Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kia Rio - korealaste eduloo jätk

    Foto: Kia Auto

    Oskus õppida teiste vigadest ja võtta konkurentidelt üle vaid kõige parem, on tõstnud Korea autod töökindluse edetabelite tippu ning iga uue mudeliga tullakse maailma tippudele lähemale ka juhitavuse, ergonoomika ja muuga. Uus Kia Rio pole selle poolest mingi erand.

    Sõber, kes otsustas juba aastaid tagasi vahetada oma pere kõik kolm autot välja Korea autode vastu, põhjendas oma otsust toona napisõnaliselt: „Ma olen väsinud muretsemast!“ Üleaedsed ja töökaaslased muigasid selle peale – soovisid irooniliselt „palju õnne!“.
    Täna ei naera neist enam keegi. Pigem vastupidi. Ka paljud naabrid ja kolleegid on temast eeskuju võtnud, lähisugulastest rääkimata. Nad on mõistnud, et kui ülejäänud maailma autotootjad on keskendunud oma aastakümnetega tekkinud püsikundede hoidmisele, siis Korea autööstus üksnes tulevikule ja tulemusele. Nagu noor korvpallur enne järjekordset pealtpanekut, läheneb ta hiigelpikkade sammudega tagant teistele ning enne kui vanad olijad arugi saavad, on Korea mängu juhtima läinud.
    Foto: Kia Auto
    Gurmee parimatest paladest
    Äsja Eestisse jõudnud uus Kia Rio on järjekordne korealaste täistabamus. Ta on justkui gurmee maailma erinevate piirkondade parimatest paladest: Saksa juhitavus ja ergonoomika segatud Jaapani töökindlusega, lisatud mõõdukas koguses klassikalist disaini ja praktilisust ning garneeritud Korea tipptasemel tehnoloogiaga. Rio koostetehas asub samuti Koreas, kus töökultuur ja -kvaliteet võrreldav Jaapani omaga.
    Uue Rio disaini puhul ei ole ka kõige norivamal ostjal millestki kinni hakata. Auto on suisa silmatorkavalt stiilipuhas ning eriti koos proovisõiduki erkpunase värviga ei jäta see naljalt külmaks kedagi. Kogukale mehele tekitab Rio klassikuuluvus mõistagi teatavaid eelarvamusi (tegemist on ikkagi väikeautoga), kuid autosse istudes kaovad needki. Sisemuselt on Rio üllatavalt avar, istet saab nihutada nii palju kui vaja ning rool liigub pikisuunas rohkemgi, kui võiks arvata. Enda järgi juhiiste paika seatud, mahub täiesti vabalt ära ka tagumisele pingile. Täpselt sama tunne, nagu istuks põlvkonna vanuses kompaktklassi autos.
    Foto: Kia Auto
    Pakiruum mahutab Riol 325 liitrit, mis on oma klassi üks suurimaid. Seda saab avardada tagumiste seljatugede allalaskmisega, mille järel tekib ühtlaselt sile kaubaruum. Pakiruumil on topeltpõhi ning kui vaja vedada suuremaid asju, saab selle lasta madalamale. Rehviparanduskomplektidesse korealased ei usu, topeltpõhja alt leiab kõikidel varustustasemetel väikese varuratta, mis hättasattunu turvaliselt koju aitab.  
    Varustatud on uus Rio rikkalikult. Ka kõige odavama versiooni (1,2 LX hinnaga 11 990 eurot) pardalt leiab konditsioneeri, püsikiirusehoidja, Bluetoothi käed-vabad ühenduse, USB- ja AUX-ühenduse, raadio, esimesed elektriaknad ja isegi roolisoojenduse. Kokku on varustustasemeid neli, kõige luksuslikumad neist (Comfort Pack ja TX) sisaldavad lisaks kõigele muule ka 7-tollist puutetundlikku ekraani koos navigatsiooniseadmega.
    Ainsateks erinevusteks neil kahel varustusastmel on vaid see, et TX-il on suuremad 17-tollised veljed ja metalldekooriga pedaalid. Comfort Packi veljed on 16, LXil ja EXil 15 tolli. Alates EX-varustusest saab ostja kaasa ka kaameraga parkimisabi, automaatse kliimaseadme, vihmasensoriga klaasipuhastid ja isegi süsteemi, mis kõrvaldab automaatselt udu auto esiklaasilt. Kõik see on saadaval juba alates 12 990 eurost.
    Foto: Kia Auto
    Uus ja võimas üheliitrine!
