Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trollidemaa pakub autoturistile kõiki mugavusi

    Norrale iseloomuliku-maks jooneks on kontrastiderohkus -- salapärased mäed, looklevad fjordid, sekka mõned suuremad linnad, ürgsed liustikud ja kosed, mõnus sulalumi ka keset kõige palavamat suve.
    Just Norras on paigad, kus võib aasta läbi rohelisel murul mõnuleda või käredat pakast nautida.
    Kes poleks kuulnud Bergeni kuulsast kalaturust, kust saab õhtusöögiks vaalaliha või elusaid krabisid kaasa osta! Päevaseks maiustamiseks käivad ka värskest suitsust lõhnavad makrellid ja otse loomulikult igasugustes variantides lõhe: soolatuna, suitsutatult, värskelt, tilliga vürtsitatult.
    Ja kes suudaks loobuda ühest rohelisse salatilehte uppuvast krevetisaiast või ehtsast, otse ahjust tulnud norra saiast koos tassi kohviga!
    Norrasse reisi planeerides tasub mõelda auto- või bussireisile. Kuna Norramaa ulatub 1752 meetrit põhjast lõunasse, siis ühel reisil tasub keskenduda kas Lõuna-, Kesk- ja Lääne- või Põhja-Norrale.
    Teed leida on suhteliselt lihtne. Korralik märgistus teedel, rohked suunaviidad ja ülikülluslik taustainfo turismiinfopunktides teeb omapead reisimise lihtsaks.
    Teed on sageli kitsad ja kurvilised. Teede ääres on nn taskud, milles peatutakse vastutuleva auto möödalaskmiseks. Suurim lubatud kiirus maanteedel on 80 km tunnis, linnades 50 km tunnis.
    Arvestada tuleb ka asjaoluga, et mõnes kohas lõpevad teed ära ja edasi pääseb vaid laevaga.
    Sõltuvalt piirkonnast on praamide graafik tihe, kuid aeg-ajalt peate arvestama kuni paaritunnise ooteajaga. Seda eriti siis, kui liigute põhja pool või olete sattunud Norrasse juulis-augustis.
    Norras on korralik kogu riiki hõlmav kaugbussiühendus, suurematesse linnadesse saab nii rongi kui ka lennukiga. Piletid pole just kõige odavamad, aga õpilastele, pensionäridele ja rühmadele kehtivad hinnasoodustused. Hääletajagi ei jää maanteel hätta.
    Marsruuti planeerides tuleb arvestada küllalt suure kilomeetrihulgaga, sest päevitamiseks või linnamõnude nautimiseks sõidetakse rohkem lõuna poole. Bensiinijaamadest pole puudust, aga need on avatud vaid kella 22ni.
    Ja ega öine liiklus eriti populaarne olegi -- praamid öösiti ei liigu ja mäeveerul võib tee kergesti autorataste alt kaduda. Kindlasti ei tohi koju unustada tervisekindlustust.
    Kahe silma vahele ei tasu jätta ka Norramaa muuseume. Neist kuulsamad on Kon-Tiki, Ra, viikingilaevade ja Frami muuseumid Oslos; Maihaugeni vabaõhumuuseum Lillehammeris, Bergeni akvaarium, Troldhaugen, trollimuuseum Dombasis.
    Piletite hinnad jäävad 10--50 Norra krooni vahemikku (20--100 krooni).
    Maihaugeni vabaõhumuuseumis asub suurepärane Norra ajaloo muuseum, kus liigute ajastust ajastusse. Jalutuskäik algab jääajast, edasi astute pronksi- ja rauaaega, heidate pilgu viikingite tegemistele.
    Trollimuuseum ehmatab teid vetruva sooga ja selja tagant kostva hirmuäratava ehtsa trollinaeruga.
    Sisse tasub põigata ka Oslo raekotta, ära proovida Holmenkolleni suusasimulaator, võtta ette õhtune jalutuskäik Vigelandi kujude pargis ning sisse hingata üle 900 aasta vanuste püstpalkkirikute hõngu.
