Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana Scorpio välisilme ei ehmata

    Esimese põlvkonna Ford Scorpiot toodeti aastatel 1985--1995 ja oma esimesel tootmisaastal pälvis ta ka Euroopa aasta auto tiitli. Kui selle perioodi autosid on Eestis arvukalt, siis 1995. aastal turule tulnud uus mudelipõlvkond, mis jahmatas tookord tänaseks tavaliseks saanud «punnsilmadega», pole enam nii edukas -- ilmselt on auto välimus eestlaste jaoks liiga radikaalne ja ka auto hind (alates 275 000 kroonist) kõrgevõitu.
    Esialgu tootis Ford Scorpiot vaid viieukselise kerega, kulus viis aastat, enne kui 1990. aastal lisandus sedaan. Alles 1991/92 võeti tootmisse universaal. Scorpio mootorivalik ulatus 2-liitrisest kuni 2,9-liitriseni, oli nii bensiini- kui diiselmootoreid, toodeti nii manuaal- kui automaatkäigukastiga mudeleid. Mudelivalikus olid ja on ka neljarattaveoga modifikatsioonid.
    Scorpio praegune mootorivalik algab 116hj 2-liitrise mootoriga ja lõpeb 207hj 2,9-liitrise V6-mootoriga.
    Vanadel mudelitel kasutatud 2-liitrine karburaatormootor (105 hj) kipub suurele ja raskele (tühimass kuni 1,5 tonni) autole nõrgaks jääma ja pigem soovitaks midagi mootorivaliku keskosast.
    Remondimehed toonitavad, et kõik Scorpiol kasutatavad V6-mootorid (2,4-, 2,8- ja 2,9-liitrised) on tundlikud küünalde suhtes ja ei käivitu hästi külma mootoriga, kui küünlad kehvad -- neid tasuks vahetada maksimaalselt 30 000 km läbimise järel. Kuuesilindrilisi mootoreid siunatakse ka liiga suure kütusekulu pärast.
    Alates 1987. aastast toodetud 2-liitrise DOCH-mootoriga Scorpiol peab olema eriti ettevaatlik mootori ülekuumenemise suhtes.
    Tagasillas tuleks kontrollida, et pooltelje laagrite kummikatted oleks terved. Katkised lasevad pori laagritesse ja siis päästab vaid laagrite vahetus.
    Vanematel suure läbisõiduga Scorpiotel kohtab väsinud tagavedrusid, seda reedavad viltused tagarattad.
    Scorpios on küllalt palju elektroonikat -- selle remont nõuab eritööriistu ja -seadmeid. Soovitatav on pöörduda spetsialistide poole, sest küllalt palju autosid on rikutud asjatundmatusest.
    Üks häda, mis pole omane ainult Scorpiole -- Eesti teed lõhuvad tihti esisilla õõtshoovapukse.
    väljalaskeaasta 1985--86 30 000--35 000 kr
    väljalaskeaasta 1987--88 35 000--45 000 kr
    väljalaskeaasta 1989--90 50 000--60 000 kr
    Allikas: ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.