Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estline'i monopol nurjas Silja plaanid

    Soome laevafirma Silja Line otsus kasutada järgmisel hooajal Helsingist Stockholmi sõitmiseks vahepeatusena Ahvenamaa Maarianhamina sadamat võtab Tallinna Sadamalt võimaluse teenida sadamamaksudena lisamiljoneid.
    Silja Line Eesti OÜ juhatuse esimees Feliks Mägus ütles, et Ahvenamaa eelistamise aluseks oli kompleks küsimusi, millest enamik sai positiivse vastuse.
    Estline'i monopoli suhtes Tallinna--Stockholmi liinil ei saanud me aga Eesti võimudelt selget vastust ja ka juristid ei osanud öelda, milliseid tõrkeid võib siin enne liikluse alustamist tekkida, selgitas Mägus.
    Endine teede- ja sideministeeriumi asekantsler ja praegune Eesti Merelaevanduse asedirektor Viktor Palmet on ajakirjanduses öelnud, et ei näe võimalust, kuidas enne kontsessioonilepingu lõppemist 2000. aasta 17. juulil saaks keegi peale E-Liini laevade Tallinna--Stockholmi liinil sõita.
    Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Tommy Biene väitis eile, et ministeerium pole viimasel ajal Silja Line'ilt pöördumist laevaliikluse võimaldamise kohta samal liinil koos Estline'iga saanud.
    Tallinna--Helsingi vahel opereeriva Hansatee avalike suhete juhi Malle Aleksiuse sõnul ei muuda Silja hiljutine otsus nende jaoks midagi. «Konkurss Tallinna--Helsingi liinil jääb endiselt suureks,» nentis ta. Silja Line'i kruiisilaevadega reisib tema sõnul jõukam keskklass, samal ajal kui Eesti laevadel kohtab rohkem vaesema keskklassi esindajaid.
    Mäguse sõnul teatas ainsana Tallinna Sadam, et ei tee Silja Line'i laevade sissesõiduks takistusi. Varem on Mägus öelnud, et laevade pealt makstavad sadamamaksud on Tallinnas umbes kümme korda suuremad kui Ahvenamaal.
    Mäguse ütlusel oleks Tallinna kaudu sõitmine võimaldanud firmal haarata juurde Balti riikide reisijaid. Silja Line lootis seeläbi kasvatada oma turuosa Tallinna--Helsingi liinil praeguselt 25 protsendilt 30-le. Samas oleks selle variandi puhul pidanud laevasõitjad läbima tülika passikontrolli.
    Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap kinnitas, et projekt oleks olnud sadamale kasulik. «Aga meil on Siljaga nagunii üht-teist kavas,» märkis ta. Seni Muugal randuv Silja Line'i kruiisilaev Finnjet hakkab Tallinna kesklinna randuma järgmise aasta algusest.
    Vanasadama direktor Mart Mesipuu kinnitas omalt poolt, et sadam on valmis tuleval aastal vastu võtma ükskõik millise laevafirma liini- ja lõbusõidulaevu.
    Homme kohtuvad Eesti ja Soome transpordiminister, et arutada Läänemerel Euroopa Liidu tax-free kaubanduse lõpetamisega tekkivat olukorda.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.