Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida on oluline teada kaskokindlustusest?

    Kaskokindlustus on vabatahtlik kindlustus, mis on kohustuslik liisinguga ostetud autodele, kuid miks peaksid inimesed selle kaitse vabatahtlikult ostma? Mille eest kaskokindlustus kaitseb ning millistel juhtudel võib kindlustushüvitisest ilma jääda?

    Kaskokindlustuse alt kuuluvad hüvitamisele juhtumid, mida liikluskindlustuse alt ei hüvitata, sest tihti on kaskokindlustuse õnnetused juhi enda süül, kuid mitte alati.
    Õnnetused juhtuvad olenemata sõiduoskusest
    Paljud õnnetused on põhjustatud ilmastikuoludest – näiteks ootamatu kiilasjää või teele kukkunud puu. Sageli saavad sõidukid aga kannatada ka hoopis parkides – kas keegi müksab parklas uksega või kukutab torm mõne puu auto peale.
    Mitmeid õnnetuse tüüpe võib nimetada seega loteriiks, kuna juhil ei ole sisuliselt võimalik õnnetust vältida – kas reageerimise aeg on liialt lühike või on õnnetuse hetkel sõiduk sootuks omapäi parkima jäetud.
    Statistika järgi vajab iga kolmas kaskokindlustuse klient aastas korra kindlustuse abi.
    Paljud sõlmivad kaskokindlustuse metsloomade ohu tõttu
    Üks loteriipileti omanik on kindlasti maanteel liikleja ning eriti just praegu oktoobrikuus, kuna suurulukitel on jooksuaeg. Ilmselt on loomadega kokkupõrke võimalus üks põhjus, miks inimesed kaskokindlustuse sõlmivad – see õnnetus ei sõltu sageli juhi oskustest ning sõiduk võib pärast õnnetust minna n-ö mahakandmisele.
    Kaskokindlustuse boonused
    Vabatahtlike kindlustuste puhul on kliendiga kokku lepitud omavastutuse osa, mis jääb kahju korral kliendi kanda. Kasko puhul on näiteks If Kindlustuse klientidel omavastutuse vabastus kahe õnnetuse puhul – klaasikahjud ning kokkupõrge metsloomaga. Lisaks on Ifi kliendile ka autoabi ööpäev ringi tasuta kättesaadav puhuks, kui näiteks kütus peaks otsa lõppema või mõni tehniline rike takistab omal jõul edasi liikumist.
    Milliseid kahjusid kasko ei hüvita
    Kaskokindlustust ostes tuleks endale selgeks teha, mida antud kindlustusselts kasko õnnetuse all silmas peab ning kas näiteks punase fooritulega ristmikule sõites põhjustatud õnnetus on kasko juhtum või mitte. Ifis hüvitatakse kaskokindlustuse kliendile ka raske hooletuse tõttu põhjustatud kahjud, mida teised kindlustusseltsid ei pruugi hüvitada. Ükski kindlustusselts ei hüvita kahju, mille põhjustas alkoholi- või narkojoobes sõiduki juhtimine. Samuti tasub meelde jätta, et autoga veekogu jääl sõitmine väljaspool ametlikult avatud jääteed toimub juhi enda vastutusel ning kaskokindlustus õnnetuse korral ei aita. Sama kehtib olukorras, kus tahtlikult sõidetakse autoga üleujutatud alale ning sõiduk saab veekahjustusi. Lisaks ei hüvitata kaskokindlustuse kahju, kui juhil puudus õnnetuse hetkel juhtimisõigus või kehtiv kindlustuspoliis.
    Kaskokahju puhul minimaalselt asjaajamist
    Kui veel mõned aastad tagasi jooksutati pärast õnnetust klienti kindlustusseltsi ja töökoja vahet, siis nüüd on asjaajamine Ifi kliendile väga lihtsaks ning kiireks tehtud – pärast õnnetust tuleb Ifi kodulehelt või kindlustustelefoni 777 1211 kaudu välja selgitada teie sõiduki margile sobivaim teenindus ning auto otse nende juurde viia. Ülejäänud asjaajamise, kaasa arvatud kahjuteate edastamise teeb ära juba autoteenindus ning kliendil jääb üle üksnes remonditud sõidukile uuesti järele minna.
    92% kasko klientidest rahul või väga rahul
    Õnnetust võib pidada tõehetkeks kliendi jaoks, sest alles siis selgub, kui kiiresti ning kvaliteetselt kahju kindlustusseltsi poolt käsitletakse. If Kindlustus kogub klientide tagasisidet regulaarselt ning ühes kuus annab oma hinnangu Ifi kahjukäsitlusele keskeltläbi 600 inimest. Kui ettevõtte tegevusele annab 92% klientidest hinnanguks hea või väga hea, siis on see selge märk heast kvaliteedist ja sobivast teenindusest. Täpselt sellise hinnangu on Ifi kahjukäsitlusele andnud õnnetuse järel kindlustuse abi saanud inimesed ning selle üle tasub uhkust tunda.
    Kuidas käituda pärast õnnetust?
    Kui sõitsite näiteks kraavi ning kannatada sai üksnes teie sõiduk, piisab kindlustusele kahjuteate edastamisest ning teisi ametkondi teavitada ei ole vaja. Samas soovitame alati pärast õnnetust oma kindlustusandjaga ühendust võtta ning neilt saadud juhiste järgi toimetada – nii on kõige kindlam.
    Ifi klientidel on see protsess eriti lihtne, kuna ainus asi, mida teha tuleb, on avariilise sõiduki töökotta sõidutamine. Kui sõidukiga ei ole ohutu liigelda, tuleb kindlustustelefoni 777 1211 kaudu tellida puksiir – see on Ifi kasko kliendile tasuta ning viib auto õigesse teenindusse.
    Kui õnnetuses on ka teisi osalisi, tuleb kindlasti juhtumi asjaolud fikseerida. Selleks on liiklusõnnetuse puhul spetsiaalne vorm, mis võiks autos olemas olla. Selle puudumisel võib andmed ka tavalisele paberile kanda. Soovitame õnnetuskohta ning asjaolusid ka pildistada. Politseisse tuleb teatada seaduses ettenähtud juhtudel: inimene sai viga, kannatanut pole sündmuskohal, süüdlast pole sündmuskohal, loomaga kokkupõrge või selle vältimine.
    Kõige soodsam kasko internetist
    Kindlustus on mõistlik osta internetist, kuna üldjuhul on seal soodsam hind ning ka protsess ise on kiirem. Täna on juba paljudel kindlustusseltsidel olemas internetis kindlustamise võimalus. Näiteks Ifi e-büroos on kõik vabatahtlikud kindlustused tavapärasest hinnast 15% soodsamad ning ostukeskkond ise kümneaastase praktikaga saanud väga turvaliseks ja lihtsaks. Kaskokindlustuse hinda saate kalkuleerida siin
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.