Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Budweiser ajab tülli

    USA suurkontserni Anheuser-Busch esindab Tallinna halduskohtus vandeadvokaat Margus Heek. Ta kinnitab, et T?ehhi Budejovicky Budvari õlletehase toodang ei seostu Eesti tarbijal Budi kaubamärgiga.
    Budejovicky Budvari esindaja vandeadvokaadi vanemabi Kaido Uduste viitab aga Anheuser-Buschi ja Budejovicky Budvari selle sajandi esimesel kümnendil sõlmitud kokkuleppele, millega fikseeriti kummagi õlletootja turustuspiirkonnad. Tema väitel jäi Eesti siis nii-öelda T?ehhi mõjusfääri.
    Margus Heegi sõnul on täiesti ilmne, et kaubamärgid Bud ja Budvar/Budweiser ei ole identsed ning äravahetamiseni sarnased.
    Kui lähtuda majandusministeeriumi tööstusomandi apellatsioonikomisjoni otsusest, milles soovitati patendiametil registreerida Budi kaubamärk Budejovicky Budvari nimele, siis poleks patendiamet tohtinud registreerida eri isikutele ka Canoni, Cansoni ja miks mitte ka Canadian Goldi kaubamärki, sest nende kõigi algussilp on Can, väidab Heek.
    Tema andmetel on Budi kaubamärk registreeritud USA tootja nimele 120 riigis. Heek viitab sellele, et analoogsetes juriidilistes vaidlustes Prantsusmaal, Kreekas, Rootsis, Norras, Lätis ja Leedus on tunnistatud Anheuser-Buschi õigust Budi kaubamärgile.
    Heek tunnistab samas, et näiteks Soomes, Inglismaal ja Norras on Budejovicky Budvari nimele registreeritud kaubamärk Budweiser Budvar, kuid kõigil nendel juhtudel on kaubamärgi sõnaline osa Budweiser mittekasutatav eraldi kaubamärgina.
    Eesti patendiamet keeldus Budejovicky Budvari kaubamärki registreerimast 1994. aasta sügisel. Kaks ja pool kuud hiljem registreeriti patendiametis Anheuser-Buschi kaubamärk.
    Pärast Budejovicky Budvari esindajate protesti kustutas patendiamet 1995. aasta suvel registrist ameeriklaste kaubamärgi.
    Kaido Uduste ütleb, et tema teada pole analoogset kohtupraktikat teistes riikides olemas ja selles mõttes on täna algav kohtuprotsess ainulaadne.
    Küsimusele, kas Budejovicky Budvar valmistab õlut Budi kaubamärgi all, vastab Kaido Uduste, et põhimõtteliselt küll. Kuid ta ei soostu seda pikemalt kommenteerima.
    Ajakirja Financial World andmetel oli Anheuser-Buschile kuuluva kaubamärgi Budweiser väärtus 1994. aastal 11,4 miljardit USA dollarit.
    Anheuser-Busch oli ka üks 1996. aasta Atlanta olümpiamängude peasponsoreid.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.