Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estline'i laevade monopol kõigub

    Tallinna valimine vahesadamaks tähendaks reisijate võtmist praegu Tallinna--Stockholmi liinil sõitvatelt Estline'i kaubamärgiga laevadelt ja Tallinna--Helsingi liini laevadelt.
    ELi nõuete järgi peavad Soome ja Rootsi vahel opereerivad laevafirmad tax free müügi säilitamiseks järgmisel hooajal läbima ühe ELi välise vahesadama. Taxfree kaubandus laevadel moodustab ligikaudu 40 protsenti laevafirma sissetulekutest.
    Nii Silja kui Viking kaaluvad võrdse võimalusena Tallinna ja Maarianhamina sadamat.
    Silja Line Eesti juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul on laevafirmad raske valiku ees. Teekond Eesti kaudu tuleb umbes sama pikk kui Ahvenamaa kaudu, kuid Tallinna sadamasse siseneda on laevadel mõnevõrra lihtsam. Maarianhamina kaudu sõites ei pea aga reisijad läbima tülikat passikontrolli.
    Kuna Viking Line on registreeritud Ahvenamaal, oleks Mäguse sõnul loogiline, kui selle laevad hakkaksid läbima Maarianhamina sadamat.
    Silja Line on juba mitu aastat tegutsenud Tallinna--Helsingi liinil. Mägus lisas, et ehkki Silja Line Eesti emafirma ja tema isiklikult eelistaks Tallinna sadamat, räägib palju tegureid selle kahjuks. Tallinnas on sadamamaksud umbes kümme korda suuremad kui Ahvenamaal.
    Mägus nõustus väitega, et suurte ja mugavate laevade siinsele turule tulek võtaks reisijaid ära Tallinna--Stockholmi liinil kurseerivatelt E-Liini ASi kahelt laevalt ja ka Tallinna--Helsingi vahel sõitvatelt reisilaevadelt.
    Estline'i kaubamärki omava E-Liini ASi omaniku Eesti Merelaevanduse arendusdirektor Viktor Palmet ei näinud võimalust, kuidas saaks Silja Line või mõni muu laevafirma hakata praegu Tallinna ja Stockholmi vahel sõitma. Tema sõnul ei võimalda seda teha kuni 2000. a 17. juulini Eesti riigi ja E-Liini vahel kümneks aastaks sõlmitud kontsessioonileping.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv kasvas märtsis jõudsalt
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.
Märtsis peatus majutusettevõtetes 14% rohkem välisturiste kui aasta varem, kõige kiiremini kasvas Läti turistide arv.