Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Regulaarset vedu suudavad vähesed

    Reklaamides ja kuulutustes teavitavad tundmatud transpordifirmad, et osutavad regulaarset kaubaveo teenust rahvusvahelistel ja Eesti-sisestel vedudel. Tihti ka üldisest hinnatasemest madalama hinnaga.
    Tegemist on eksitava reklaamiga, sest neil firmadel ei ole võimalik regulaarsuse lubadust täita.
    Ekspedeerimisturu uustulnukal pole regulaarsuse garanteerimiseks piisavalt kaupa. Regulaarne transporditeenus tähendab, et transport toimib kindla graafiku alusel. Klient teab, et veoteenust pakkuval firmal väljub veok sihtpunkti näiteks iga nädala teisipäeval ja neljapäeval. Ekspediitorile tähendab see, et ta peab oma kahjumi vältimiseks suutma iga nädala teisipäevaks ja neljapäevaks kokku komplekteerida täis autokoorma. Euroopa suurimasse ekspedeerimiskontserni kuuluv Scansped Eesti suudab Eesti suuremate välispartnerriikide hulka kuuluvalt Saksamaalt (ka Itaaliast, Belgiast jm) regulaarselt iga nädal Eestisse tuua ühe osakoormatega auto. Selle taustal pole usutav, et väikese koostööpartnerite võrguga äsja tegevust alustanud ekspediitor üldse regulaarsust tagada suudab. Eranditeks on suurte ekspedeerimiskontsernide Eestisse loodavad tütarfirmad, kes saavad juba sündides emafirmalt kaasa suure agentide ja kontorite võrgustiku.
    Vähemalt kolmandikul rahvusvahelisi vedusid teostavatest autoveofirmadest on regulaarvedudeks liiga väike masinapark. Ühe auto rikke korral ei ole neil seda millegagi asendada ja vedu jääb ära. Eelmise aasta andmete kohaselt oli 33,3 protsendil Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni liikmesfirmadest autopargis vaid 1--3 veokit. Ühe autoga firmasid on veoturul ka väljaspool ERAA liikmeskonda.
    Ühe auto omanikud pole huvitatud pikaajalisest koostööst. Kõrvalolevas artiklis oma kogemusi jagav OÜ Foorumkaup juhatuse esimees Aivar Minumets kurdab, et on firma üle-eestilise kaupluseketi varustamiseks võtnud kolmel korral kontakti üksiküritajatega. Kuid need proovivad oma vana pakiautoga vaid maksimumi raha teenida, oskamata näha pikemaajalist koostööd. Enda palgal olev mees on mobiilsem ja paindlikum, leiab Minumets.
    Väikeste ekspedeerijate pakutav soodne hind ei ole püsiv. Soodne hind võis tekkida tõigast, et väikeekspedeerijal oli õnnestunud enamik veoki koormaruumist maha müüa. Ülejäänud kaubaruumi täitmiseks teeb ta soodsaid pakkumusi. Sarnane situatsioon võib küll korduda, kuid garantiid ei ole. Samuti võib klient sattuda situatsiooni, et tema osakoorem on ainus kaup autol ja tal tuleb ka kogu ülejäänud koormaruum kinni maksta.
    Regulaarset transporti vajav klient ei tohi langeda reklaami ohvriks. Regulaarsuse tagavad suured ekspedeerimisfirmad. Väikeekspedeerijalt võib saada vaid ühekordse soodsa hinna.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Robloxi aktsia langes 20%
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Veebimängude platvorm Roblox tegi läbi kahe aasta suurima languse, kui pärast nõrkade prognooside avaldamist taandus ettevõtte aktsia umbes 20%, vahendas Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Läks lahti: Rootsi tõi intressi allapoole ja lubab lisa
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.
Rootsi keskpank otsustas alandada intressimäära 0,25 protsendipunkti võrra, 3,75 protsendile, et elavdada majandust ajal, mil majandusaktiivsus on nõrk, aga inflatsioon läheneb eesmärgile.