Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Favora tanklad jätkavad tegutsemist sama nime all
Nimelt ei kuulu Favora kaubamärk võimaliku pankrotivara hulka, vaid selle on omandanud Favora juht ja omanik Aivo Pärn. Pärna sõnul jääb Favora kaubamärk edasi kestma.
ASi Kevatruck majandusseisu analüüsinud audiitor Lembar Kivistiku sõnutsi on neljale kinnistule, mis moodustavad kaks kolmandikku Favora tegutsevatest tanklatest, seatud 99 aastaks hoonestusõigus AS Selveta Investeeringute OÜ kasuks. Peale selle on 6 tanklat renditud 30 aastaks Favora Capitalile. Kõik kokku on koormatud hüpoteegiga Ühispanga kasuks. Kokkuvõttes nendib audiitor, et tegu on Kevatrucki alalise maksejõuetuse ehk pankrotiga.
Kevatrucki esindava vandeadvokaadi Maria Mägi sõnul kannatas Kevatruck Venemaa majanduskriisi tõttu. Katsed aktsiakapitali laiendada uue investori kaasamise teel ebaõnnestusid. Vajaminevat mitukümmend miljonit krooni oli kuni selle aasta sügiseni lootust saada Venemaalt.
Kolmanda põhjusena, mis tingis rahanappuse, nimetas vandeadvokaat tanklaketi rajamist, kuhu läks palju enam raha, kui on tanklate tänane turuväärtus. Mitmed firmad jäid ka kütusefirmale võlgu.
67 mln kroonine võlasumma moodustab umbes poole Kevatrucki kohustustest, kuid seda raha on vähe lootust tagasi saada.
Mägi tunnistab, et hoonestusõiguse seadmisega on Kevatrucki bilanss poole võrra vähenenud. See oli tema sõnul ühe võlausaldaja soov, millele pidi järgnema investeering, mida aga ei tulnud.
Favora tanklaketi rendile andmist Favora Capitalile põhjendas Mägi sooviga säilitada kütusemüük ja selle kaudu kogu keti väärtus. «Loota, et seisva tankla eest head hinda saab, on absurd,» nendib ta.
Viie aasta ettemaksuna saadud 15 mln krooniga loodeti likviidsusprobleemi leevendada, kuid see läks omakorda ettemaksuks kütuse eest, mis jäi suures osas saamata.
«Kinnistute turuväärtus on mitmesuguste koormiste tõttu nullilähedane ja vaevalt õnnestub tanklaid kellelegi müüa,» ütles eile kohtusaalis ajutine pankrotihaldur Aivar Leismann.
Kütusefirma suurim võlasusaldaja on Ühispank 30 mln krooniga, võlg kütuse hulgimüüjate ja teiste ees ulatub 74 mln kroonini.
ASi Kevatruck omanik on endist Favora kontserni nõustanud Tartu ülikooli õppejõud Tõnu Põder, kes varem on ka Ühispangale juriidilist nõu andnud. Otsuse ASi Kevatruck pankrotiasjas kuulutab Tartu maakohus välja järgmisel esmaspäeval.