Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reet Hääle eilsed väited

    on ebatäpsed

    Täpsustaksin ja lükkaksin ümber mõningad väited liisinguühingute liidu tegevdirektori Reet Hääle kommentaaris (ÄP 24.11). Tõesti olid kindlustusseltside poolt liisinguühingutele makstavad komisjonitasud kahepoolse kokkuleppe küsimus ja aastate eest olid kindlustusseltsid ise altid kokkuleppeid sõlmima. Kuid pr Hääl eksib, kui väidab, et liisinguühingud tegid selle eest tööd, st müüsid poliise.
    Liisinguühingud ei tegelenud kindlustusvahendusega, mille eest tavaliselt makstakse agenditasu. Sisuliselt maksid kindlustusseltsid vaid kliendi eelistuse eest. Klient saadeti kindlustusseltsi lepingut sõlmima, kus tegeliku töö tegi ära kindlustusseltsi müügiesindaja.
    See oli ka põhjus, miks on kindlustusseltsid loobunud liisingufirmadele komisjonitasu maksmisest -- pole ju, mille eest maksta (vanasti nimetati sellist maksu muide altkäemaksuks).
    Sama «majandusedu eufooria», milles tegutsesid kindlustusseltsid, ärgitas liisingufirmasid sõlmima liisinglepinguid lausa konveiermeetodil, jättes tihti kontrollimata kliendi tausta, tema suutlikkuse tasuda liisingmakseid, samuti, kas kliendi esitatud dokumendid on ehtsad. Liisinglepingu järgi võtab liisinguühingule kuuluva vara rentnik kohustuse sõlmida kindlustus-
    lepingud. Probleemid tekkisid paljus sellest, et liisinguühingud ei suutnud säilitada ülevaadet, kas nende kliendid tegelikkuses lepingut korrektselt täidavad.
    Kindlustusseltsid on siin asjasse mittepuutuvad kolmandad isikud. Liisinguühingutele kui renditava vara omanikele on hästi teada vara kindlustamise tingimused. Nii on kaskolepingu välistuseks kahju tekitamine alkoholijoobes juhi poolt, samuti vabaneb kindlustusselts hüvitamise kohustusest, kui kindlustusmaksed on maksmata jne.
    Seega ei pea kindlustusseltsid hüvitama halbade ja ebakorrektselt või kuritegelikult käituvate klientide tekitatud kahju. Kliendivalik on liisingufirma enda risk, mida ei maandata tavapärase kasko- või muu varakindlustuslepinguga. Väidetavalt moodustasid liisingufirmad kindlustusseltside makstud komisjoni-
    tasudest kompensatsioonifondi, mille arvel kaeti ülalkirjeldatud kindlustuse poolt õigustatult mittekaetavad kahjud. See tähendab, et kindlustus-
    maksetest üritasid liisingufirmad katta riskid, mida kindlustusseltsid tariifidesse polnud kalkuleerinud.
    Kindlustusseltside kahjukäsitluses on vajakajäämisi ja see on valdkond, kus kindlustusseltsid peaksid tõsiselt oma teenuse kvaliteeti parandama. Siiski ei maksa kirjutada kindlustusseltsi halva töö arvele seda, kui hüvitamisest keeldumine on põhjendatud ja tuleneb lepingu tingimustest, millele on alla kirjutanud mõlemad osapooled.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.