Kuidas on firmas organiseeritud suhtlemine klientidega?

29. juuni 1998, 00:00

Kui klient tuleb meie firmasse, siis kõigepealt satub ta müügisekretäri juurde. Temalt saab ka lihtsamat informatsiooni selle kohta, mida me pakume, samuti on müügisekretäri juures võimalik arveid vormistada.

Kui klient soovib mõne tooteliigi kohta täpsemat informatsiooni, siis suunab müügisekretär ta edasi inimese juurde, kes selle ala eest vastutab. Meil on spetsiaalne müügiruum, kus eraldi laudade taga istuvad müügijuhid.

Klientidega suhtlemine on aastatega edasi arenenud. Esimestel aastatel tegelesid kõik kõigega. Praegu teavad kindla toote müüjad küll üldjoontes ka teiste toodete omadusi, kuid nad ei tea neist sügavuti.

Arengu on tinginud turg, muidu ei jõuaks klientide vajadusi nii rahuldada, nagu oleks tarvis.

Kõigepealt kohtub klient infosekretäriga, kelle poole ta saab pöörduda oma esialgsete küsimustega.

Vastavalt olukorrale suunab infosekretär kliendi kas osakondadesse või kutsub vastuvõttu osakonnajuhataja.

Vestlema on võimalik minna kas külalisteruumi või juhul, kui kliendil on huvi mõne osakonna vastu, siis võtab osakonnajuhataja ta personaalselt oma ruumis vastu.

Klientidega suhtlevad inimesed on saanud ka vastavat koolitust.

Üldjul on osakonnajuhatajatel teada, kes neile külla tuleb. Ette teatamata saabumisel võib sageli juhtuda, et vajalikku inimest pole majas.

Seni täitsid infosekretäri funktsiooni valvurid, kellel olid samuti olemas piisavad oskused klientidega suhtlemiseks.

Kuna meie toode on müügi seisukohalt raske ja spetsiifiline (monteeritavad puitkonstruktsioonid), siis tavaliselt eelneb põhjalikumale vestlusele firmas sissejuhatav kõnelus telefoni teel. Telefonivestlusel anname taustinformatsiooni, üldist hinnainfot. Kliendipoolse huvi korral saadame materjale välja posti teel. Kohtumise lepime telefoni teel kokku kellaajaliselt.

Kui klient tuleb meie juurde, siis ta reeglina juba teab, mille jaoks ta Matekisse tuleb. Omalt poolt valmistame selleks ajaks ette vajalikud materjalid ja pakkumised. Tänavalt juhuslikult sisseastunud klientidega jõuame kaubale väga harva.

Läbirääkimisteks on meil eraldi nõupidamiste ruum, kus on võimalik rahulikus keskkonnas aru pidada. Samas on ka näidismaterjalid: tootemudelid, fotod jne.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:43
Otsi:

Ava täpsem otsing