Spetsiaalkonteineritega leiab lahenduse erijuhtumitele

22. september 1998, 00:00

Laevanduses kasutatakse kaupade trans-portimisel peale tavaliste standardkonteinerite (vt 18. augusti Äripäevast) ka spetsiaalkonteinereid.

  • Open Top Container -- avatud ülaosaga konteiner, tavaliselt 40 jalga pikk. Ülaosa on kaetud pehme materjaliga (present vms). Kasutatakse juhul, kui kauba kõrgus ületab konteineri uste kõrguse või kaupa (puistematerjalid) tuleb laadida ülalt.
  • High Cube Container-- 9,8 jala kõrgune konteiner (sisekõrgus 2,38 meetri asemel 2,68 meetrit) on eriti kasutatud veostel Põhja-Ameerikas.
  • Flat Rack Container-- eestikeelne nimetus puudub. Konteiner, millel puuduvad külgseinad ja ülaosa. Kasutatakse suurte masinaosade transpordiks, kus kauba mõõtmed püsti- ja külgsuunas ületavad standardmõõtmeid.
  • 45jalane Dry Van or Reefer -- 45jalased konteinerid on kõik 9,6 jala kõrgused, mis teeb konteineri kubatuuri võrdseks 13,6 meetri pikkuse treileriga (86 cbm). See suhteliselt uus konteineritüüp on saamas populaarseks Euroopas, kus soovitakse autotranspordi asemel kasutada raudtee- ja merevedusid. On olemas ka samade mõõtmetega külmutuskonteiner.
  • Platform Container -- tugevdatud platvorm standardsete ISO mõõtudega, kasutatakse põhiliselt ühemõõdulise tehnika transpordiks.
  • Tank Container-- tavaliselt 20jalase konteineri mõõdus paak vedeliku transportimiseks, mida ümbritseb standardse ISO konteineri mõõdus raam laevale, autole ja raudteeplatvormile kinnitamiseks. Tänapäeva paakkonteinerid võimaldavad vedelikke ka külmutada ja kuumutada miinus 30 kraadist kuni pluss 180 kraadini.
  • Insulated Container -- isoleeritud konteiner. Konteiner, milles temperatuuri säilimise tagab isolatsioonikiht, avade kaudu on võimalik konteinerisse juhtida sooja või külma õhku. Sellised konteinerid on veel kasutusel ainult Uus-Meremaa ja Ameerika Ühendriikide vahelises kaubanduses (lambaliha transpordil).
  • Refrigerated Container (Reefers)-- külmutuskonteiner, mis lülitatakse laeva, rongi või auto vooluvõrku ja töötab külmutuskapina ning tagab toiduainetele transpordi käigus täpse temperatuuri.
  • Laevafirmad ostavad koos uute laevadega endale tavaliselt mingi koguse standardseid 20- ja 40jalaseid konteinereid ja tellivad spetsiaaltehnikat liisingufirmadelt.

    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    28. November 2011, 19:04
    Otsi:

    Ava täpsem otsing