Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Gasell: Chemi-Pharm – õnnestunud ekspordiks on vaja kannatust

22. veebruar 2016, 08:51
AS-i Chemi-Pharm juht Ruth Oltjer
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160222/CM/160229989/AR/0/AR-160229989.jpg

Järgmisel aastal oma 20. tegevusaastat tähistav AS Chemi-Pharm pälvis gasellettevõtte tiitli tubli käibe ja ekspordi kasvatamise eest.

Ettevõtte juht Ruth Oltjer nimetab häid tulemusi pika töö tulemuseks, mitte ülikiireks kasvuks. Desinfektante, puhastusvahendeid ja kosmeetikat tootva Chemi-Pharmi ekspordikäive kasvas mullu 30% ning käive on kahekordistunud kolme viimase aasta jooksul. Järgmist käibe kahekordistumist plaanib ettevõte 3–5 aasta pärast: „Tegelikult pole meil kasvamiseks piiranguid ees, kuid tootmine jääb kitsaks. Plaanime lähiaastatel ehitada Eestisse praeguse 2000 m2 tootmispinna asemele uue, ca 5000 m2 suuruse tehase, mis varustab Euroopat. 15 aasta tulevikuperspektiivis võiks olla meie tehased Aasias, Aafrikas, USAs või Kanadas ning soodsate olude korral ka Venemaal. Soovime olla tõeliselt globaalne ettevõte.“

“Hospitaalinfektsiooni kontrolli alla saamine päästaks aastas kümneid tuhandeid elusid. Lisaks desinfitseerimisele hõlmab kontrollisüsteem reegleid selleks, et haiglates viirused hävitatud saaks ja nakkused edasi ei kanduks,“ selgitab arstist ettevõtte juht. Haiglanakkus on malaaria, tuberkuloosi ja AIDSi järel neljas tapja maailmas, selle tagajärjel sureb igal aastal 7 miljonit ja haigestub 70 miljonit inimest.

Ettevõtte jaoks on väga oluline olla tuntud ja hinnatud Põhjamaades, sest sektori parimad tulemused on just seal. „Meil on riiklik infektsioonikontroll, millest paljudes teistes riikides ainult unistatakse. Nii mõnedki vanad idabloki maad paluvad meil aidata üles ehitada riiklikku infektsioonikontrolli süsteemi, mis  tänasel päeval on neil igas haiglas erinev. Ja kui rääkida Aasiast, siis... seal pole infektsiooniõe ametikohtagi!“ räägib Oltjer.

Täna ekspordib Chemi-Pharm 17 riiki. Suurimaid eksporditurud on Rootsi, Poola, Soome, Läti, Leedu. Kui rääkida põnevamatest riikidest, nimetab Oltjer üldiselt Aasia turge: „Seal on nii teistmoodi lähenemine kõigele – ärile, toodetele, inimeste vahelistele suhetele. Kõige tähtsamaks turuks peab Chemi-Pharm ikkagi koduturgu Eestit: „Siia jõuavad alati parimad lahendused ja efektiivsemad tooted, umbes 2–3 uut toodet aastas. Just praegu on valmimisjärgus uus äärmiselt tõhus, spetsiaalselt haiglatele mõeldud kätehoolduskreem, mis juba tundidega taastab naha normaalse funktsiooni.“

Kohanemiseks on vaja aega

Teistele Eesti ekspordihuvilistele ütleb Chemi-Pharmi juht, et ekspordiks on tarvis kannatust. „Enne viit aastat sihtturul ei pruugi veel midagi laabuma hakata. Ei maksa kohe esimesel aastal asju kokku pakkida, vaid tuleks mõelda, kuidas kohaneda uues kultuuriruumis ja kohalike inimestega sõbraks saada. Pärast kolmandat aastat hakkab juba tunduma, et me ei olegi kultuuriliselt nii erinevad ja ka kehakeele lugemise oleme selleks ajaks selgeks saanud.“

Inimesi väärtustataksegi  Chemi-Pharmis kõige enam. "Ettevõte on nagu orkester, kus kõik pillid peavad kenasti kokku kõlama, ja meie näol on kindlasti tegemist sümfooniaorkestriga. Meil töötavad inimesed, kes tahavad meie juures töötada, nad on suurte teadmiste ja kogemustega ning neid hinnatakse selle eest. Ühest küljest ootame oma töötajatelt väga palju, samas panustame ka töökeskkonna parendamisse ja oleme nagu suur perekond. Seoses kiire kasvuga oleme avatud talentidele üle maailma. Kogemusega ekspordi inimesed, keemikud, laborandid ja tootmisliinide operaatorid on meile alati oodatud kandideerima.“

Chemi-Pharm toodab ka luksuskosmeetika sarja D'DIFFERENCE, mis põhineb looduslikku päritolu toorainel. Eesmärk on kasvada Põhjamaade kõige innovatiivsemaks, vastutustundlikumaks ja hoolivamaks kosmeetikatootjaks. Ette­võtte juhi hinnangul on kõik eeldused selleks olemas: „Meie kosmeetikatootmise pool tõusis väga kiirelt jalgadele ning saab omal käel hakkama. Luksuskosmeetikat, mille tooraine on looduslik, on turul juba oodatud ning inimesed väärtustavad kõrgelt kreemides, maskides, meigieemaldusvahendites ja koorijates  kasutatavaid naturaalseid õlisid, taimseid tüvirakke, vetika ekstrakti ning erinevaid mineraale.“

Nagu iga tootja, on ka Chemi-Pharmi jaoks ääretult oluline arendustöö. Ettevõte teeb koostööd teadusasutustega üle maailma, testides oma tooteid nii Saksa, Inglismaa kui Eesti mikro­bioloogia- ja keemialaborites, arendades uusi tooteid käsikäes Soome, Kanada, Jaapani laboritega ja Tallinna Tehnikaülikooli ning Tartu Ülikooliga. Pideva teadustöö tulemusel on ettevõttes hetkel teiste uute toodete arendamise kõrval väljatöötamisel probiootiliste ravimisarnaste ainete valdkond.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. February 2016, 08:51
Otsi:

Ava täpsem otsing