Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sponsorluse tulemused ei paista kohe pärast pangaülekannet

    Sponsorlus on persooni, inimrühma, sündmuse või muu tegevuse imago üürimine ja kasutamine kindlal turundussuhtluse eesmärgil, saades osa spondeeritava positiivsest mainest avalikkuse silmis ning kandes selle üle oma kaubamärgi lisaväärtuseks. Sponsorlus on tulemuslikkuselt võrdväärne reklaami, suhtekorralduse ja teiste turunduskommunikatsioonikanalitega.
    Erinevalt reklaamist ei kutsu sponsorlus «avalikult» ostma, sponsorluse eesmärk on ennekõike positiivse imago loomine juba tunnustatud persooni, sündmuse või muu tegevuse kaudu. Samas ei tasu sponsortegevuse tulemusi kohe pärast pangaülekannet ootama hakata, sest erinevalt reklaami mõjust, mille tulemuslikkust saab mõõta kampaania lõppedes, on sponsorluse tulemused nähtavad alles mõne aja möödudes, kuid nad on tihti püsivamad.
    Vaatamata sponsorluse tagasihoidlikele eelarvetele ning tihtipeale märkamatute sponsorlogode esitlusele on rahvusvahelise sponsorluskontserni ISL tehtud uuringu «Sponsortest Tracking Survey» kohaselt sponsorprogrammid spontaanse tuntuse loomisel tihtipeale kolm-neli korda efektiivsemad kui tavalised reklaamikampaaniad.
    Sponsorlus võib olla sündmusekeskne või hoopis kestev tegevus, näiteks mitmeid aastaid kestev leping mõne sportlase, kultuuritegelase või muudmoodi oma saavutustega positiivselt avalikkuses silma paistnud persooni toetamiseks.
    Spondeerimine annab võimaluse pakkuda klientidele ja teistele sidusrühmadele elamusi ning emotsioone, mida reklaam ei tekita. Kuid iga suhtlusega kaasneb vastukaja, kommunikatsioonile järgneb reaktsioon.
    Sponsorlus on tihedalt seotud suhtekorraldustegevusega. Võib-olla kehtib siingi trend, mis on omane kogu turunduskommunikatsiooni arengule -- mida efektiivsemalt ning ühendatumalt suudetakse erinevaid kommunikatsioonivõtteid omavahel siduda, seda edukam kampaania on ning seda rohkem ja kvaliteetsemat tagasisidet on oodata.
    Sponsorlusobjekti valikul on vaja jälgida objekti imago ning ka sihtrühmade sobivust toote või firmaga. Näiteks Hennessy konjakiga ei oleks efektiivne spondeerida rahvatantsu või on lausa ebaeetiline spondeerida mõnd lasteorganisatsiooni või spordiüritust.
    Konkreetse persooni puhul, keda spondeeritakse, tuleb selgelt jälgida persooni imagot, seda, kellega persoon suhtleb, kuidas ta on aktsepteeritud toote või firma siht- ja sidusrühmade poolt ja kas ta näiteks ka ise konkreetset toodet tarbib.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ka metsatööstus ootab keskpankurite sõnumeid
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Kui baasintressid langevad, on lootust, et puidusektoris terendavad jällegi suuremad mahud ja paremad käibed, kirjutab KPMG metsasektori vandeaudiitor Siim Külasepp Äripäeva Infopanga metsatööstuse kvartaliraportile antud kommentaaris.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Raadiohitid: Roosaare koduturu aktsiatest ja lahkuv juht kinnisvarast
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Nädala hittides domineeris investeerimine: investor Jaak Roosaare tegi tiiru ümber koduturu aktsiate, Marko Oolo analüüsis tehnoloogiaaktsiaid. Investor Toomas võttis kokku tulemuste hooaja ja Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt lükkas ümber Toomase kriitika.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Omanikku vahetanud puiduäri kaotas käibest viiendiku
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Äsja Combiwoodile müüdud puiduvarumisäri Metsä Forest Eesti kaotas eelmisel aastal käibest pea viiendiku ja ärikasumist kadus kolmveerand.
Mööblitootjale saabus tunneli lõpp koos valgusega
Mööblitootja Wermo käive kahanes eelmisel aastal pisut, see-eest aga kasumlikkus kasvas kõvasti ja ettevõtte tegevuses on toimunud muutused.
Mööblitootja Wermo käive kahanes eelmisel aastal pisut, see-eest aga kasumlikkus kasvas kõvasti ja ettevõtte tegevuses on toimunud muutused.