Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Balti ja bussijaam virelevad

    Eesti suurim raudteejaam -- Balti jaam -- on räpakas isegi siis, kui seal pidevalt põrandaid pesta. Oma aktsendi annavad jaamahoonete kompleksile sealt vanalinna poole suunduv Tallinna inetuim jalakäijate tunnel, taksopeatus, kus teenindajaks on kahtlase kuulsusega taksojuhid, ning turg.
    Kõik kokku loob Balti jaamas miljöö, et kauem, kui pileti ostmiseks aega kulub, ei tahaks seal viibida.
    ASi Eesti Raudtee haldusdirektor Jaanus Paas räägib, et suuremad ümberkorraldused ja rekonstrueerimistööd Balti jaamas tulevad plaani siis, kui on leitud investor, kellega koos Eesti Raudtee loob rahvusvahelisi reise korraldava firma. «Praegu, kui see selge pole, ei saa väga suuri plaane teha,» selgitab Paas.
    Praeguste plaanide järgi kulutab Eesti Raudtee 1,8 miljonit krooni, et muuta reisijale mugavamaks piletite ostmine, raha vahetamine, einestamine jne.
    See tähendab, et jaamahoonest, mis seni teenindas vaid rahvusvahelisi reise, saab pileteid osta nii Eesti Raudtee rahvusvahelistele ja elektrirongide kui ka Edelaraudtee rongidele. Sealne kassasüsteem, mis praegu üsna pimedasse nurgatagusesse jääb, ehitatakse ümber.
    Varem linnalähirongidel reisijaid teenindanud jaamahoonet, mis juba praegu küllaltki tühjalt seisab, kavatsetakse tulevikus kaubandushoonena kasutada.
    Problemaatiline taksopeatus ning räpane jalakäijate tunnel häirivad ka Paasi, aga need kuuluvad Tallinna linnale ja probleemid seal saab lahendada vaid koos linnavalitsusega.
    Tallinna maaliinide busside reisijate terminaal ei ole Balti jaamast paremas seisus. Eemalt bussijaamale lähenedes paistab see nii kulunud ja väsinud, et parim idee pildi parandamiseks tundub olevat maja maha lammutada.
    Rahvusvahelise reisikorraldusfirma Eurolines tegevdirektor Hugo Osula räägib, et kui veel 3--4 aastat tagasi Riiast Tallinna sõitsid, siis oli see nagu sõit peldikust enam-vähem normaalsesse jaama. Nüüd on olukord teine. Riias on jaam oluliselt paremas korras kui siin.
    Osula sõnul on probleem selles, et Tallinna bussijaam kuulub ühele reisijateveo firmale, kes ei ole seni näidanud üles mingit suutlikkust olukorda parandada.
    Eurolinesi tegevjuht märgib, et ka Riia bussijaama areng seisis, kui jaam oli ühe bussifirma käes. Jaam hakkas muutuma, kui selle haldamiseks loodi täiesti omaette firma, mille aktsiad on Riia linna käes.
    Steen Nielsen, kes on bussijaama omava ASi Eesti Buss tegevdirektor avaldab samuti arvamust, et jaamahoone on lihtsalt kole.
    Aga mahalammutamiseks ta esialgu põhjust ei näe. «Bussijaama põhifunktsioonid on siin täidetud, vaja oleks seda reisijate jaoks mugavamaks muuta,» sõnab Nielsen.
    Kui kaugelttulnu Tallinna bussijaama otsib, siis suure tõenäosusega kulub selleks väga palju aega. Ükski märk ei kinnita, et just see maja Tartu maantee lähedal on pealinna bussijaam. Nielsen lubab, et see viga parandatakse kõigepealt ning bussijaam saab oma tulikirja.
    Kahe kuu jooksul saab bussijaama hoone uued uksed. Järgmise aasta suvehooaja alguseks muutub tunduvalt bussijaama sisemus. Tuleb uus mööbel, mugavam kassasüsteem, hubasem ootesaal ja söömiskoht. Ka tualettruumid tehakse korda, lubab Nielsen.
    Osula väitel on lubadusi bussijaama kordategemise kohta jagatud mitu aastat. Aga seni ei ole midagi muutunud.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.