Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas toetate autoaktsiisi tõstmist?

    Autosid on praegu suhteliselt palju. Mida uuemad on autod, seda turvalisem on sõita. Sellepärast on see lähenemine, et vanematel autodel võiks aktsiis olla suurem, õige. Samuti võib mingisugune maks peal olla luksautodel. Kuid ma ei taha propageerida sellist olukorda, nagu on Soomes, et auto omahind on 200 000 ja aktsiisimaks on sama suur, see pannakse siis koos käibemaksuga auto hinnale veel otsa. See takistab jälle uute autode ostmist.
    Selliseid autosid, mis vajaksid väljavahetamist, on palju. Piirata oleks vaja ka seda tarbimisbuumi, aga maksu tõstmisega seda ei tee. Inimene ostab auto ikka ära, kuid muud kaupa ostab siis vähem.
    Kui võtta ettevõtja ja maksumaksja seisukohast, siis ei ole see eriti vastuvõetav. Kui aga võtta riigi seisukohast, et riigile on vaja raha, et maksta pensionäridele, õpetajatele jt, siis on see mõistetav.
    Ka mujal maailmas on nii, et kellel on suuremad sissetulekud, selle käest võtab riik rohkem. Ma ei ole selles küsimuses veel kindlat seisukohta välja kujundanud. Vaja oleks ka teada, kuidas riik seda raha kasutab.
    Võimatuna see idee ei kõla. Ma ei toeta seda ideed, aga on paratamatu, et suletud sektori (pensionärid, haridus jt) tulusid on vaja kasvatada, ja autoaktsiisi tõstmine sellises ulatuses, nagu on ajakirjandusest läbi käinud, ei tundu võimatu mõttena. See on üks valutumaid kohti, kust vajalikku raha võiks võtta.
    Aktsiisi diferentseerimine auto vanuse järgi võib olla väga väikeses osas põhjendatud. Vanemad autod kuuluvad ikkagi madalamasse hinnaklassi ja reeglina ei osteta neid endale lõbu pärast. Ma arvan, et selline lähenemine ei ole õige. Pigem on õigem väänata kõige vängemad aktsiisid mõttetult suurtele ja kallitele autodele.
    See on jälle üks moodus, mis suurendab riigieelarve tuludepoolt. Minu arvates vajaks autoaktsiisi tõstmine pikemat läbimõtlemist, et kas see ikkagi on õige tee eelarve tulude suurendamiseks. See sarnaneb ikkagi natukene soovile hakata ärikeskkonda maksude kaudu pitsitama, et kas näiteks kehtestada astmeline tulumaks.
    Mulle tundub, et sellise eelnõu vastuvõtmist peaks takistama. Võib-olla on ikkagi teisi valemeid, kuidas saaks eelarve auke katta. On selge, et maanteid on vaja hooldada ja kui suurenevast aktsiisist laekuvad summad läheksid teede korrastamiseks, oleks eesmärk üllas, aga kas autode kõrgemalt maksustamine on just õige tee sellise eesmärgi saavutamiseks. Samas autokütusel on juba aktsiisimaks.
    Arvan, et mängureeglid peaksid jääma pikemaks ajaks ühtlasemaks. Nende maksudega, mis juba on kehtestatud, tuleks üritada ka ots otsaga kokku tulla.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.