Liiwi Heliis toob turule tuntud salaviinamargi

24. juuli 1998, 00:00

Liiwi Heliis on pannud Russkaya Vodkale väga suured lootused turuosa juurdevõitmiseks, ütles viinatootja müügidirektor Janek Kalvi. «See mark on juba vanast ajast rahva mällu jäänud. Seda on küll ka salaviinana palju liikvel, kuid meie pudelitele tulevad hologrammid,» lausus Kalvi.

Tootmist alustatakse augustis eeldatava mahuga 25 000--60 000 liitrit kuus, kuid veerandliitrine lapik pudel vene viinaga tuleb müüki järgmisel nädalal. Kolme kuuga peaks Kalvi hinnangul Liiwi Heliisi turuosa tänu uuele viinale kasvama 6-8%.

Liiwi Heliisile kuulub Eestis ainuõigus vene viinade tootmiseks ja praegu toodab tehas Stolichnayat ja Moskovskayat. Majandusministeeriumi litsentsitalituse kinnitusel on neil õigus toota ka Russkaya Vodkat.

«Jõudsime vene viinade kaubamärkide haldaja Sojuzplodoimpordiga kokkuleppele, et just Russkaya Vodka on mark, millega hakkame turgu haarama,» ütles Kalvi ja lisas, et ilmselt on uus toode pinnuks silmas ka nende konkurentidel.

Liviko finantsdirektor Tiit Õim ei pidanud legaalse Russkaya Vodka turuleilmumist eriti märkimisväärseks. «Kui turul on vähemalt 50 viinamarki ja neile lisandub veel üks, ei muuda see turusuhetes oluliselt midagi,» väitis Õim. «Iga tootja püüab muidugi midagi läbilöömiseks ära teha, aga lõpliku hinnangu annab tarbija ja meie probleem see pole.»

Maapiirkondade tarbija eelistab aga endiselt odavat salaviina, mille liiter maksab vaid 50 krooni ja mille hankimisega seni erilisi probleeme pole. Ka illegaalne Russkaya Vodka maksab sama palju. Salaviina osakaal Eesti alkoholiturul on juba 30 protsenti.

Legaalse viinatootmise turuliider on loomulikult Liviko 42 protsendiga, talle järgneb Ofelia 13,4 protsendiga. Liiwi Heliisi turuosa on praegu 8 protsenti.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 18:48
Otsi:

Ava täpsem otsing