    Oslo raekoda võiks tutvustada ka kunstigaleriina, kus on esindatud kõik 1950ndate aastate Norra kuulsamate meistrite tööd. Nendega võite tutvuda linnakogu tööd segamata.
    Laevamuuseumides saate astuda võimsale Framile ja mõelda, kuidas oleks sellega Põhjapoolust vallutada.
    SÖÖK Norra meeldib nii gurmaanidele kui ka imelise looduse nautijatele Kui auto- või bussisõit tüütavaks muutub, saab teha väikse tiiru lennukiga mägede kohal. Hinnad algavad 300 Norra kroonist (585 kr).
    Veespordiharrastusteks võib üürida kanuu, süsta, purjeka või jahi. Viimaste jaoks peab küll varuks olema üsna kopsakas rahakott ja kindlasti ka juhitunnistus. Üürihinnad algavad 500 Norra kroonist tunnis (975 kr).
    Muskusveise safaril osalemine maksab alates 1800 Norra kroonist (3510 kr).
    Kalastamislitsentsi saab osta suvalisest postkontorist. Hind nädalaks algab 45 Norra kroonist (88 kr).
    Keset kõige palavamat suve võib nautida ka suusamõnusid, heita pilk liustiku sinetavatesse lõhedesse, seda muidugi instruktori õpetusel. Eriti populaarsed on matkad mägedesse.
    Poolteist tundi laevaga fjordidel maksab ca 50 Norra krooni (98 kr).
    Kalatoite armastavale inimesele on Norra paradiis. Alustades lõhesaiaga Bergeni turul, mis maksab ca 14 Norra krooni (28 kr) kuni võõrapäraste nimedega toitudeni nagu gravla -- tilliga maitsestatud lõhe, sild -- erilisel viisil valmistatud heeringas, kalapuding riivsaia ja koorega. Loomulikult saab igal sammul nautida krevette, krabisid ja teisi mereande.
    Magustoitudest on konkurentsitult esikohal jäätis ja puuviljad. Kõige soodsam on osta kaheliitrine jäätisekarp, mis maksab ca 20--25 Norra krooni (40--50 kr). Väga heal tasemel on ka kondiitritööstus. Proo-vimata ei tohiks jääda suvine maasikatort.
    Kes soovib osta kaasa kangemat kraami, peab arvestama raskustega. Vinmonopoleti poed on peidetud raskete kardinate taha ja neid on vaid suuremates linnades. Hinnad on enam kui soolased.
    INFOSPIKKER Norra-reis nõuab kulutusi Viimastel aastatel on Norra olnud eestlasest reisihimulise puhkajaskonna seas üks populaarsemaid sihtpunkte. Fjordidemaa võlub nii autoturiste, kes on valmis kulutama sõidule vähemalt 10 000 krooni, kui ka neid, kes ei pelga bussireisi. Aeg on ju edasi läinud ja kahtlase vastupidavusega sõiduriistad on asendunud korralikega.
    Autoturistidel soovitaks esmase marsruudi koostamiseks pöörduda Eesti autoklubisse. Sealt saate isegi minuti täpsusega paika pandud teekonnalehe, kus on peal nii vaatamisväärsused, võimalikud majutuspaigad, bensiinijaamad kui muu esmavajalik. Soovi korral arvutatakse teile välja ka kütusekulu, mis aitab arvestada reisikulusid. Reisibüroode vahendusel saavad autoturistid broneerida praamipileteid ja majutuse.
    Bussireiside korraldajatest reklaamib praegu oma nädalaseid pakette Tiit Reisid, kel on pikaajaline Norra-kogemus. Nende pakett maksab ca 5000 krooni. Tartu Teele reisibüroo pakett Lõuna-Norrasse maksab 3500 krooni, Germalo Reisidel 4300 krooni. Samas tasub uurida Norrasse sõidu võimalusi ka teistest bussireise korraldavatest büroodest. Arvestades sellega, et Norra on kallis maa, tasub enne bussipaketi kasuks otsustamist uurida, mida hind sisaldab (kindlustus, piletid muuseumidesse jne).
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.