Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Täis bussiga on ebamugav reisida
Valides seltskonnale reisiks sobiva suurusega bussi, tuleb arvestada grupiliikmete arvuga, reisiliste rahaliste võimalustega ja nõudmistega reisi (bussi) mugavusele.
Peab arvestama, et kui reisijate arv ühtib istekohtade arvuga, jääb buss reisiliste mugavust arvestades kitsaks. Sõiduki viimase rea istmeid ei saa alla lasta ja nii tunnevad säärasele platsile istuma sattunud end ebamugavalt.
Mõnes bussis on pinkidevaheline ruum väga kitsas ning sealgi ei tunne reisilised end mugavalt. Eriti trööstitu on olukord täistuubitud bussis juhtumil, kus ööbimised ei ole planeeritud hotelli, vaid sõitvasse bussi. Kaks sellist bussiööbimist on inimliku taluvuse piir.
Kirjeldatud stiilis reisimisel on vaid üks pluss: odav. Liigne kokkuhoid annab aga tunda paistes jalgade, väsimuse jms näol. Seega, kui sõitmist palju ning ööbitakse enamasti liikuvas bussis, peaks ühele reisijale arvestama kaks istekohta. Hotelliööbimiste ning suure (kohvikuga) bussi puhul võib sõidukis rohkem reisijaid olla.
Välismaale sõites peab bussis olema kindlasti WC. Oluline on töötav audiosüsteem, sest kui buss seisma jääb ja eespool istuvad inimesed hakkavad ringi sebima, tahavad ka tagumised teada, mis lahti on. Videosüsteem on bussis tähtsam talvel, kui õhtuti läheb vara pimedaks ja aknast ei ole enam midagi näha.
Suuremate busside puhul on normaalne, et bussis on kuuma vee aparaat. Võimalik on rentida ka väga mugavaid busse köögiblokiga, kus on külmkapp, veetünn ja vorstigrill.
Hügieeni seisukohalt on tähtis, et bussis vahetataks prügikotte ja samuti vahetataks reisi ajal istmete peatugede katteid.
Bussi tehnilise seisukorra juures tuleb enne reisile minekut tähelepanu pöörata kummide seisukorrale, eriti kui on minek mägedesse.
Enamikul Eestis tärnidega ringi sõitvatel bussidel ei vasta nende tärnid tõele (mõnel on koguni peale joonistatud viis tärni).
Eestis on klassifitseeritud vaid üks ASile Sarbus kuuluv buss, millele on antud neli tärni.
Eestis kehtib Rahvusvahelise Maanteetranspordi Liidu busside klassifikatsioonisüsteem, milles antakse bussidele 1?4 tärni vastavalt nende mugavusastmele.
Täpsem busside klassifitseerimise kirjeldus on internetis aadressil
www.eraa.ee/secure/r_vedu