Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuamet ründab autovedajaid

    Tartu maakonna maksuamet on teinud ASile Tartu Auto ettekirjutise, milles nõuab juhtidele makstud päevarahadelt sotsiaal- ja tulumaksu tasumist koos viivistega kuni 1,5 miljonit krooni. Pretsedendi tekkimisel peavad sarnase väljaminekuga arvestama kõik vedajad.
    Kahe aasta jooksul autojuhtidele makstud päevarahadelt sotsiaal- ja tulumaksu nõude aluseks on maksuamet võtnud 1996. aasta märtsis vastuvõetud töölähetuse korra määruse. Selle järgi on ettevõtjal õigus maksta töölähetuses viibijale päevaraha kuni 500 kroonini maksuvabalt. Paraku ütleb määrus, et tööalaseid sõite ei loeta töölähetusteks nendel töötajatel, kellel töölepingust tulenevalt on alaline töö seotud ringsõitudega või on liikuva iseloomuga. Maksuamet ongi tõlgendanud autojuhtide töö liikuvaks.
    Tartu Auto on esitanud maksuameti ettekirjutisele vastulause. Leitakse, et maksuametil ei ole praegu veel õigust kontrollida sotsiaalmaksu tasumist. Vaidlustatakse ka maksuameti tõlgendus juhtide töö iseloomust.
    Vaidlusse on sekkunud ka ERAA ja Eesti transpordi- ja teetöötajate ametiühing, kes on saatnud kirja rahandus- ning teede- ja sideministritele. Kirjas hoiatatakse autotranspordi pankrotilaine eest, kui maksuamet hakkab autovedajatelt tagantjärele sotsiaal- ja tulumaksu välja nõudma ning kui edaspidi peavad vedajad päevarahasid suurendama vastavate maksude tõttu 59% võrra.
    Oleme teinud Tartu Autole ettekirjutise. Praegu jookseb neil veel vastuvaidlemise aeg. Tõenäoliselt nad vist ongi meie ettekirjutise peale esitanud kaebuse. Seadusega ettenähtud tähtaegade järgi on meil 30 päeva aega nende kaebust läbi vaadata ja teha otsus. Seetõttu ma praegu seda juhtumit ei kommenteeri.
    Kui Tartu Auto väidab, et maksuamet hakkab sotsiaalmaksu koguma alles uuest aastast ja seni pole sotsiaalmaksu tasumise kontrollimiseks maksuametil õigust, siis soovitan neil enne sellist väidet seda juristidega arutada. Maksuvõlgade sissenõudmine on igal juhul maksuameti ülesanne. Tegemist on ju riikliku maksuga. Kui ettekirjutis on tehtud ja seal on sotsiaalmaksu võlg, siis kuulub see igal juhul maksuameti kompetentsi.
    Momendil ei ole maksuamet teinud teistele autotranspordifirmadele ettekirjutisi päevarahadelt sotsiaal- ja tulumaksu tasumise kohta. Ma ei saa kommenteerida seda, kas me plaanime ka teistele autovedajatele ettekirjutisi teha. Saan rääkida ainult sellest, mida me juba teinud oleme.
    Maksuameti tõlegenduse kehtima jäämine tähendab, et autotranspordifirmad peavad ümber vaatama kogu oma lähetuste süsteemi. Kindlasti tuleb leida mingimuu võimalus hüvitada autojuhtidele need kulutused, mida nad teevad teel olles endal hinge sees hoidmiseks. On ju fakt, et inimesed tahavad süüa ja juua. Paraku ei kujuta ma ette hüvitamisviise, mis väldiksid praegusega võrreldes ettevõttele 59protsendilist lisakulu ehk hüvituste maksustamist tulu- ja sotsiaalmaksuga.
    Pankrotilaine on täiesti võimalik. Ühtepidi võib autovedaja pankroti ajada maksuameti üle miljoni kroonised ettekirjutised, kui maksuamet tagantjärele kõik need võlad välja kaevab. Teiseks ei näe ma praegu ühtegi autovedajat sellises seisus olevat, et ta suudab leida täiendavaid vahendeid, mis lähetussummade maksmisel lisaks hakkavad kuluma.
    Oleme rahvusvahelise transpordiföderatsiooni abil uurinud ka, kuidas muus maailmas toimitakse. Väikeste nüanssidega on suures osas Euroopa riikides autojuhtidele tasutavad lähetusrahad maksudest vabad.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.