Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopat ähvardab transpordikaos

    Ähvardavast transpordi- ja keskkonnakaosest saab Euroopat päästa ainult kaasaegse raudteetranspordi väljaarendamine, väidab Euroopa Komisjon. Juba praegu ei suuda Euroopa lennuväljad ja maanteed enam kasvava koormusega toime tulla.
    Nädal tagasi otsustas Belgia sulgeda aastast 2003 Brüsseli Zaventemi rahvusvahelise lennuvälja öistele kaubavedudele. Põhjuseks ümbruskonna elanike kaebused müra üle, mida põhjustavad iga seitsme minuti järel õhku tõusvad ja maanduvad kaubalennukid.
    Samasugune keeld kehtib praegu juba Genfi, Zürichi, Hamburgi, Müncheni, Stuttgarti ning Pariisi Orly lennuväljadel.
    Autovedude osas pole olukord parem. Väikseimgi tõrge transpordis põhjustab kaost mitmetes tööstusharudes, mis on oma tootmise üles ehitanud minimaalsetele laovarudele, eeldades vajaliku kauba kiiret kohalejõudmist.
    Ilmekalt tuli see esile alles selle nädala esmaspäeval, kui Prantsuse veoautojuhid blokeerisid maanteed, et protestida valitsuse otsuse vastu viia sisse 35tunnine tööpäev. Juhid väidavad, et jäävad konkurentsis teistele riikidele alla, kui neil pole enam õigust sama palju tööd teha.
    Praegusel hetkel ei ole raudteeliiklus siiski veel mingi arvestatav alternatiiv. Kaubavedude liikumise keskmine kiirus on Euroopa raudteedel vaid 17 kilomeetrit tunnis. Põhjuseks asjaolu, et Euroopa riikides on kasutusel neli erinevat rööpalaiust, viis erinevat elektripinget ning 16 signaalsüsteemi.
    «Pole sugugi imelik, et raudteetransport on viimase 30 aasta jooksul peaaegu kahe kolmandiku võrra vähenenud,» ütles Euroopa Komisjoni transpordivolinik Loyola de Palacio.
    Euroopa Liit tahab alustada signalisatsioonisüsteemide ühtlustamisest ning aegamööda Euroopa olulisemad raudteelõigud ühtseks Transeuropean Network (TEN) süsteemiks ümber ehitada.
    Viimasel viiel aastal on Euroopa Investeerimispank (EIB) laenanud ELi transpordi, energeetika- ja telesidesektorile umbes 35,7 miljardit dollarit. Tervelt 80 protsenti transpordisektorile antud laenudest on läinud raudteevõrgu arendamiseks.
    Praegu moodustavad autoveod Euroopa kaubavedudest umbes 73 protsenti ning raudteeveod vaid 15 protsenti. Suurim osakaal on raudteevedudel Euroopa Liidu riikidest Rootsil, moodustades 37 protsenti vedudest. Kreekas on raudteevedude osakaal vaid kaks protsenti.
    Kõige pikem raudteevõrk Euroopa Liidu riikidest on Saksamaal -- kokku 385 kilomeetrit, lühim aga Luksemburgis -- kõigest 2,7 kilomeetrit.
    Autor: DN
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Visalt kõrgel püsiv USA inflatsioon sunnib aktsiaturud ettevaatlikkusele
Ehkki meemiaktsiad tõusid teisipäeval hüppeliselt, siis aktsiaturg laiemalt kerkis pigem vähe, kuna investorid seedivad oodatust kõrgemat tootjahinnaindeksit ja valmistuvad tarbijahindade numbriks, mis avalikustatakse kolmapäeval.
Ehkki meemiaktsiad tõusid teisipäeval hüppeliselt, siis aktsiaturg laiemalt kerkis pigem vähe, kuna investorid seedivad oodatust kõrgemat tootjahinnaindeksit ja valmistuvad tarbijahindade numbriks, mis avalikustatakse kolmapäeval.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Prokuratuur süüdistab propagandaportaali Sputniku juhte sanktsioonide rikkumises
Prokuratuur saatis kohtusse kriminaalasja, milles esitas propagandaportaali Sputniku juhtidele süüdistuse rahvusvaheliste sanktsioonide rikkumises.
Prokuratuur saatis kohtusse kriminaalasja, milles esitas propagandaportaali Sputniku juhtidele süüdistuse rahvusvaheliste sanktsioonide rikkumises.
Tallinna lennujaama juht börsiplaani ei toeta: siis läheks fookus raha teenimisele
Tallinna lennujaama börsile viima ei peaks, sest strateegiliselt olulise ettevõttena ei saa keskenduda ainult tulude teenimisele, vaid peaks mõtlema rohkem ühenduste hoidmisele, rääkis riigifirma juht Riivo Tuvike saates „Kuum tool“.
Tallinna lennujaama börsile viima ei peaks, sest strateegiliselt olulise ettevõttena ei saa keskenduda ainult tulude teenimisele, vaid peaks mõtlema rohkem ühenduste hoidmisele, rääkis riigifirma juht Riivo Tuvike saates „Kuum tool“.