Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusseltsid ootavad ühinemisi

    AB Kindlustuse Gruppi kuuluva ASA Kindlustuse peadirektor Sergei Net?ajev väidab, et kahjukindlustuses on käes periood, kus turu lineaarne kasv hakkab lõppema ning 2001.--2002. aastaks peaks turg olema küllastatud. «Erafirmade varast on vaid teatud osa veel kindlustamata,» märgib Net?ajev. «Riigivaraga on jälle vastupidi -- mingi osa sellest on kindlustatud.»
    Eesti Kindlustuse juhatuse liige Priit Potisepp kinnitab, et kindlasti on küllastunud liikluskindlustuse turg ja tariifide languse tõttu võib sealt teenitav raha tänavu isegi väheneda. «Muu kahjukindlustuse tulevik sõltub makromajanduslikest faktoritest,» ütleb Potisepp. «Eeskätt muidugi sellest, kui palju ja mis hinnaga välisraha Eestisse tuleb.»
    Potisepa hinnangul kujuneb kahjukindlustusturg lähema viie aasta jooksul lõplikult välja ning seejärel on reaalne kasv 10 protsenti aastas.
    Polarise tegevdirektor Martin Kuusik loodab, et kui autode arv on lõplik suurus ning liiklus- ja kaskokindlustuse kasv aeglustub seetõttu objektiivsetel põhjustel, annavad uue turu Eestis veel tundmatud või vähe tuntud kindlustusliigid.
    Ühiskindlustuse tegevdirektor Tõnu Pihlak ennustab, et hoogustumist on oodata aprillis-mais, mil rahaturg jälle lahti läheb. «Suurenev laenamine ja liisimine tähendab jälle uut turgu,» sõnab Pihlak.
    Kui veel sügisel prognoosisid kindlustusseltsid, et kindlustuse hinnad lähevad lähema aasta-paari jooksul hoogsalt alla, siis uue aasta alates loodavad nad siiski protsessi mõningast pidurdumist.
    Priit Potisepa sõnul on kindlustus inertne äri, sest ühel aastal tehtud lollused annavad end tunda alles järgmisel. «Tõenäosus on suur, et kindlustuse jaoks halb aasta ei tohiks kaugel olla,» tõdeb Potisepp. «Saksa kogemuse järgi on kriitiline keskmiselt iga kümnes aasta.»
    Sergei Net?ajevi hinnangul võib hulk väikseid kahjusid olla ohtlikum kui üks suur. «Usun, et hinnasõda hakkab lõppema, sest väiksemad seltsid, kes seni turul kõvasti trügisid, on hakanud kahjusid kandma,» kõneleb Net?ajev. «Olukord on muidugi juba absurdi jõudnud, kui näiteks üks klient teatas meile, et konkureeriv selts pakkus talle vara kindlustust tasuta, sest ta ostis palju kaskot.»
    Nordika Kindlustuse juhatuse liige Jaanus Reisner märgib, et ennekõike aitab hinnasõja lõppemisele kaasa seltside ühinemisega kaasnev turu korrastumine. «Suuremad seltsid püüavad väiksemaid turult välja suruda, millele väiksemad püüavad dumpingu abil vastu seista,» kirjeldab Reisner senist olukorda. «Väiksele seltsile on ju iga leping eluliselt tähtis, olgu siis kui odav tahes.»
    Leks Kindlustuse ja ETAS Kindlustuse eelseisev ühinemine pälvib teistelt seltsidelt tunnustust eeskätt seetõttu, et loob turul senisest enam selgust. Samas loodavad kõik ära napsata ühinemisprotsessis vabanevaid kliente.
    ETAS Kindlustuse juhatuse esimees Kalle Kaldjärv on öelnud, et kuna ühinejate näol on tegemist Eesti kõige kiiremini arenevate seltsidega, siis loodab ta tulevasele Leksile kahjukindlustuses esikohta senise suveräänse liidri Eesti Kindlustuse ees.
