Juubel: 25 aastat kultuurireise

07. veebruar 2017, 12:00
Ladakh
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170207/CM/170209775/AR/0/AR-170209775.jpg

Kultuurireisidele spetsialiseerunud Germalo Reiside esimese reisi korraldamisest täitub sel aastal 25 aastat. Selle ajaga on muutunud palju: Eesti inimestest on saanud laia silmaringiga aktiivsed maailmavallutajad ning mõiste „kultuur“ tajumine on oluliselt laienenud.

„Meie kogemused ütlevad, et eestlased ei ole väga suurlinnarahvas, vaid soovivad kindlasti puhkusereisil tasakaalustamiseks nautida ka loodust ja elu väikestes külades,“ jutustab Germalo giid Heigo Sahk, kes on ettevõttes giidiametit pidanud juba 17 aastat. Ta lisab, et kultuurireisi mõiste on veerandsaja aastaga oluliselt muutunud: „Inimesed ei saa kodust välja mitte esimest või teist korda, vaid on palju reisinud. Kultuur ei tähenda enam kirikuid ja muuseumeid, vaid sinna koondub ka kohalik toit, jook, rahvas, loodus ja kõige selle aktiivne pildistamine. Aina enam otsitakse reisidelt praktilist väärtust.“

Lisaks soovivad inimesed suuremat valikuvõimalust: kui varem oli iseenesestmõistetav, et kogu grupp läbib ühe programmi, siis täna peab juba selle koostamisel mõtlema alternatiividele. „Igal inimesel on vaja oma suhet sihtkohaga, saada isiklikke emotsioone. Reisijad soovivad aina enam hingamisruumi ja vabadust vahepeal grupist lahku lüüa ning oma seiklused ise üles leida,“ räägib Sahk. „Inimesed tahavad õppida elu tundma läbi praktiliste näidete alates kohalikest õpetustest ja rahvameditsiinist kuni jooga, ajurveda ja lavendliõli positiivsete omadusteni välja.“

Tema sõnul on uutest asjadest huvitatust ning uute emotsioonide kogemuse soovi eriti näha söögi puhul: giidide töö on õppida selgeks kohalike toitude nimed, toidutavad ja vahel isegi retseptid, sest küsimusi jätkub lõpmatult nii kultuuri, koostisainete kui ka näiteks põllukultuuride kasvatusviiside kohta. „See on äärmiselt huvitav ning oleme korraldanud ka veinireise ja näiteks täiesti põnevatele uutele toitudele suunatud reisi Kreekasse, mille söögikultuur on pikaajaline ja paistab silma põnevate maitsetega.“

Germalo Reisid korraldab üle 100 kultuurimarsruudi üle maailma, sealhulgas Euroopasse, Aasiasse, Ameerikasse, Austraaliasse ja Aafrikasse. Ettevõte pakub reise, mis on korraldatud algusest lõpuni ühe korraldaja poolt, sest see väldib arusaamatusi ning aitab vastu tulla inimeste nõudmistele ja võimalustele, mis kasvavad aasta-aastalt. „Meie kliendid hindavad aina enam mugavust, paindlikkust ja kvaliteeti ning ootused hotellidele, söögikohtadele ja üldisele teenindusele on tõusnud. Seetõttu teeb Germalo palju tšarter- ehk otselende kohtadesse, kuhu tavalise regulaarliiniga lennata ei saaks,“ ütleb ettevõtte omanik Marianne Kaldas.

Miks tasub eelistada korraldatud kultuurireisi?

Ajal, mil lennupileteid Pariisi pakutakse sama soodsa hinnaga, kui maksab rongisõit Tartusse, võib tekkida küsimus, milleks kasutada reisikorraldaja abi? Marianne Kaldas selgitab: „Jah, lennupiletid ja hotellid võib igaüks ka ise tänapäeval internetist osta, kuid meie asendamatus seisneb pigem vaatamisväärsuste, looduse, ajaloo ja söögikohtade tutvustamises, samuti räägime riigikorrast, kaupadest, tööstusest ja inimeste elust – mis iganes kliente huvitab! Aina rohkem inimesi avastab meid ja on rahul, et kogemustega reisikorraldajatena oleme mõelnud kogu programmi pisiasjadeni läbi. Nad ei pea ise detailidele mõtlema, reisi korraldamiseks ega taustauuringuks aega kulutama, vaid saavad osta emotsionaalse puhkuse kõrgel tasemel giididega.“

Sahk lisab: „Üksinda on küll lihtne reisida, kuid kohalikelt saadud informatsioonist ja raamatutarkusest kipub sageli jääma väheks, et kõigile oma küsimustele vastuseid leida. Ja nagu jagatud mure muutub poole väiksemaks, muutuvad poole võimsamaks grupireisidel saadud positiivsed emotsioonid. See omakorda annab uusi vaateid ning tugevdab omavahelisi suhteid.“

Eesti kapitalil põhinevas Germalo Reisides on ligi 30 töötajat, kellele lisanduvad kõrghooajal giidid. Eelmisel aastal reisis Germaloga üle 10 000 inimese.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. February 2017, 11:42
Otsi:

Ava täpsem otsing