Teisipäev 21. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Estonian Air pööras Finnairile selja

Sirje Niitra 03. detsember 1998, 00:00

«Korraga saab võtta ainult ühe naise ja igal partneri valikul on oma hind,» kommenteeris järgmisest hooajast Finnairiga koostöö katkemist Estonian Airi president B¸rge Thornbech. «Pealegi valis Finnair endale lennundusalliansi One World kaudu juba teised partnerid,» lisas ta. SAS Eesti ja Soome vahel siiski lendama ei saa hakata, sest Skandinaavia lennufirmale pole lennunduslepinguga selleks õigusi antud.

Finnairi Tallinna lennujaama ülem Laur Kokla ütles, et kahe lennufirma koostöö lihtsustas reisimist Eesti ja Soome vahel, sest see andis reisijale suurema valikuvõimaluse. Nii näiteks sai hommikul vara Tallinnast Helsingisse Estonian Airi lennukiga ja tagasi võis lennata Finnairiga. Lennukites oli kindel arv kohti mõlema lennufirma tarvis. «Eks me nüüd lenda kumbki oma lennukitega edasi nagu enne koostööle asumist,» nentis ta.

Estonian Airi asepresidendi Toomas Leisi sõnul võidab koostööst SASiga eelkõige Eesti lennureisija. Ta saab järgmisel hooajal kasutada EuroBonuse püsikliendi-
süsteemi kõigil sellega ühinenud firmade lennukitel. Laieneb ka võimalus lende valida ja ühitada.

Alates 28. märtsist alustavad Estonian Air ja SAS koodijagamise lende Tallinna--Stockholmi, Tallinna-
Kopenhaageni ja Tallinna--Oslo liinil. See võimaldab jaotada reisid päeva peale laiali reisijaile sobivamaid aegu arvestades. Praegu väljuvad kahe lennufirma lennukid hommikul samasse sihtkohta 20minutiliste vahedega ja see ei ole Leisi hinnangul majanduslikult mõistlik. Lendamise mugavamaks muutumisel suureneb tema hinnangul ühtlasi Tallinna osa transiit-
lennujaamana.

Varem ei jõudnud Estonian Air ja SAS lendude jagamisel Tallinna--Stockholmi ja Tallinna--Kopen-
haageni liinil omavahel kokkuleppele ja sellealastesse vaidlustesse pidid sekkuma kahe maa transpordi-
ministrid.

Lindgreni sõnul on Estonian Airi erastamiskonkursi kaotanud SASi huvi eelkõige oma mõjuvõimu suurendamine siinses kasvavas turupiirkonnas. «Kui siin ei ole meie, tuleb siia keegi teine,» märkis ta.

Thornbech ütles, et Maersk Airil ei ole kavas oma osalusest Eesti rahvuslikus lennufirmas loobuda ja seda küsimust pole juhtkond arutanud.

Lennuameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul on eile sündinud koostööleppel paljude heade külgede juures ka oma ohud. Ta viitas konkurentsi kadumisele Tallinnast Skandinaaviamaade pealinnadesse kulgevatel lennuliinidel. Tallinna--Helsingi liinil ennustas ta aga võitluse teravnemist Estonian Airi ja Finnairi vahel.

SAS kuulub lennufirmade ühendusse Star Alliance koos Lufthansa, United Airlinesi, Thai Airwaysi, Air Canada, Spanairi ja Icelandairiga.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 08:59
Otsi:

Ava täpsem otsing