Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas kujundada Eesti mainet?

    Millise riigi iseloomustamiseks on kasutatud selliseid sõnu: väike, külm, halb ilm, kehv infrastruktuur, palju vaesust, ohtlik, vilets tehnoloogia, bürokraatia, poliitilised probleemid, viin, sõjategevus, Balkan, värav Kaspiasse, Venemaa? Kas aga oskate öelda, millist riiki iseloomustatakse järgmiste väljenditega: kaasaegne infrastruktuur, sõbralikud inimesed, iseseisev, tsiviliseeritud, kindel kroon, head tootmistingimused, õitsev majandus, arenenud turism, hea õlu? Nii üllatav, kui see ka ei tundu, on mõlemal juhul tegemist Eestiga.
    Välisinvesteeringute agentuuri (EIA) tellitud küsitlusest Suurbritannia ja Saksamaa ettevõtete tippjuhtide seas selgus, et 60% Suurbritannia ja 30% Saksamaa firmajuhtidest teavad Eestist vaid riigi asukohta, kui sedagi. Ilmselt soovib enamik eestimaalasi, et meist teataks positiivset või vähemalt korrektset informatsiooni. Kuidas seda aga saavutada? Lihtne oleks sadade miljonite eest tellida Eesti tutvustamiseks reklaamikampaaniaid. Tuleb siiski kaaluda, kas see investeering tasub end ära.
    EIA küsitletud firmajuhid on seni saanud teavet peamiselt massimeedia kaudu. Kindlasti jääb meediale ses ka edaspidi oluline roll, kuid huvitav on fakt, et ettevõtete juhid eelistasid saada infot otsekontaktide, interneti ja e-posti kaudu.
    Tõenäoliselt teatakse Eestit rohkem Soomes ja Rootsis, vähem USAs või Jaapanis. Ilmselt ei teata Eestit üldse Aafrikas ja Lõuna-Ameerikas. Kas ongi oluline, et Eestit tuntaks võrdselt maailma kõigis 192 riigis? Ehk peaksime keskendama jõupingutused Eesti tutvustamiseks peamistele investeeringute, kaubandus-, turismi- ja poliitilistele partneritele. Või kas peaksime Eestit tutvustama kõigile kodanikele meile tähtsates riikides. Ei pea ju Eestit samaväärselt tundma koduperenaine, tuumafüüsik või riigipea. Tähtis on, et info jõuaks olulisemate investorite, firma juhtide, turismifirmade esindajate ja poliitikuteni.
    Kui teame, kuidas ja kellele Eestit tutvustada, jääb üles veel küsimus, milline info on edastamiseks oluline. Loomulikult pole mõtet kuulutada, et Eesti on suur, rikas ja siin on aastaringselt mõnusalt soe. Kuna küsitlus näitas, et ainult 3 protsendil Saksamaa ja Inglismaa investoritest tekkis assotsiatsioon Eestist kui Euroopa Liidu kandidaatriigist, peab üks sõnumeid kindlasti olema see, et Eesti on tõenäoliselt viie aasta pärast ELi liige. Rõhutama peaks majanduslikku, finants- ja poliitilist stabiilsust, head telekommunikatsiooni infrastruktuuri ehk kõike positiivset, mida oleme saavutanud.
    Tegelikult kujundab Eesti mainet iga eestimaalane, kes välismaalastega suhtleb, rääkimata tippametnike, -poliitikute ja -ärimeeste välissuhtluse mõjust riigi mainele. Seetõttu on mainekujunduse seisukohalt eriti oluline see, kas meil ja meie liidritel on sõnumit, mida edastada, kas teeme seda ausalt ja professionaalselt.
    On üks lihtne, kuid oluline tõde, millest kogu mainekujundus algab -- selleks, et heas valguses ja üldse välja paista, peab see, mida teeme, olema piisavalt positiivne, edumeelne ja silmapaistev. Ainult siis saame oma väiksuses siin kaugel ja külmas maailma põhjaservas heana välja paista. Seega kokkuvõttes on väikeriigi mainekujunduse valem lihtne -- tee hästi ja näita seda välja ausalt, sihipäraselt ning mõjusalt.
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Melinda French Gates lahkub Gatesi Fondist, jätkab heategevust 12,5 miljardi dollariga
Melinda French Gates teatas, et astub tagasi Bill & Melinda Gates Foundationi kaasesimehe positsioonilt. Viimane tööpäev on ametlikult 7. juunil.
Melinda French Gates teatas, et astub tagasi Bill & Melinda Gates Foundationi kaasesimehe positsioonilt. Viimane tööpäev on ametlikult 7. juunil.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Parima juhi finalist: kiirem otsus on parem kui vale otsus
Suurim viga, mida juhtimisel teha, on aeglane otsustamine, rääkis parima juhi konkursi finalist ja Swedbanki juht Olavi Lepp.
Suurim viga, mida juhtimisel teha, on aeglane otsustamine, rääkis parima juhi konkursi finalist ja Swedbanki juht Olavi Lepp.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus kaassaatejuht Olavi Lepp: kui palju peaks riik kärpima ja millal hakkab majandus tõusma
Teisipäevases hommikuprogrammis teeb külalissaatejuhina kella 8st 9ni kaasa parima juhi konkursi finalist ja Swedbank Eesti juht Olavi Lepp.
Teisipäevases hommikuprogrammis teeb külalissaatejuhina kella 8st 9ni kaasa parima juhi konkursi finalist ja Swedbank Eesti juht Olavi Lepp.
Pankrotis kastirataste tootja vara paisati oksjonile
Pankrotis jalgrattatootja Hagen Bikes ASi vara on pandud müügile pankrotihaldurite oksjonikeskkonda.
Pankrotis jalgrattatootja Hagen Bikes ASi vara on pandud müügile pankrotihaldurite oksjonikeskkonda.