Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kullerpost firmade jaoks

    Kui paki saatmine eraisikul ootamatult päevakorda kerkib, on peale klassikalise Eesti Posti tuntuim Cargobusi kaubamärk, mis pea igas Eesti asula bussijaamas silma jääb. 1992. aastal oma teenuseid alustanud Cargobus peaks Eesti kulleriteenuste turul olema ka üks vanemaid tegijaid.
    Cargobus ASi müügijuht Ruth Suvi räägib, et liinibussiga pakiveo teenus sai impulsi seoses reisijate arvu märgatava vähenemisega Eesti bussiliinidel. Seetõttu olid pakiveoteenusest huvitatud ka bussifirmad, kes sellest lisatulu said.
    Praeguseks on Eesti turul ligi pool tuhat kullerveoga tegelevat firmat, kes sageli on küll väga kitsalt spetsialiseerunud olgu siis lillekimpude saatmisele või kolimisteenustele. Päris paljud neist pakuvad ka nn uksest ukseni teenust.
    Eraisikutest juhuklientidest, kes moodustavad Cargobusi kundedest 40%, märgib Suvi ära näiteks lapsevanemad, kelle võsukesed mõnes teises linnas koolis käivad ja kellele on vaja head-paremat teele panna.
    Üldiselt on Eesti suuremate kulleriteenuseid pakkuvate firmade klientideks regulaarselt saadetiste laialivedu tellivad firmad.
    Rahva Postiteenuse ASi perioodika müügijuht Jaanus Mugu rääkis, et pakkide saatmisel on põhilisteks klientideks näiteks internetikaubanduse või oma toodete posti teel müügiga tegelevad firmad.
    Eraisikute omavahelise pakisaatmise jaoks peaks olema Eestis välja töötatud kindel saadetiste vastuvõtmispunktide võrk, mis oleks aga liialt kulukas.
    Ka Eesti Posti kiiremaid kulleriteenuseid pakkuv EMSi (Express Mail Service) osakond, kellel küll on kasutada kogu Eesti Posti sideteenuste võrk, omab peamiselt juriidilistest isikutest kliente.
    EMSi juhataja Katrin Lee väitel tõuseb eraisikute huvi veidi vaid aastalõpu pühade eel, kuid kokkuvõttes ei küüni nende osa üle 1% käibest.
    Kulleriteenuseid kasutavad kliendid arvestavad lisaks kiirusele ka suurema turvalisusega. Lee toob näiteks politseiprefektuurid, kellel on tihtilugu oluline, et nende saadetis ei lähe kogu muu Eesti Posti kaubaga koos, vaid kiiresti ja eraldi.
    Samas avaldavad mitmed kulleriteenuseid kasutavate firmade esindajad umbusku suuremate kullerfirmade suhtes vaatamata sellele, et suuremate firmade teenus võib mahtudest tingituna olla tunduvalt odavam. Umbusu põhjuseks on kartused seoses paki käsitsemise ja turvalisusega.
    Kulleriteenuste pakkumisel on turvalisusele suurt rõhku pannud näiteks ESS.
    ASi ESS Tallinn kulleriteenuste vanem Tanel Suurväli räägib, et kuigi operatiivsete sidevahenditega on varustatud kõik ESSi kulleriteenuse transpordivahendid, võib soovi korral paluda ka saadetist julgeoleku tagamist relvadega. See aga avaldab mõju teenuse hinnale.
    Kullerfirmasid kasutavad paljud ettevõtted oma igakuiste arvete või kirja teel korraldatavate kampaaniate puhul.
    Baltcomi finantsdirektor Alar-Ants Smirnov räägib, et nemad kasutavad arvete laialisaatmiseks Eestis Rahva Postiteenuse ASi teenust.
    Võrreldes Eesti Postiga on seal arvete saatmine umbes poole odavam, oluline on ka see, et kullerfirma tuleb seejuures saadetavatele arvetele ise järele, selgitab Smirnov.
    «Kõik suuremad Eesti linnad katavad nad ära,» lausub Smirnov, «ainult nendes nurkades, kuhu nad ei saa, tuleb kasutada Eesti Posti.»
    Smirnovile meeldib väiksem firma. Eesti Postis ühendatakse inimese telefonikõne mitmele ametnikule edasi, oma küsimustele ta aga ikkagi selget vastust ei saa, räägib Smirnov.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.