Artikkel
  • Suuremast sünergiast Eesti ettevõtete vahel võidaksid kõik

    Pakiveoteenust pakkuv Cargobus koos oma koostööpartneritega on ideaalne näide pealtnäha erinevate teenuste efektiivsest integreerimisest, liites ühte bussi kokku sõitjateveo, kinosaali, kohviku ja veoki teenused. Cargobusi juht Airika Aruksaar nendib, et tänasel konkurentsitihedal transporditurul on ainuõige pigistada ühest sõiduvahendist välja niipalju kui võimalik.

    Cargobus kuulub Mootor Grupp ASi koos ettevõtetega SEBE, Lux Express, Lux Charter, Lux Bus Service, T Grupp ehk Tpilet, Busland, Turnit, Milrem LCM, Timeless ja Tallinna Bussijaam
    „Meie heaks eeskujuks on Soome bussivedajate ühisettevõttena loodud Matkahuolto, kus erinevad bussifirmad panid õla alla ühisele pakiveoteenuse ettevõttele. Teine eeskuju on Põhja-Rootsi hajaasustuses koos reisijatega kaupu veavad bussifirmad. Nad on mõistnud, et sama marsruuti pole mõtet mitme erineva sõidukiga läbida, kuna bussidel on olemas väga suur, 15-kuupmeetrine sageli kasutamata kaubaruum,” räägib Aruksaar.
    „Me ei imesta pakiterminali üle lennujaamades, kus toimuvad posti-, militaar- ja kaubaveod, sest lennureis on kallis ning kogu kaubaruum tuleb efektiivselt ära kasutada. Ent vaadates rohelisema Eesti ja kulutõhusamate teenuste pakkumise poole, võiksime ju kõik oma võimalusi paremini ära kasutada. Meiegi kasutame kaupade veoks lisaks oma grupisisestele ettevõtetele ka teisi Eestis opereerivaid bussifirmasid ning teeme koostööd mitmete pakivedajatega.”
    Mootor Grupi vanima, üle 27 aasta tegutsenud Cargobusi põhiline turg on Eesti, mida käsitletakse ühtse turuna, eelistamata üht või teist piirkonda. „Meie südameasi on alati kõik pakid kohale viia, kas Cargobusi esindusse või antud adressaadini. Kui buss näiteks Nuustakule või Iisakusse ei sõida, kasutame kulleriteenust. „Ei” ei ole vastus ning oma töötajaid oleme just selles vaimus koolitanud. Meie pakiveoteenus on inimestepõhine, Eesti väikest rahvaarvu arvestades ei saa ainult masinatele ning robotitele lootma jääda, näiteks oodata droonidega pakkide lennutamist,” räägib Cargobusi juht.
    Ta lisab, et Eestis võivad kullervedusid teha rahvusvahelised suured firmad või inimesi sõidutada riigi poolt doteeritud rongid, aga kui inimesed elavad külades ja metsade taga, jäävad transporditeenused neile ikkagi kaugeks. „See mudel, mis sama suures, aga kümme korda rahvarohkemas Hollandis töötab, ei saa pisikese rahvaarvu ja hajaasustusega riigis toimida ilma pealemaksmiseta. Eestis ei ole ratsionaalne igaühel enda jalgratast leiutada, vaid vastutustundliku ettevõtja pilguga teenuseid omavahel efektiivselt siduda.”

