Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalurid peavad uut sadamat ebatasuvaks

    Prangli saarele alustati Euroopa Liigu abiprojekti Phareraha eest uue sadama kavandamist Eesti väike-
    sadamate renoveerimise projekti raames. Nüüdseks on Viimsi valla volikogu kolmest variandist kõige sobivama välja valinud ning kevadel peaks projekt valmis saama.
    Sadama esialgseks maksumuseks on arvestatud 20 miljonit krooni.
    Prangli kalurite hinnangul ei tasu teise sadama ehitamine väikesaarele praegustes oludes ära.
    Rajatise tasuvuse üle on kahtlust avaldanud ka Phareprogrammi esindajad.
    «Selles projektis pole kalandusest üldse juttu, ometi annab see tööd suurele osale saare elanikest,» lausus saare ainsa tööandja Prangli kalandusühistu juhatuse esimees Aivar Linholm.
    Linholmi sõnul peab reisiliiklus osadel aastaaegadel nagunii praeguse Põhjasadama kaudu käima, sest see jäätub hiljem kui saare teine kallas.
    Linholmi sõnul lüheneks meretee mandrile uue sadama kaudu küll 20 minuti võrra, aga suurem osa saare inimesi peaks sinna jõudmiseks pool tundi mööda saare kehvi teid kõmpima.
    Ka uue sadama asukoht pole kalurite esindaja sõnul kõige parem, eeldades iga-aastaseid süvendustöid. Praegune sadam asub kahe muuli vahel ja on välismõjutuste eest kaitstud.
    Viimsi valla volikogu liikme Lembit Tammsaare sõnade kohaselt on uus sadam kasulik nii saare elanikele kui turistidele, sest see lühendaks oluliselt teekonda mandri ja saare vahel. Uus sadam oleks Tammsaare väitel tormide eest paremini kaitstud kui vana.
    «Ega välismaalased taha oma uhkete jahtidega sinna kalapaatide vahele (praegusesse sadamasse -- toim.) minna ka,» lisas Tammsaar.
    Pranglilt pärit, kuid mandril elav Tammsaar tunnistas, et erastas hiljaaegu isakodu maadele lisaks ka omanikuta maad tulevase sadama piirkonnas.
    Saareelanike sõnul on Tammsaar just seetõttu Prangli Lõunasadama rajamisest isiklikult huvitatud.
    Tammsaar kuulus pikka aega Prangli saare esindajana Eesti saarte kogu juhtkonda ja on ka Viimsi volikogu maakomisjoni liige.
    Praegu saab Prangli saarelt mandrile ainult üks kord päevas, suvel kaks korda. Saarel elab alaliselt 120 inimest.
    Rahvaküsitlust Prangli saarele uue sadama rajamise kohta pole korraldatud.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.