    Koos Rioga saabus Kia mudelivalikusse uus 1-liitrine turbomootor võimsusega 120 hj. Seda saab koos kahe kõrgema varustustasemega ning on kütusesäästu seisukohast igati mõistlik valik. Uus üheliitrine suudab tehniliste andmete järgi saada linnasõidul hakkama vaid 5,6 l/100 km kohta ja maanteel 4,1 l/100 km. Seda on märksa vähem kui Rio mudelivaliku teistel bensiinimootoritel, pakkudes samal ajal oluliselt rohkem hobujõude.
    Vaatamata oma kolmele silindrile on uus 120 hj mootor väga sümpaatne igas olukorras. Paigalt võttes on koostöö siduri- ja gaasipedaaliga kenasti paika timmitud ning turbo haakub taha just õigel hetkel. Kiirendab auto reipalt ja ka maanteel möödasõite tehes ei jää jänni. Tõsi, selles olukorras on mõistlik küll kuues käik viienda vastu vahetada, kuid 171 Nm pöördemomenti, mis on saadaval juba alates 1500 pöördest, on väiksemate bensiinimootorite seas klass omaette. Sümpaatne on ka auto roolisüsteem, mis annab kurvides piisavalt tagasisidet ning sirgel maanteel suudab hoida autot kursil nagu naelutatud. Samuti vedrustus, mis ei ole ülemäära jäik, kuid kurvides piisavalt stabiilne ka suurematel kiirustel. Lühidalt, täpselt see, mis meie teedele sobib.    
    Kokku on Riol neli erinevat jõuallikat. Kõnealusele turbole lisaks ka 1,2-liitrine (84 hj) ja 1,4-liitrine (100 hj) bensiinimootor ning 1,4-liitrine diisel. Automaatkäigukast on saadaval koos 1,4-liitrise bensiinimootoriga.    
    Foto: Kia Auto
    7 aastat garantiid – Kia kaubamärk omaette
    Omal ajal, kui Kia tuli välja oma 7-aastase garantiiga, tundus see paljudele vaid ulmelise müügitrikina, mille seos tegelikkusega pole kuigi tõsiseltvõetav. Täna loeme aga üha enam arvustusi selle kohta, kuidas üks või teine mudel on lõpetanud liisinguperioodi puhta lehena, ehk peale korraliste hoolduste ja kütuse pole omanik pidanud sentigi juurde investeerima.
    Teisele ringile minnes seisab aga Kia müügikuulutustes suurelt kiri: „Kehtiv garantii!“ Ja see on argument, mis teeb selle automargi hinnatuks ka järelturul. Seda mõistagi juhul, kui ei ole ületatud 150 000 km läbisõidupiirang. Enamasti sõidetakse aastas ca 20 000 km või vähemgi, ehk oma osa kuulsast tagatisest saavad ka teise ringi Kia ostjad.
    Uus Rio ei ole selle poolest mõistagi mingi erand. Seitse aastat või 150 000 km garantiid on hinna sees ning 24/7 autoabi on saadaval kolme aasta vältel. Hiljem saab soovi korral seda teenust aasta kaupa pikendada hinnaga 24 eurot aastas. Tasuta autoabi hulka kuulub muu hulgas lisakütuse toomine, käivitusabi, rattavahetus, nõustamine liiklusõnnetuse korral ning auto ja reisijate soovitud sihtpunkti viimine.    
    Uuri uue Rio kohta lähemalt: www.kia.ee
    Äripäeva sisuturunduslikke autoteste teeb 18 aastat autoajakirjanikuna töötanud Tõnu Tramm.
    Äripäeva sisuturunduslik autotest on Äripäeva uudistetoimetusest sõltumatu rubriik, mis koostöös automüüjatega toob Äripäeva lugejani Eesti turul müüki tulevate uute autode testid.
     
     
    Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Investeering iseendasse: kuidas juhina tööturul oma väärtust tõsta?
Tänapäeva konkurentsitihe tööturg nõuab juhtidelt pidevat enesearengut ja oskuste uuendamist. EBSi täiendkoolitusprogrammid pakuvad võimalust enda professionaalset väärtust tõsta, arendades samal ajal vajalikke oskusi, mis aitavad silma paista nii praegustele kui tulevastele tööandjatele. Programmide mitmekesisus võimaldab juhtidel spetsialiseeruda konkreetses valdkonnas, nagu finantsjuhtimine, ESG juhtimine või coaching.
Tänapäeva konkurentsitihe tööturg nõuab juhtidelt pidevat enesearengut ja oskuste uuendamist. EBSi täiendkoolitusprogrammid pakuvad võimalust enda professionaalset väärtust tõsta, arendades samal ajal vajalikke oskusi, mis aitavad silma paista nii praegustele kui tulevastele tööandjatele. Programmide mitmekesisus võimaldab juhtidel spetsialiseeruda konkreetses valdkonnas, nagu finantsjuhtimine, ESG juhtimine või coaching.