    Abiks nii pakiveol kui ka reisijate piletimüügis

    Kindlasti ei trügi Cargobus konkurentide valdkonda, ei plaani laieneda välismaale, avada postikappe ega pakiautomaate. „Aga see-eest saaks kindlasti meie igapäevaselt 15 Eesti linna vahel liikuv pakivedu teistele abiks olla. Ainuüksi Tallinna ja Tartu vahel sõidavad bussid 29 korda päevas, mis on kindlasti sagedasim võimalus pakkide liigutamiseks, kusjuures seda vahemaad ei läbi ükskõik millise sõidukiga maanteed mööda kuidagi kiiremini kui 2,5 tundi. Samuti on bussides harilikest kullervedude kaubikutest rohkem kaubaruumi ning esemete mõõtudel pole selliseid piiranguid nagu pakiautomaatide puhul. Bussi suur kaubaruum väldib pakkide „ummikuid” isegi jõulude ajal,” nendib Aruksaar.
    Pakivedu ei ole muide ainus koht, kus Cargobus saab oma teenustega sünergiat tekitada. Lisaks korraldab just Cargobus täna üle Eesti kaheksas linnas ka sõitjatele bussipiletite müüki. „Oleme nii-öelda olemasoleva infrastruktuuri vahendaja vedajate ja reisijate/pakivedajate vahel. Ei ole ju mõeldav, et iga inimene hakkab ükshaaval nii sõidu- kui ka pakipileti asjus bussijuhte tülitama. Nii era- kui ka avalik sektor võiksid seda ressurssi rohkem ja julgemalt ära kasutada,” selgitab Aruksaar. „Iga linna busside ootesaal võiks kõnetada kliente ühistranspordikeskusena nagu on täna Tallinnas, Tartus ja Rakveres. Mitmetes linnades on aga bussijaama töö korraldamisega suur mure ja näeme, et meie võiksime seal aidata.”

    Kõige turvalisem transport

    Cargobusi pakivedu on turvaline ja liigub kindla graafiku alusel. Pole paremini paigas olevat veoahelat kui kasutada reisijateveoks mõeldud busse, sest need peavad liiklema ohutult ning osutama teenust kvaliteetselt. Busside kaubaruumi kasutamise eeliseks on lisaks mahutavusele asjaolu, et seal ei lähe kunagi temperatuur miinuskraadideni, isegi mitte külmal talvel. Cargobusi teenust usaldavad mitmed laborid ja haiglad testide, analüüside ja doonorvere saatmiseks.
    Samuti võib öelda, et Cargobus pakub Eesti kõige loodussõbralikumat pakiteenust, kuna saadetiste kohaletoimetamiseks ei kasutata eraldi sõiduvahendeid, vaid kõige rohelisemat võimalust ehk ühistransporti. Kahjuks pole viimastel aastatel tekkinud tasuta kohalik ühistransporditeenus avatud teenuste integratsioonile sel määral kui piletipõhine teenus. Siin võiks terendada järgmine samm riigi poolt doteeritud teenuse veelgi efektiivsemaks kasutuseks.
    Rääkides tänastest trendikatest pakiautomaatide ja pakirobotite turust, liiguvad kapiautomaadid Aruksaare hinnangul tulevikus inimestele ehk korter- ja eramajadele järjest lähemale. „Kapid on mugav võimalus, kuigi teatud gabariitidega asjad sinna ei mahu. Aga mõistlik ja keskkonnasäästlik oleksid ristkasutuses kapid. Selleks peaks aga „kapimajandus” muutuma kaubamärgivabamaks ehk jällegi – ettevõtjate omavahelisest suuremast sünergiast oleks suur kasu nii hindadele, pakiveo kiirusele kui ka keskkonnale.”

    HEA TEADA!

    Cargobusi esimene pakk saadeti Tallinnast Tartusse teele 1. märtsil 1992.

    Umbes 10 aastat hiljem lisandus teenusevalikusse kulleriteenus, mis võimaldab saata pakke uksest ukseni.

    Cargobus toimetab päevas kohale keskmiselt 2500 saadetist.

    Kõige populaarsem marsruut läbi aegade on olnud Tallinna-Tartu liin, kus täna toimub pakivedu 29 korda päevas.

    Ettevõttel on esindused 15 linnas, lisaks Lätis ja Leedus.

    Cargobus kuulub Mootor Grupp ASi koos ettevõtetega SEBE, Lux Express, Lux Charter, Lux Bus Service, T Grupp ehk Tpilet, Busland, Turnit, Milrem LCM, Timeless ja Tallinna Bussijaam.

  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.