Soome kodaniku teatanud oma elukohaks Eesti. Tõsi, parema palga ja pensionilootuse tõttu on eestlasi Soomes siiski enam.
    Samas ei saa Eesti oma soodsaid kaarte lõpuni välja mängida. Esmalt oleme liiga väike – tõsiste tegijate ligimeelitamiseks on meil vähe kvalifitseeritud töötajaid ja üldse töökäsi. Samuti pole Eesti kuvand välismaal, sh Soomes, (kuigi oleme Kreeka kriisi valguses kiita saanud) ülihea. Meid peetakse eks-sellesamakski-riigiks, kus lokkavad korruptsioon ja halb teenindus ning kus lonkab füüsiline taristu.
    Põhjamaade nn targa allhanke riigiks olemine ei kesta kaua. Eelmainitud eelised kaovad juba ehk kümne aastaga üsna olematuteks. Seetõttu tuleks ühiste välisvisiite tegemise kõrval asuda koostööle valitsuste ja seadusloojate tasemel, et ühist investeerimiskliimat looma hakata. Meelitamaks siia tegijaid, kes eraldivõetuna kumbagi riiki ei tuleks. Meil on mõlemal üksteisele midagi õpetada.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.