Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Budweiser ajab tülli
USA suurkontserni Anheuser-Busch esindab Tallinna halduskohtus vandeadvokaat Margus Heek. Ta kinnitab, et T?ehhi Budejovicky Budvari õlletehase toodang ei seostu Eesti tarbijal Budi kaubamärgiga.
Budejovicky Budvari esindaja vandeadvokaadi vanemabi Kaido Uduste viitab aga Anheuser-Buschi ja Budejovicky Budvari selle sajandi esimesel kümnendil sõlmitud kokkuleppele, millega fikseeriti kummagi õlletootja turustuspiirkonnad. Tema väitel jäi Eesti siis nii-öelda T?ehhi mõjusfääri.
Margus Heegi sõnul on täiesti ilmne, et kaubamärgid Bud ja Budvar/Budweiser ei ole identsed ning äravahetamiseni sarnased.
Kui lähtuda majandusministeeriumi tööstusomandi apellatsioonikomisjoni otsusest, milles soovitati patendiametil registreerida Budi kaubamärk Budejovicky Budvari nimele, siis poleks patendiamet tohtinud registreerida eri isikutele ka Canoni, Cansoni ja miks mitte ka Canadian Goldi kaubamärki, sest nende kõigi algussilp on Can, väidab Heek.
Tema andmetel on Budi kaubamärk registreeritud USA tootja nimele 120 riigis. Heek viitab sellele, et analoogsetes juriidilistes vaidlustes Prantsusmaal, Kreekas, Rootsis, Norras, Lätis ja Leedus on tunnistatud Anheuser-Buschi õigust Budi kaubamärgile.
Heek tunnistab samas, et näiteks Soomes, Inglismaal ja Norras on Budejovicky Budvari nimele registreeritud kaubamärk Budweiser Budvar, kuid kõigil nendel juhtudel on kaubamärgi sõnaline osa Budweiser mittekasutatav eraldi kaubamärgina.
Eesti patendiamet keeldus Budejovicky Budvari kaubamärki registreerimast 1994. aasta sügisel. Kaks ja pool kuud hiljem registreeriti patendiametis Anheuser-Buschi kaubamärk.
Pärast Budejovicky Budvari esindajate protesti kustutas patendiamet 1995. aasta suvel registrist ameeriklaste kaubamärgi.
Kaido Uduste ütleb, et tema teada pole analoogset kohtupraktikat teistes riikides olemas ja selles mõttes on täna algav kohtuprotsess ainulaadne.
Küsimusele, kas Budejovicky Budvar valmistab õlut Budi kaubamärgi all, vastab Kaido Uduste, et põhimõtteliselt küll. Kuid ta ei soostu seda pikemalt kommenteerima.
Ajakirja Financial World andmetel oli Anheuser-Buschile kuuluva kaubamärgi Budweiser väärtus 1994. aastal 11,4 miljardit USA dollarit.
Anheuser-Busch oli ka üks 1996. aasta Atlanta olümpiamängude peasponsoreid.