    Eesti Kindlustuse juhatuse liige Priit Potisepp leiab, et mis tahes ühinemisel on klientide kaotamise oht suur ja seetõttu võib Leksi ja ETASe optimism veidi ülepakutud olla. «Nende edasine käekäik sõltub paljuski sellest, kuivõrd õnnestub ühinemise järel juhtimiskulusid kärpida,» ütleb Potisepp. «Nende tulevane kapitalistruktuur on Eesti kindlustusseltsi jaoks muidugi ideaalilähedane -- omanike hulgas on kaks panka, tugev väliskontsern ja palju väikeinvestoreid.»
    Martin Kuusik Polarisest märgib aga, et tema arvates ei ole Leksi ja ETASe ühinemine piisavalt argumenteeritud. «Turul ei juhtu muud erilist midagi, kui et üks firma on vähem,» lausub Kuusik.
    Jaanus Reisner teatab, et kuna Nordika on üle elanud Aerometi, Farreti ja Kalju liitmise, siis julgeb ta ühinemise pioneerina kinnitada, et üks pluss üks on kindlasti vähem kui kaks.
    Sama meelt on kunagine Aerometi juht Tõnu Pihlak, kes loodabki nüüd mingi osa Leksi ja ETASe senisest klientuurist Ühiskindlustusse üle meelitada.
    Üldlevinud seisukoht on, et Eesti kindlustusturule mahub tulevikus kuni viis seltsi ja sellise arvuni jõutakse läbi ühinemiste. Skeptikud viitavad jällegi asjaolule, et iga hetk toimuvast suuremast ühinemiskampaaniast on kõneldud juba neli aastat.
    Sergei Net?ajev ütleb, et mingisuguseid liitumismõtteid mõlgutanud ja ka vähem või rohkem selleteemalisi kõnelusi pidanud on ilmselt enamik seltse. «Neid jutte oleme rääkinud peaaegu kõigiga juba aasta aega,» sõnab Net?ajev. «Täiesti kindlalt julgen mitteühinejaks pakkuda ainult Sampo Kindlustust, mis ajab siin oma suure emafirma asja.»
    Priit Potisepp nendib, et Eesti Kindlustusel on sarnase mentaliteedi ja äristrateegiaga seltsi küllaltki raske leida, pealegi on ühinemine Hansapanga Kindlustusseltsiga niikuinii ees. «Arvan, et väga magus suutäis igale ühinejale on Polaris, millel on pikk tegevuskogemus ja väga hea struktuuriga portfell,» mõtiskleb Potisepp.
    Martin Kuusik rõhutab, et kogu oma ajaloo jooksul ei ole Polaris ise kellelegi ühinemisettepanekut teinud, nendib aga, et Polarise omaniku Andres Bergmanni poole on konkurendid sellise jutuga pöördunud küll. Kuusik ei välista, et omaniku tasemel võivad kõnelused ka edaspidi jätkuda.
    «Siin maailmas on enamik asju ostetavad ja müüdavad,» arutleb Kuusik. «Me võime siin rehkendada turuosasid nii ja teisiti, aga ühel hetkel tulevad väliskontsernid ja ostavad kogu kupatuse ära.»
    Pisemate kindlustusseltside elujõud sõltub eeskätt oskusest endale turuni??i leida.
    Üks kindel allesjääja peaks konkurentide hinnangul olema 50protsendilise rentaablusega töötav ja seitsme töötaja kohta superkasumeid teeniv Inges, mille põhikliendid on Venemaale kaupu vedavad ettevõtjad.
    «Kui nad suudavad vastu panna kiusatusele end oluliselt suurendada, jääb neile turul kindel koht veel pikaks ajaks,» väidab ASA juht Net?ajev.
    Tõnu Pihlak teatab, et täna pisikeste hulka kuuluv Ühiskindlustus on valinud teise tee ega kavatse ni?iseltsiks kujuneda.
    «Tahame tänavu neli korda käivet suurendada ja siis võib juba ühinemisest mõelda,» ütleb Pihlak. «Täna on Ühiskindlustus paremal juhul pruut, seejuures mitte eriti ilus pruut. Aasta lõpus tahame aga juba ise kosilased olla.»
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.