Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoregister kardab uut paanikat

    Autoregistrikeskuse büroode töötempo rauges detsembris, mil jõuluootuses kanti esmaselt registrisse vaid 5 mootorratast, 2192 sõiduautot, 500 veoautot, 35 autobussi ja 196 haagist. Klientidepoolne loidus kestab ka jaanuari esimesel poolel (NB! Kel veel juhiload vahetamata, tehke seda -- järjekordi ei ole! Arvame, et järjekordse paanika ja pikkade järjekordadeni on jäänud vähe aega!)
    Aasta algul tehtud prognoos esmasregistreerimiste vähenemise osas pidas paika, kuid langus on varasemate aastatega võrreldes tühine -- 318 sõiduautot vähem kui 1996. aastal. Vähenes ka autobusside registreerimine, kasvas aga mootorrataste, veoautode ja haagiste esmane arvele võtmine. Märgatavalt on kasvanud uute sõiduautode osatähtsus esmasregistreerimisel.
    Möödunud aasta esmaste registreerimiste TOP 10 tegijaks võib nimetada Hondat. 1996. aasta kaheksandalt kohalt on ta teinud hüppe neljandaks. Aasta langejad olid Audi -- kolmandalt kohalt 1996. aastal üheksandaks möödunud aastal -- ja Mitsubishi, mis langes üldse TOP 10st välja. Esikohal on taas Ford, ka teisel kohal olev Opel on vana tegija. Tubli müügitööga tõusis kolmandaks Volkswagen. Võrreldes 1996. aastaga vähenes liidrite Fordi ja Opeli esmasregistreerimiste arv, samal ajal kasvas aga konkurentide vastav arv.
    Kuude lõikes oli kõrgajaks juuli, kui võeti arvele 4119 sõiduautot, järgnesid oktoober ja september. Aasta algus oli vaikne -- jaanuaris registreeriti vaid 1554 autot.
    Kõige enam kanti aasta jooksul esmaselt sõidukeid registrisse ARK Tartu büroos --10 013, sellest sõiduautosid 8883. Järgnevad Harju ning Tallinna bürood.
    Võrreldes 1996. aastaga mingit noorenemist meie sõidukipargis toimunud ei ole. Vanuseliselt on üle 10 aasta vanuseid arvel kõigist sõiduautodest 70%, veoautodest 59%, bussidest 62% ja haagistest 36%.
    Autoregistris kõigi arvel olevate sõiduautode TOP 10 juhivad endiselt VAZ, Moskvit?, Ford ja Opel. Kui 1996. aastal oli 10. kohal veel Volga, siis möödunud aasta jooksul möödusid temast nii Mazda, Toyota kui Mercedes.
    Veoautode pingereas muutusi pole, ees on GAZ, ZIL ja Ford. Busside esikolmiku moodustavad Ikarus, teisele kohale on tõusnud möödunud aasta kolmas Scania ja kolmandaks taandunud PAZ. Autobusside osas on muutus lääne poole kõige silmatorkavam, sest jõudsalt on tõusnud ka Volvo.
    Vaatamata prognoosidele, et autostumise buum väheneb 1997. aastal, ei saa registri andmetel seda väita. Ilmselt olnuks aasta veelgi tulemusrikkam, kui poleks olnud langust börsil.
    Käesolev aasta tuleb ilmselt sarnane eelmisega, jätkub väike langus, kuid loodame, et enammärgatavaks muutub sõidukitepargi noorenemise trend.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturg lõpetas nädala võidukalt
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.