Tootja vabaneb logistikamuredest

22. detsember 1998, 00:00

Vorstitootja Wõro Kommerts, kel on Ida-Eestis paarsada klienti, loobus regiooni kaupluste varustamisel hulgifirmade teenustest, samuti ei veeta kaupa laiali oma autodega. Tellimuste kogumine, laialivedu ja arveldamine klientidega jäeti Logistikakeskuse ASile.

Wõro Kommertsi müügidirektori Silver Ambose sõnul on uue toodangu levitamise süsteemi eeliseks kontrolli säilitamine poodidesse müüki saadetava kauba üle. Hulgifirma puhul kadus tootjal side oma toodanguga pärast kauba müüki hulgifirmale. Polnud teada, millistes tingimustes toodangut ladustati, millistesse kauplustesse ja millise hinnaga seda müügile saadeti.

Logistikakeskus osutab ainult logistilist teenust ega teeni kauba hinnavahelt. Tootja on otsinud ise kliendid ja leppinud nendega kokku hinnas.

Igal hommikul saab Wõro Kommerts Logistikakeskuselt oma Ida-Virumaa klientide järgmise päeva tellimused. Päeva jooksul valmistatakse tellimuste täitmiseks vajalik toodang ja saadetakse õhtuks Logistikakeskuse Jõhvi terminaali. Öö jooksul komplekteeritakse seal koormad kauplustele. Hommikul viiakse kaup Ida-Virumaa kauplustesse. Poodidesse jõuab alati värske toodang, sest see pole kusagil vaheladudes seisnud.

Logistikakeskus on enda peale võtnud ka finantsriski kauplustega arveldamisel. Tootja ei nõua raha igalt kaupluselt eraldi, vaid saab kogu summa Logistikakeskuselt.

Logistikakeskuse arendusdirektori Mart Mere arvates on see oluline lisateenus tootjatele, eriti Ida-Eesti puhul, mis on kõrgendatud riskiastmega piirkond. Logistikakeskus on raha kogumisega kauplustelt edukalt hakkama saanud, sest on enda kätte koondanud kaupluste varustamise esmatarbetoiduainete tootjate kaubaga. Poodidel ei jää muud üle, kui arved õigel ajal tasuda.

Oleme Logistikakeskuse teenust Ida-Eestis kasutanud juba kaks aastat. Tema kaudu saab Ida-Virumaal meie toodangut ca 80 klienti.

Varem viisime toodangu kauplustesse ise laiali, nüüd maksame logistilise teenuse eest Logistikakeskusele. Me ei ole sellega majanduslikult ei võitnud ega kaotanud, kuid me saame temalt usaldusväärset teenust ja selle kasutamine on meile mugavam kui ise transporti korraldada. Hulgifirmadega võrreldes on Logistikakeskuse miinus see, et nad ei tegele kohapeal müügitööga, mis tuleb meil endal ära teha. Neil pole sellega võimalik tegeleda arusaadavatel põhjustel. Nad veavad kauplustele paljude tootjate kaupa ja kõike korraga pole võimalik müüa.

Hulgifirma on müügifirma, Logistikakeskus aga jaotusfirma. Jaotada saab kaupa, mis on ette maha müüdud. Logistikakeskuse eesmärk on saada ühte autosse võimalikult paljude tootjate kaupa. Seetõttu on tema sortiment väga lai ja pole tõenäoline, et ta hakkab tegelema näiteks ühe juustusordi müügiga. Logistikakeskuse teenust kasutades peab tootjal olema oma müügiorganisatsioon. Kui ta tahab seda säilitada, siis on talle Logistikakeskuse puhas logistikateenus vajalik.

Ei vasta tõele, et tootja ei saa hulgifirmat kasutades ise kaasa rääkida hinna kujundamisel. Tänapäeval ongi ainult nii, et tootja ja hulgifirma lepivad kokku, millise marginaaliga hulgifirma töötab. Tõsi, tihti ei saadagi kokkuleppele.

Võib juhtuda, et ühel hetkel hakkavad hulgifirmad ise Logistikakeskuse teenust kasutama, kui see on neile odavam. See on aga pikk protsess. Hulgifirmad kipuvad tihti ise tegema ja ei näe ökonoomikat.

Logistikakeskuse idee hakkab tööle ehk viie aasta perspektiivis. Selleks polegi vaja niivõrd investeeringuid kui selgitustööd.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:02
Otsi:

Ava täpsem otsing